Decizia CNA privind furnizarea serviciilor media audiovizuale la cerere

In M. Of. nr. 434 din 30 iunie 2012 a fost publicata Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 320/2012 privind furnizarea serviciilor media audiovizuale la cerere.

Din cuprins:
CAPITOLUL I
Dispozitii generale

ART. 1
(1) In sensul prezentei decizii, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) serviciu “video la cerere” – tip de serviciu media audiovizual la cerere, neliniar, denumit si video on demand, care ofera utilizatorului acces, la cerere individuala si la momentul ales de catre acesta, la vizionarea de filme, videoclipuri, spectacole, live sau inregistrate, precum si alte tipuri de continut video reunite in cadrul unui catalog de programe, indiferent de forma sub care acestea sunt selectionate si organizate in cadrul catalogului;
b) serviciu “video in reluare” – tip de serviciu media audiovizual neliniar, denumit si catch up TV, care ofera utilizatorului acces, pentru o perioada limitata de timp, la revizionarea, la cerere individuala si la momentul ales de catre acesta, a programelor difuzate in prealabil in cadrul unui serviciu de televiziune;
c) difuzare – punerea la dispozitia publicului de programe audiovizuale in cadrul unui serviciu media la cerere; prin difuzare se intelege, de asemenea, si comunicarea, in cadrul unui serviciu media audiovizual la cerere, de semne, semnale, texte, sunete, informatii, mesaje de orice natura, cum ar fi serviciile de subtitrare si ghidurile electronice ale programelor;
d) utilizator – orice persoana fizica ce utilizeaza ori solicita un serviciu media audiovizual destinat publicului;
e) aviz de furnizare – actul administrativ eliberat de Consiliul National al Audiovizualului unui furnizor de servicii media audiovizuale la cerere, denumit in continuare furnizor, in baza caruia acestuia i se confera dreptul de a pune la dispozitia publicului servicii media audiovizuale la cerere;
f) site web – grup de pagini web multimedia, continand texte, sunete, imagini in miscare, cu sau fara sunet, informatii sau mesaje de orice natura, accesibile pe internet, si care sunt conectate intre ele prin asa-numite hiperlinkuri;
g) reprezentant – reprezentantul legal sau orice persoana imputernicita prin procura speciala sa angajeze furnizorul de servicii media audiovizuale la cerere in relatia sa cu Consiliul National al Audiovizualului;
h) CNA – Consiliul National al Audiovizualului;
i) ANCOM – Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii;
j) Directiva serviciilor media audiovizuale – Directiva 2010/13/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 10 martie 2010 privind coordonarea anumitor dispozitii stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative in cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale).
(2) In cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definitiile prevazute la art. 1 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea audiovizualului, definitiile prevazute la art. 1 din Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual, cu completarile ulterioare, denumita in continuare Codul audiovizualului, precum si definitia retelei de comunicatii electronice prevazuta la art. 4 alin. (1) pct. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice.

