Despre riscurile afacerii Lyoness cu un membru mai vechi

Interviu Maria Palliu, membru Lyoness din 2005, nivel de cariera 4

 Desi afacerea Lyoness nu a fost inca lansata oficial in Romania, in aprilie 2011 membrii Lyoness au sarbatorit alaturi de Hubert Freidl, CEO Lyoness International AG, cinci ani de la patrunderea pe piata din Romania. Cu 24 de societati nationale in 21 de state din Europa, America de nord si acum in Orientul Mijlociu, Lyoness este deja reprezentata pe 3 continente diferite. Numarul total al membrilor Lyoness se ridica la 1.7 milioane in toata lumea, cu un numar de 284.000 numai in Romania.

Ce este Lyoness?

Lyoness este o societate de cumparatori independenta, care cuprinde mai multe tari si branse, interconectata printr-un Cashback Card unic in intreaga lume si prin care clientii Lyoness beneficiaza de avantajul: bani inapoi la fiecare cumparatura.

Fiecare cumparatura cu Lyoness facuta la un partener comercial Lyoness aduce bani inapoi in contul dvs. Hubert Freidl a avut aceasta idee si extrem de rapid a castigat numerosi parteneri comerciali de partea sa. In iulie 2003 el a infiintat Lyoness fiind astazi CEO Lyoness International AG.

Un procentaj fix din toate cumparaturile este transferat automat catre Lyoness Child & Family Foundation, infiintata in mai 2008, al carei motto „Prin formare – sustinem viata” ajuta oamenii nevoiasi in a avea sanse mai bune in viata.

Lyoness Romania este membru afiliat RODSA (Asociatia de Vanzari Directe din Romania) si face parte din cadrul firmelor de tipul MLM (multilevel marketing) binar, ce functioneaza prin prezentari si seminarii (business info), recomadare personala, profit sharing si unilevel.

In Romania, Lyoness este condusa de Tiberiu Vicsay, Managing Director si Natalia Vicsay, Marketing Director.

Maria Palliu face parte din generatia membrilor Lyoness care au dorit sa intre in aceasta afacere inainte de patrunderea pe piata din Romania si care au jucat rolul “deschizatorului de drumuri” pentru infiintarea Lyoness Romania. Insa, oricat de bine ar suna ideea acestei afaceri, exista si situatii riscante ce trebuie tratate cu mai multa prudenta de persoanele care decid sa investeasca bani si timp pentru a evolua in cadrul afacerii (ca multe dintre afacerile de nivel international care au nevoie de o implementare individualizata la nivel de tara).

  1. 1.       Cand ati avut contact pentru prima data cu afacerea Lyoness si in ce circumstante?

In 25 octombrie 2005, cand locuiam in Pitesti, eram necasatorita si purtam numele de Maria Preda, a fost ziua in care am auzit pentru prima data de afacerea Lyoness.

Am fost contactata la telefon de domnul Mircea Santau, din Arad si ne-am intalnit in holul hotelului Muntenia din Pitesti. L-am ascultat pe acest domn care era cunoscut ca un om cu multa experienta in afaceri de MLM si dupa ce am ascultat prezentarea acestei afaceri, mi s-a parut interesanta ideea si am decis sa ma inscriu in aceasta afacere, chiar daca la acea vreme nu era inregistrata oficial in Romania.

In urmatorul weekend am mers impreuna cu domnul Santau, cu copiii mei si cu inca doua persoane in Sentes, Ungaria, pentru a obtine mai multe informatii si am avut parte de un seminar sustinut, la acea vreme, de echipa de sponsori din Ungaria.

In urma informatiilor primite la acest seminar am hotarat sa-mi incep activitatea, si acolo, in Sentes mi-am procurat din ultimii bani pe care ii aveam la mine, adica 150 de euro, trei pozitii (unitati de decontare) in grupa economica unu, evident, pe chitanta ungureasca si m-am intors in Romania unde am decis sa-mi incep in mod serios aceasta colaborare cu compania Lyoness.

  1. 2.       Care au fost motivele pentru care ati decis sa intrati si sa investiti in aceasta afacere?

Ideea de a avea bani inapoi la fiecare cumparatura cu siguranta ca atrage interesul oricui. Cine nu ar vrea sa fie platit pentru faptul ca isi face cumparaturile la un anumit comerciant?! Iar daca acestei idei i se adauga si alte castiguri substantiale (pentru care trebuie sa investesti nu doar bani, ci si timp) garantate prin exemple de catre sponsorul tau, atunci tentatia este si mai mare. In plus, experienta pe care am dobandit-o in afacerile de tip Network Marketing inca din anul 1994 m-au facut sa fiu increzatoare in aceasta afacere si, prin urmare, am decis sa fac rost de sumele necesare sa intru in afacere nu doar ca persoana fizica, ci, mai tarziu, si ca persoana juridica, prin cabinetul meu de terapii complementare.

  1. 3.       Ne puteti da mai multe detalii despre activitatea dvs. in cadrul acestei afaceri?

