Proiect de Ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de înregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare

Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la înmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social înregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala în a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost înregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de înregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
In vederea îmbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de înmatriculare a societatilor comerciale, în sensul reducerii duratei de înfiintare a unei firme sau de schimbare a sediului social al acesteia, se propune ca organele fiscale competente sa înregistreze documentul doveditor al dreptului de folosinta si sa elibereze certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social, la solicitarea electronica a oficiului registrului comertului, fara a fi necesara prezentarea la organul fiscal a persoanei solicitante.

 

Sursa: ANAF

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close