Am inceput mai intai prin a traduce materialele informative din limba germana in limba romana, iar sponsorul meu (Mircea Santau), vorbind maghiara, a reusit sa completeze toata informatia pentru a putea incepe prezentarile pe teritoriul Romaniei.

Am inceput aceasta activitate mai intai in Pitesti, unde am reusit in scurt timp sa creez un grup considerabil de persoane din Pitesti, Mioveni, Rm.Valcea, Ploiesti, Cimpulung Muscel, Curtea de Arges, Bucuresti, Brasov, Timisoara.

Dupa o perioada de premarketing cu prezentari si seminarii de informare a persoanelor de existenta Lyoness, ce a fost strabatuta destul de greoi pentru ca ne izbeam de neincredere si scepticism, de mentalitatea destul de greoaie a romanilor, in 2006 am decis sa incepem negocierile pentru introducerea de comercianti in business. Primele firme pe care le-am introdus au fost afacerea personala, o farmacie din Pitesti si o firma de vanzari piese auto-moto din Mioveni.

A fost o munca de antreprenoriat si leadership de exceptie, fenomenul era unul destul de picant, suna destul de bine si astfel prietenii m-au urmat plasandu-si banii in afacere. Salile de conferinta erau din ce in ce mai pline, fapt ce a facut ca in 2006, domnul presedinte Hubert Friedel, sa ajunga in Romania, la Rm.Valcea, unde s-a hotarat sa fie sediul Lyoness SRL Romania.

Astfel a fost deschisa oficial compania Lyoness pe teritoriul Romaniei, prin intermediul sponsorilor din Ungaria, Gabriela Pocsi si Robert Fervensi, persoane care ne-au fost alaturi si ne-au transmis din experienta lor, astfel incat am reusit sa incepem si seminarii destul de interesante pe teritoriul Romaniei. La inceputul anului 2008 reteaua de cumparatori pe care o formasem numara in jur de 5000 de cumparatori, numar care reprezenta un succes foarte mare pentru noi si pentru o companie care functiona pe sistem MLM, insa cu un produs financiar unde practic nu vindeai nimic, doar informatie.

  1. 4.       Lucrurile mergeau destul de bine pentru dumneavoastra din cate ne povestiti. Care sunt problemele cu care v-ati confruntat in Lyoness ce v-au determinat sa apelati la serviciile unui avocat?

Pe 25 mai 2011, in ziua in care ne confirmam pentru a doua oara nivelul 4 de cariera in sistem (nivelul de cariera nu ti-l poti cumpara, ci il dobandesti prin munca sustinuta de promovare a afacerii pentru a obtine cat mai multi membri Lyoness ca directi) am primit un email de excludere din sistemul Lyoness. A fost trimis un singur email pentru a exclude trei ID-uri: al meu, al sotului meu si al afacerii noastre, lucru inacceptabil pentru Lyoness, avand in vedere faptul ca relatia dintre mine si sotul meu este de sponsor si client direct, identificat cu ID-uri si CNP-uri de sine statatoare. Asa cum spune si in preambulul CGA-ului, toate raporturile contractuale sunt purtate cu Lyoness Holding, iar relatiile dintre persoane nu au nimic comun cu statutul lor social.

Motivul excluderii? Se sustine faptul ca ne-am fi folosit de datele de logare si CNP-ul unui anumit membru Lyoness pentru a-i cumpara ID-ul si a-l vinde altei persoane. Vanzarea de ID-uri este permisa de catre Lyoness sub anumite conditii, iar vanzarea si cumpararea ID-ului in cauza s-a facut respectand aceste conditii, iar noi avem dovezile pentru a demonstra validitatea acestora.

In plus, conform Conditiilor Generale de Afacere pentru clientii Lyoness Romania (CGA) art. 12.2, nu a fost solicitata nicio declaratie din partea noastra si nici nu a fost respectat termenul de 10 zile in care puteam demonta acuzatia adusa. In plus, conform aceluiasi articol, Lyoness trebuie sa ne puna la dispozitie 4 saptamani pentru instrainarea ID-urilor si numai dupa acest termen, in cazul neinstrainarii, Lyoness poate prelua ID-urile cu despagubirile de rigoare. Faptul ca nu s-a respectat CGA-ul, ca nu ni s-a dat dreptul la replica si ca toata investitia noastra financiara si de timp a fost confiscata fara a ni se oferi posibilitatea de aparare, ne-a determinat sa apelam la cabinetul de avocatura Coltuc. Suma investita poate ca va fi recuperata, insa repararea imaginii create cu greu va putea fi realizata.

In alte situatii nu exista comunicare, insa fix pe 26 mai 2011, dupa ora 9, Lyoness SRL ne anunta cu nonsalanta, pe telefoanele de contact, ca”sistemului Lyoness pe Romania ii pare rau ca ne-a pierdut de clienti” de parca as fi fost o simpla cumparatoare Lyoness, cu card albastru de cumparator, nu una dintre cele mai vechi persoane care adusesera Lyoness in Romania, avand in acelasi timp foarte multi bani plasati in sistemul de decontare.

Ce este foarte important de remarcat este ca SMS-urile din Austria veneau si ne anuntau deja cu o saptamana inainte de excludere ca ni se virasera comisionele in conturile noastre de banca, insa banii nu au mai ajuns nici pana astazi in conturi.

Aceste aspecte, lipsa de profesionalism in comunicarea excluderii, ne-au facut sa devenim suspiciosi in legatura cu adevaratul motiv al excluderii. Excluderea fara motiv in Lyoness este un fapt greu de crezut tocmai datorita politicii originale foarte bine pusa la punct. Tocmai de aceea excluderea noastra din sistem, in aceste conditii cel putin suspecte, ne-a ridicat un semn de intrebare.

“Afacerea Vietii Mele”, construita de aproape cinci ani, mi-a fost luata intr-o clipa si am realizat cata lipsa de competenta manageriala, care a dus la distrugerea unei linii nationale vechi, a distrus atatia oameni care faceau parte din echipa mea si a sotului meu, oameni care s-au vazut neputinciosi si cu bani bagati in Lyoness, oameni care au crezut in mine si in noi,urmandu-ne intru totul.

  1. 5.       Ce sfaturi aveti pentru cei care doresc sa intre in Lyoness?

Pentru toti care sunt in aceasta afacere sau care doresc sa intre in afacere, am cateva sfaturi pe care doresc sa le dau din tot sufletul meu:

  1. Sa citeasca pe toate partile CGA si sa verifice daca si cel din Austria, cel scris in limba germana, este identic cu cel scris in limba romana si sa se ceara o completare la acest CGA, cu articolele in clar si identice.
  2. GARANTII

Care sunt garantiile oferite de sistemul Lyoness? Acestea ar trebui sa fie stipulate in clar cine ca persoana din cadrul companiei, cu ce drept si competenta si in ce conditii poate face excluderi.

  1. Sa se solicite companiei completarea CGA nu numai cu drepturile si obligatiile si sanctiunile asupra clientilor si partenerilor Lyoness, ci si drepturile, obligatiile si sanctiunile atat al personalului cat si a conducerii SRL, in conditiile incalcarii CGA si al bunului mers al companiei, in spiritul parteneriatului bilateral al oricarui contract.
  2. Consolidarea scrisa cu conditii clare si garantarea mostenirii,conform art.13.1, pentru a evita ca mostenitorul sa fie respins prin bunul plac al unei persoane care isi poate aroga drepturi necuvenite si a se evita intrarea in posesie pe cale juridica.
  3. Respectarea integritatii morale si materiale atat al partenerului business cat si al salariatului, precum si respectarea confidentialitatii cu precizarea exacta a sanctiunilor pentru incalcare, in cadrul unui articol.
  4. Compania are TUV si ISO 9001/2008. Cum sunt aplicate? Ca in situatia mea nu se vede. Cum se sanctioneaza conducerea SRL pentru incalcarea acestora?

Acest aspect de abuz de excluderi nejustificate si fara drepturi de aparare sunt frecvente in Romania, la companiile MLM care au facut SRL pe teritoriul tarii si au dat libertate de hotarare asupra banilor oamenilor la persoane diferite. Riscul cel mai mare la care va expuneti este acela de a fi exclusi cu motive false, sa va pierdeti timpul si banii investiti in afacere, fara a vi se respecta drepturile prevazute chiar in CGA. Este foarte important sa cititi cu atentie acest CGA si sa indepliniti cu atentie conditiile prevazute in aceste regulament. Cu toate acestea, anumite actiuni ale dvs. pot fi interpretate ca neadecvate, regulamentul fiind vag in definirea clara a termenilor sub care se pot realiza excluderile.

De asemenea, daca ajungeti intr-o situatie asemanatoare celei in care ne aflam noi, este bine de stiut faptul ca va veti judeca dupa legislatia elvetiana, indiferent de tara de domiciliu (cnf. art. 19.1 din CGA).

Prin urmare, ca orice afacere de rang international, este bine sa fii precaut atunci cand vrei sa investesti timp si bani, deoarece exista riscul ca acei bani sa ramana blocati undeva in sistem, iar tu sa nu ti-i poti recupera. Excluderile sunt un punct important din sistemul Lyoness si acestea sunt, de cele mai multe ori justificate, insa nedefinirea clara a situatiilor de excludere pot duce la abuzuri din acest punct de vedere. Interviul de fata reprezinta, momentan, o singura parere, o singura experienta. Daca aceasta va fi impartasita, oamenii vor cunoaste si o parte din experientele negative ale sistemului, in Romania cel putin.

24 comentarii to “Despre riscurile afacerii Lyoness cu un membru mai vechi”

  1. eugen coman spune:

    Am fost pacalit de asa zisul sponsor din reteaua LYONESS, pentru a cumpara asa zisele POZITII IN SISTEM. Dupa citeva luni cind am dorit sa fac RECASH pentru acea suma am constatat ca de fapt banii nu mai pot fi recuperati nicodata si asta te obliga sa faci cumparaturi in sistem de zeci si mii de lei pentru ati recupera suma investita in acele POZITII CUMPARATE IN AVANS.

    LYONESS ESTE UN SISTEM DE TIP CARITAS si cine nu crede il rog sa incerce sa faca RECASH la pozitiile deja achizitionate in sistem, garantat BANII NU II MAI VEZI INAPOI NICIODATA.

  2. duta florian spune:

    Aveti dreptate domnule Coman. Si eu m-am pacalit destul de mult, dar asa cum Caritassul i-a pacalit pe unii mai slabi de inger, asa si noi suntem condamnati „pe viata” cu aceasta afacere „smechera”.

  3. ssa spune:

    Si eu sint in Lyoness dar sincer eu am fost informat de aceasta treaba. Totul consta in informarea corecta.

  4. asemenea spune:

    Am auzit de Lyoness in Decembrie 2010.
    Am citit CGA (Conditiile generale de afaceri) Lyoness si am hotarat ca merita sa testez sistemul. Am inceput cu 3 unitati (sau pozitii) in grupa a I-a si 1 unitate in grupa a II-a. Am testat cateva luni si am constatat ca sistemul functioneaza. Ulterior am devenit business.
    Sistemul este unul echitabil si nu e loc de smecherie aici.

    Nu ma pot pronunta in privinta motivelor care au dus la regretabila excludere din sistem a doamnei Maria Palliu si a sotului dansei pentru ca sunt cazuri particulare. Ceea ce pot sa spun este ca interesul firmei acesteia nu este sa excluda oameni din sistem. Excluderile din sistem se fac tocmai pentru a proteja sistemul se smecherii.

    Tin sa mentionez ca eu am fost informat inca de la inceput ca daca vin cu bani (avansurile la cumparaturi) si ulterior ma razgandesc sunt doua varinte de a ma folosi de banutii aceia (rest de plata sau re-cash).
    In ce priveste nemultumirile domnilor Eugen Coman si Duta Florian, din ce observ, ele nu sunt indreptate impotriva firmei, ci importiva persoanelor care le-au recomandat sistemul (si din acest punct de vedere se poate sa fie indreptatite). Firma Lyoness pune la dispozitie toate informatiile necesare insa nu ne poate impune sa le si citim.

    Da, asa este: „Totul consta in informarea corecta”.

  5. Dinu H spune:

    Si eu am fost pacalit de acesti asa zisi „sponsori” Eu am bagat 2000 de euro in contul acesti firme si tot ei isi spun sponsori? Si uita asa iti dai seama de frumusetea acestei afaceri.
    Am fot pacalit, fraierit , prostit, dus cu vorba, etc. de 2 „prieteni”, cunostinte, am avut incredere in ceea ce mi-au spus si prezentat, dar dupa ce am depus banii, toate au inceput sa se schimbe. Si marea surpriza a fost cand am aflat ca eu am achizitionat acele „pozitii”. Cand le-am luat? Cum le-am luat? Cine le-a comandat? Nu stiu nici in ziua de azi. Mi se tot spune ca am semnat ceva, ce am semnat inca nu stiu, nici unul din cei 2 asa zisi „sponsori” nu mi-au dat acel document din care reiese ca eu am cumparat acele pozitii. Am incercat sa-mi recuperez banii, si am aflat ca este aproape imposibil. Am incercat sa vand acele pozitii, si surpriza, nimeni nu cumpara pozitii, toata lumea vinde, nimeni nu cumpara. Asta m-a convins si mai mult ca am luat TEAPA de la acesti asa zis „sponsori”, de la aceasta firma cinstita si corecta. Care Culmea ca ia incaseaza banii, dar nu-si asuma nici o raspundere privind modul in care i-au intrat in cont. Am facut plangere la politie, la ANPC, si am sesizat si alte institutii ale statului cu privire la existenta acestei afaceri. Inainte de asta am incercat sa ajung la o intelegere cu aceasta firma, dar mi-am dat seama cat sunt de neseriosi si ca isi bat joc de mine. Povestea poate continua, amanuntele sunt multe.
    Ideia este ca aceasta afacere nu este ceea ce pare la prima vedere, nu seaman chiar deloc cu ceea ce crede lumea cand aude cum este prezentata. Dupa ce ai bagat bani in ea, ori iai pierdut ori devi sclavul ei si ajungi sa lucri ca un prost in spereanta ca iti vei recupera banii investit. Prin lucru in aceasta afacere se intelege, in a gasi cat mai multi fraieri care sa cumpere la randul lor pozitii si pe urma sa-si dea si ei seama ca ce afacere buna au facut si sa caute si ei la randul lor alti frairi, daca doresc sa-si recupereze banii.
    p.s. Am sa fac tot posibilul sa fie cat mai putini fraieri ca si mine in aceasta afacere, din pacate ea pe asemenea oameni se bazeaza.

  6. stefan spune:

    Si reciproca e valabila 🙂
    Eu nu am nimic nimic cu omul care m-a inscris, doar cu sistemul si atat 🙂
    De exemplu si acuma daca te uiti pe site … totu e invechit si aiurea. E promotie la Flanco … care dureaza pana pe 14 si acum suntem in 22 ! Mai au de studiat!

  7. raluca spune:

    Cum sa bagati 2000 euro fara sa va informati inainte?logic ca nu ai cum sa bagi bani si sa scoti bani pt ca nu este banca :))))
    Ori bagati bani si apoi faceti cumparaturi de ei,ori faceti cumparaturi si dupa aceea o sa va vina si banii!
    Pozitiile se formeaza ori in avans cu bani,ori in urma cumparaturilor facute si acumularea unitatilor,dar de la inceput se explica ca nu ai cum sa bagi unitati in avans si apoi sa scoti tot bani.

  8. costy spune:

    AS AVEA O INTREBARE PENTRU DOAMNA EXCLUSA DIN SISTEM CONSTA CUMVA AFACEREA LYONESS IN CUMPARAREA SI VANZAREA DE ID SAU IN CUMPARAREA PRODUSELOR SI A POZITIILOR .ROMANUL CA TOTDEAUNA E INVENTIV SI VREA SA ALEAGA CALEA CEA MAI SCURTA SPRE IMBOGATIRE DACA DOAMNA NU CREDEA CA A GASIT O PORTITA SPRE A MERGE MAI REPEDE SPRE VARFUL SISTEMULUI SI AVEA RABDARE ERA SI ACUM IN LYONESS.POTI AVEA CARD SI FARA SA INVESTESTI MULTI BANI NU INVESTESTI NIMIC DOAR CUMPARATURI SI CASTIGUL ESTE UNUL MIC DECENT FARA STRES NU TE OBLIGA NIMENI SI ORICINE CITESTE DE PE PAGINA OFICIALA DE PE NET INTELEGE CA VA TREBUI SA ISI FACA O ECHIPA CA SA POATA CASTIGA IN ORICE AFACERE DACA LA JUMATATEA DRUMULUI ITI DAI SEAMA CA NU MAI POTI TREBUIE SA FII CONSTIENT CA AI PIERDUT TOT.

  9. Unul fericit :) spune:

    Si pana la urma am reusit sa-mi vand ID. !!
    Asta binenteles dupa ce am ajuns la o „intelegere” cu aceasta firma, ceea din Romania.
    Cam asa suna mesajul:
    „Buna ziua, d-le ……
    Avand in vedere intentia dvs. de a nu mai continua activitatea in cadrul Lyoness, va informam faptul ca avem solicitari de cumparare de Id-uri cu pachet bussines. In aceste conditii va rugam sa ne comunicati, in termen de 48 de ore, daca sunteti dispus sa vindeti ID-ul pe care il detineti unei alte persoane , bineinteles cu consecinta incetarii oricarei relatii contractuale cu Lyoness. Pretul de cumparare va fi egal cu valoarea unitatilor de decontare pe care le detineti.
    Solicitarea transmisa din partea departamentului nostru juridic este ca, o data cu transferul ID-ului si a unitatilor de decontare aferente sa formulati cereri de renuntare atat la actiunile judiciare pe care le-ati demarat cat si la sesizarile adresate altor autoritati (OPC etc.)

    Echipa dvs. Lyoness
    Lyoness România SRL
    Calea Floreasca 169A, clădirea A, etajul 3,
    RO-014459 București
    Tel +40-31-6207013 ….”

    E totusi ciudat cum de toate s-au precipitat asa dintr-o data? A trebuie sa se inceapa urmarirea penala pe numele sponsorilor mei, a primit firma si sponsorii acele Citatii de la Tribunal, i-au cautat cei de la OPC, au inceput cei de la MF-ANAF sa se intereseze de aceasta afacere foarte profitabila, si totusi scutita de taxe si impozite, etc.
    Ideia este ca se poate rezolva orice problema care apare, daca se gasesc butoanele pe care trebuie sa apesi.
    Bafta multa la ceilalti. Si sa ne fie de invatatura de minte, altadata sa nu mai avem incredere in asemenea „povesti de succes”, chiar povestite de prieteni sau cunostinte.

  10. sergiu spune:

    Am auzit de Lyoness si mi-a placut cum functioneaza sistemul. Am devenit membru Premium. Mi-am inscris si sotia ca si direct al meu, tot cu pachetul Premium. Zilele urmatoare sper sa-mi fie plasat si pachetul Premium pe Brazilia (pe pasive).
    Initial am vazut si eu pe site o lista cu membri Lyoness exclusi din sistem. Erau si membri Premium, dar si simpli cumparatori. La noi, imaginatia romanului este de invidiat. Sa stai la casa de marcat si sa „tragi” cardul Lyoness la cumparaturile tuturor clientilor care ies din magazin si sunt dispusi sa te lase sa faci acest lucru. Vedeti ceva rau in asta? Deranjaza pe cineva?
    Atata timp cat Lyoness nu avea decat de castigat din acest lucru (cei 1%), oare atunci de ce i-a exclus pe acestia? Pentru ca nu avea nevoie de cei 1% adusi neortodox lui Lyoness de acei membri?
    In cazul dnei Maria Palliu, cred ca treburile sunt mai cu dedesupturi. Fiind la nivelul 4 de cariera, sunt convins ca si-a recuperat investitia de 2000 euro chiar inzecit.
    Consider ca cei care cred ca sistemul este putred, sa-l verifice doar ca simpli cumparatori. Banii intra in cont, si cashback-ul, si bonusul de prietenie. Ti se formeaza si unitatile fara sa investesti ceva, doar din reduceri de care altfel nu beneficiai.
    Sa incerc sa-mi recuperez banii bagati in unitati? De ce? De teama ca acele unitati formate din avans la cumparaturi nu o sa-mi fie decontate? Dar daca o sa-mi fie decontate? Si intr-un caz si in celalalt, va voi tine la curent.
    Eu, sincer sper sa discutam si peste 10 ani despre Lyoness si sa fie cat mai putin exclusi din sistem.

  11. AnonimCelebru spune:

    Mai copii, inainte sa bagati bani in ceva informati-va daca profitul se bazeaza pe ceva real si nu pe povesti!!! Ceea ce castigi clar din Lyoness sunt doar 1% din cumparaturi si eventual inca 1% (0.5+0.5)de la directi. ATAT! De unde sa iei bonus de 1935 RON de exemplu…sau orice alt bonus? Daca nu da Lyoness din 1% al lui (ceea ce nu cred ca trebuie sa manance si ei ceva)atunci TOT membrii trebuie sa sustina acel bonus. Nu ma luati cu comerciantul. NU, comerciantul plateste discountul din care se imparte 1% lyoness, 1% tu, 1% (0.5+0.5) la aia de deasupra ta si restul in contul de cumparaturi. Deci ca tu sa iei 1935 cash ca premiu trebuie ca ALTE conturi de cumparaturi sa scada! Tie iti convine sa iti scada contul de cumparaturi cand mai aveai un pic si faceai de inca o unitate de decontare??? Si asta e piramida fratilor, piramida pe unitati de decontare! Se pot face smecherii si ca orice piramida nu va tine.

    BANII nu se fac din nimic. Tu ca sa IEI bonus trebuie ca altul/altii sa DEIE bani! Maine, cel care va da bani vei fi tu! Poti astfel sa nu castigi niciodata nimic indiferent cat te implici (racolezi oameni) sau cate pachete buciness iei!

  12. VIO spune:

    Sunt membru Lyoness din 2009, am pachet business dar nu am mai avut timp sa ma ocup de afacere de 2 ani. Stie cineva sa-mi spuna de trebuie sa fac pentru a-mi vinde ID-ul si a-mi recupera banii, deoarece sponsorii mei nu vor sa-mi spuna ?

  13. petrica spune:

    Mai sunt colegi care au patit-o? Astept raspunsuri. Multumesc.

  14. roxana spune:

    Pentru Unul fericit:)
    Ce le-ai scris mai exact, pentru ca sa te ajute sa-ti vinzi pachetul?
    si eu vreau sa le triit mesaj sau sa-i sun? problema e ca eu am si pe Dubai , deci 2 pachete. Ce ma sfatuiesti?

  15. gabrielalev spune:

    buna ziua,

    in cat timp poti renunta la pachetul buissnes odata ce ai intrat? in cate zile?

    multumesc

  16. vali spune:

    Ce e prost e faptul ca sunt mai multe pareri contra decat pro dar asta nu din cauza faptului ca Lyoness este o TEAPA ci doar pentru ca noi romanii nu am ajuns inca la nivelul de a intelege sistemul de vanzare prin recomandare noi suntem indoctrinati de comunism si apoi de CARITAS si aici ne-a pus cineva capastru si doar atat vedem PIRAMIDA = TEAPA … chestiunea e ca nici macar atat nu vedem faptul ca piramida ne inconjoara chiar si la serviciu unde ai sef, director, director general, patron tu esti cel care munceste ei sunt cei care incaseaza 🙂 dar culmea asta nu se numeste teapa … de ce? Cat ce priveste Lyoness tin sa va informez ca NU ESTE TEAPA sistemul plateste, sistemul se bucura de noi membri si face tot posibilul sa informeze cat se poate de corect membrii care il urmeaza trebuie doar sa te intereseze si sa lucrezi asa cum lucrezi si la serviciu diferenta este ca in Lyoness lucrezi pentru tine iar la serviciu pentru altii…. E pacat ca apar astfel de comentarii pe diferite siteuri, de la oameni care sunt prost informati, sau care nici macar nu au avut curiozitatea sa inteleaga la ce s-au afiliat… o sa va dau cateva informatii ca sa nu mai aveti parte de frustrare: Ce inseamna cei 2.000 euro pe care ii platesti de bunavoie si nu te obliga nimeni! este un avans la o cumparatura fie ea orice… sa presupunem in cazul nostru o masina care costa 21.000 euro. cati bani trebuie sa mai punem pe langa avans ca sa putem sa ne cumparam masina? (19.000 euro). Daca ati fost vreodata in viata voastra la un dealear si ati comandat o masina ati platit un avans de 2.000 / 3.000 euro sau orice alta suma iar cand dealerul va chemat sa o ridicati si dvs ati zis ca renuntati la ea … specificatia dealerului care a fost? (avansul nu se restituie) deci ati pierdut 2.000 euro. in cazul nostru…. ei sa stiti ca asta este LYONESS doar ca in LYONESS nu iti pierzi avansul trebuie doar sa recomanzi si altora sa foloseasca sistemul pentru BANI INAPOI LA FIECARE CUMPARATURA de fapt asta este baza si nu avansul… avansul doar scurteaza timpul in care s-ar genera acest bonus de fidelitate … de ce bonus de fidelitate pentru ca el asta reprezinta un discount pe care il primesti la cumparaturile tale zilnice daca le faci de la partenerii LYONESS (client fidel)pe care LYONESS iti permite sa il numesti avans daca te gandesti ca ai aflat informatia doar azi si nu acum 10 ani pentru ca daca stiai informatia atunci azi aveai discountul de 2.000 euro adunat in cont si nu ar fi fost necesar sa il depui in avans pentru ca sa nu mai astepti inca 10 ani ca sa ti se adune daca te-ai apuca azi de cumparaturi… poate daca leul nostru ar fi mai valoros si am avea salarii de 2.000 euro ca sa cheltuim 24.000 euro intr-un an si nu in 10 nu ni s-ar mai parea totul asa o tragedie… dar cam atat cu informatiile daca vreti sa stiti mai multe studiati cu adevarat LYONESS si nu mai faceti comentarii nefondate!

  17. Calin spune:

    Eu fac parte din aceasta comunitate de cumparatori de 1 an si am decis de la inceput sa dezvolt afacerea si sa devin Partener Premium. Azi am unitati din avans in Brazilia si Asia si ma bucur pentru alegerea facuta.
    Afacerea functioneaza, este foarte bine gandita si am primit sistematic toti banii, din diferitele avantaje, din cumparaturi sau din afacere (ca si toate persoanele din echipa mea).
    Persoanele nemultumite (nu am in echipa) sunt persoane care nu sunt informate. Toate informatiile sunt disponibile iar o inscriere nu se proceseaza daca noul membru nu conforma ca a citit Conditiile Generale de Afacere.
    Cei care au facut avansuri fara sa stie ce reprezinta si ce avataje le ofera si acum se plang nu au multe scuze si imi pare rau daca au avut sponsori care iau influentat sau informat gresit. Exista tot felul de oameni… dar nu firma Lyoness este de vina pentru asta. Banii pot fi oricum recuperati prin cumparaturi in sistem. Precizez ca avansurile la cumparaturi au ca scop sa permita persoanelor care vor sa dezvolte afacerea sa castige mai multi bani si mai repede.
    Multumesc lui vali pentru precizii, sunt total de acord.
    Multumesc celor precum AnonimCelebru, mi-au crapat buzele de ras 😀 Exista astfel de persoane care abereaza si mai si cred ce spun…
    Eu in continuare permit persoanelor din jur sa recupereze gratuit bani din cumparaturi si ofer persoanelor care vor sa munceasca pentru ei sansa de a dezvolta o afacere de succes!

  18. Adrian spune:

    Buna ziua tuturor,
    Citind comentariile de mai sus vad situatia Romaniei, de ce nu sunt spitale dar sunt biserici ? De ce votantii considera ca sunt furati de catre politicieni ? De ce multi dupa ce intra in afacerea Lyoness considera ca e o teapa ? Din cauza ignorantei dragilor Din cauza comoditatii , si ca sa i zic pe nume din cauza prostiei, du te tu la biserica si inchinate, nu i da bani lu popa sa o faca pt tine, Daca votezi fa o dupa ce citesti Constitutia Tarii pentru care votezi si vezi care partid se apropie de mentinerea si respectarea ei, mergi la sedinte de partid si abia dupa aceea voteaza.
    Daca ai intrat intr o afacere, fie ea oarecare, gandeste te ca poti sa si pierzi, intereseazate, citeste informeaza te educa te si abia dupa aceea intra TARANE, ca te as da cu capul de toate paginile din CGA, pana ti intra pe urechi, ca dupa ce intelegi sunt convins ca ti vei cere scuze tuturor care ne dam pana si sufletul ca TU, da TU , Ignorantule sa ai parte de reduceri, de descounturi, de oferte, sa nu ti se fure banii tai care cu greu i ai castigat, prin neplata impozitelor, prin evaziune fiscala.
    Puteai sa fii un simplu client care merge la cumparaturi si ti veneau banii, DAR NU a trebuit sa te crezi tu mai destept si ai ,,pus,, bani ca sa castigi si mai mult stand degeaba.
    Pai nu dragule , nu ai pus bani, ai dat AVANS la urmatoarele cumparaturi pe care le vei face la magazinele asociate, Dar pentru tine ar fi trebuit sa existe in CGA, o clauza a PROSTIEI. Pana atunci inainte sa descoperi tasta ENTER la comentariile tale descopera CE INSEAMNA CU ADEVARAT O AFACERE, incepe cu IDEEA, apoi cu un PLAN DE MARKETING, COSTURI si BENEFICII, tu la cat esti de destept ai inceput cu BENEFICIILE, TARANE !!!!

  19. George spune:

    Si eu sint in Lyoness dar sincer eu am fost informat de aceasta treaba. Totul consta in informarea corecta.

  20. Marius Ardeleanu spune:

    Va rog sa testati daca functioneaza un astfel de sistem,este important in ce echipa intrati,pentru ca unii sunt pentru echipa dorind sa ajute cat mai multi oameni iar altii sunt egoisti vor sa castige doar ei.Totul se vede dupa rezultate ca pomul dupa roade ,nu mai luti totul pasat ci treceti prin filtrul gandirii ,invatati mai intai si apoi intrati.Aveti exemplul celor care au castigat la loto peste 95% din nu mai au nici un ban si mai sunt si imprumutati.Lyoness daca il verificati veti vedea ca a intrat in criza ,se prabuseste mai ales ca unele magazine au ales sa dea ele comisoanele direct fara intermediari,daca vreti sa intrati intr-un MLM cautati bine si veti gasi important este echipa,perseverenta,sa va placa ceeea ce faceti si sa dormiti linistiti pe perna.

  21. mihai spune:

    Am fost si eu recent la o astfel de intalnire de „convingere”, pe parcursul ei mi s a parut ca speakerul de la Lyoness imi vindea niste tigai si incerca sa ma convinga sa depun si un avans la o
    Codul de securitate *
    tigaie de care evident nu aveam nevoie. Ba mai mult incerca sa ma determine sa vand tigai si altora. Toata afacerea este o totala prostie si aberatie, sigur ca se pot face ceva banuti din asta dar rata de castig este in functie de cati naivi gaseste(fara suparare. Este un sistem piramidal dar doar pana la level 2 adica nu iti promite ca muncesti putin si stai toata viata si banii curg ci iti promite ca muncesti mult si castigi modest in timp ce ei (cei de sus fac bani pe spinarea ta). Mai au pe deasupra tupeul sa spuna ca este o afacere… adica un fel de afacere dar in care nu ai absolut nici un control si din care poti fi exclus oricand fara sa comentezi(au fost cazuri) Singurul avantaj pe care se bazeaza ei este acel procent de 1 -2% dar sa fim seriosi who gives a fuck about that 1 leu la un milion ? pai mai bine il dau la un cersetor pe strada decat sa l castig. Daca ai ptieteni care cheltuie sute de milioane se merita sa te bagi dar asta inseamna de fapt sa inseli sistemul pana cand te vor insela ei pe tine. Sistemul asta depinde cat de mult prinde in fiecare tara dar in romania satula de caritasuri si alte smecherii nu are nici o sansa.

  22. Vasile spune:

    Unde este Apple Store ?
    Chestia cu nereturnarea avansului este JAPCA !!!

  23. Jurist spune:

    Auzi la ei: Nivel 4 de cariera!:))))

  24. Karina spune:

    Lyoness este o schema piramidala foarte ingenios construita: oamenii sunt atrasi in sistem de promisiunea „reducerilor la cumparaturi”, care probabil este singura parte legitima a acestei scheme.

    Mai apoi, ti se vinde iluzia unui castig „pe autopilot”, fara efort, stand degeaba, prin cumpararea unui numar de „membrii” ale caror comisioane din cumparaturi sa intre in contul tau (0.5% mai exact). Ideea este extrem de atragatoare, numai ca dupa ce dai banii (2000 de Euro daca nu ma insel), iti dai seama ca suma de bani provenita pe aceasta cale este absolut infima (iti trebuie ani buni ca sa iti recuperezi investitia), si singura cale sa iti recuperezi investitia rapid (si ceva profit) este sa convingi alte persoane sa intre in sistem pe acelasi drum ca si tine >> reduceri la cumparaturi >> iluzia unui castig fara sa faci nimic >> cumpararea de „membrii” >> trezirea la realitate >> ciclul reincepe cu alta persoana.

    Singura diferenta intre Lyoness si Delfinul este ca Lyoness are fatada mai vopsita (reduceri la produse).

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close