CAPITOLUL II
Cerinte de notificare a serviciului media audiovizual la cerere

ART. 2
(1) Prezenta decizie stabileste conditiile de furnizare a serviciilor media audiovizuale la cerere prin retele de comunicatii electronice si se aplica furnizorilor care se afla sub jurisdictia Romaniei, stabiliti in baza criteriilor definite la art. 2 din Legea audiovizualului.
(2) Serviciile media audiovizuale la cerere, astfel cum sunt definite la art. 1 alin. (1) pct. 3 din Legea audiovizualului, pot fi constituite din servicii “video la cerere” si/sau servicii “video in reluare”.
(3) Prezenta decizie nu se aplica:
a) serviciilor web care nu intra in concurenta cu serviciile media audiovizuale, continutul audiovizual prezent pe site fiind doar ocazional si accesoriu scopului principal al serviciului, cum ar fi site-urile web care contin doar intr-o maniera auxiliara elemente grafice animate, videoclipuri, fragmente din programele audiovizuale, daca acestea sunt prezente doar ocazional si exclusiv pentru ilustrare, scurte spoturi publicitare sau informatii legate de un produs ori serviciu care nu este audiovizual;
b) site-urilor web care furnizeaza continut audiovizual generat de catre utilizatori privati, in scopul punerii in comun si al schimbului in cadrul unei comunitati de interese, spre exemplu You Tube, Google, Vimeo;
c) oricarei forme de corespondenta privata;
d) jocurilor de noroc online, inclusiv loteriile, pariurile si alte forme de servicii din domeniul jocurilor de noroc, cu exceptia jocurilor si concursurilor difuzate, in conditiile legii, in cadrul unui serviciu media audiovizual;
e) versiunilor electronice ale ziarelor si revistelor;
f) motoarelor de cautare pe internet.
(4) Furnizarea serviciilor media audiovizuale la cerere prin retele de comunicatii electronice care utilizeaza frecvente in sistem digital terestru de televiziune este posibila numai in baza unei licente audiovizuale digitale terestre, acordata de CNA in conditiile legii.
ART. 3
(1) Orice persoana care intentioneaza sa furnizeze servicii media audiovizuale la cerere, denumita in continuare solicitant, are obligatia sa notifice CNA aceasta intentie cu cel putin 7 zile inainte de inceperea activitatii.
(2) In scopul notificarii, solicitantul va completa si va depune la CNA documentul prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta decizie. Modelul cererii de notificare poate fi descarcat de pe pagina de internet a CNA, la adresa www.cna.ro
(3) Solicitantul persoana romana care are calitatea de comerciant va anexa la notificarea prevazuta la alin. (2) si urmatoarele documente:
a) certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului al persoanei juridice sau, dupa caz, al persoanei fizice autorizate, al asociatiei familiale autorizate, al intreprinderii individuale ori al intreprinderii familiale, in copie;
b) actul constitutiv, cu toate modificarile si completarile ulterioare, insotit de certificate de inscriere de mentiuni, in copie, sau un certificat constatator eliberat in acest scop de catre oficiul registrului comertului cu cel mult 15 zile inainte de transmiterea notificarii;
c) actul de identitate al solicitantului persoana fizica autorizata, in copie.
(4) Solicitantii persoane straine cu sediul principal in statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European vor anexa la dosarul de solicitare si urmatoarele documente:
a) documente echivalente celor prevazute la alin. (3) lit. a) si b);
b) adresa de contact de pe teritoriul Romaniei a persoanei desemnate sa reprezinte solicitantul.
(5) Copiile de pe documentele prevazute la alin. (3) si (4) vor fi certificate prin semnatura reprezentantului legal; documentele transmise la CNA intr-o limba straina trebuie insotite si de o traducere autorizata in limba romana.
(6) Notificarea si documentele insotitoare se depun la CNA, personal sau de catre un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnatura, la sediul central ori la sediile teritoriale ale CNA, sau se transmit ca inscris in forma electronica caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat ori nerevocat la momentul respectiv si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii electronice.
ART. 4
In scopul asigurarii respectarii obligatiei ce revine CNA, de cooperare dintre autoritatile de reglementare din statele membre ale Uniunii Europene, stabilita prin Directiva serviciilor media audiovizuale, CNA poate solicita informatii necesare identificarii furnizorului, dupa cum urmeaza:
a) persoanei care furnizeaza serviciul media audiovizual la cerere, daca informatiile de pe pagina web a serviciului respectiv nu precizeaza autoritatea de reglementare sau de supraveghere sub jurisdictia careia acesta se afla;
b) autoritatilor de reglementare sau de supraveghere din statele membre ale Uniunii Europene, potrivit dispozitiilor art. 30 din Directiva serviciilor media audiovizuale;
c) autoritatilor romane care pot concura la identificarea furnizorului.

CAPITOLUL III
Conditiile de eliberare, modificare si retragere a avizului de furnizare a serviciului media audiovizual la cerere

ART. 5
(1) Notificarea este considerata legal realizata numai in conditiile in care au fost indeplinite toate cerintele prevazute in cap. II, caz in care Biroul licente autorizari elibereaza solicitantului avizul de furnizare, denumit in continuare aviz, care confera acestuia calitatea de furnizor de servicii media audiovizuale la cerere.
(2) Avizul poate fi transmis solicitantului ca inscris in forma electronica caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa.
(3) Solicitantul poate incepe furnizarea serviciului/serviciilor media audiovizual/audiovizuale la cerere numai dupa obtinerea avizului de la CNA.
(4) Avizul transmis solicitantului atesta ca acesta a realizat notificarea prevazuta de prezenta decizie si ca beneficiaza de dreptul de a furniza serviciile media audiovizuale la cerere precizate in aviz.
ART. 6
Avizul cuprinde, dupa caz:
a) numarul si data eliberarii documentului;
b) date de identificare a titularului;
c) denumirea si tipul serviciului media audiovizual la cerere;
d) date de identificare a retelelor si serviciilor de comunicatii electronice utilizate, precum si denumirea furnizorului/furnizorilor care asigura accesul la serviciul media audiovizual la cerere;
e) adresa paginii de internet si/sau denumirea portalului de internet proprii serviciului;
f) aria geografica de furnizare a serviciului media audiovizual la cerere.
ART. 7
(1) Furnizorii au obligatia sa aduca la cunostinta CNA orice modificare in documentele prevazute la art. 3 alin. (3) si (4), depuse la momentul notificarii, precum si in datele prevazute la art. 6 lit. b) – f), declarate in cererea de notificare.
(2) Obligatia de a comunica CNA modificarile intervenite in documentele si datele precizate la alin. (1) trebuie realizata in termen de 30 de zile de la data aparitiei modificarii.
ART. 8
(1) Avizul se retrage in urmatoarele situatii:
a) ca urmare a aplicarii dispozitiilor art. 95^1 din Legea audiovizualului;
b) ca urmare a incetarii dreptului titularului care furnizeaza retele sau servicii de comunicatii electronice, prin intermediul caruia se furnizeaza serviciul media audiovizual la cerere, incetare dispusa prin decizie a presedintelui ANCOM, in conditiile legii;
c) la cererea titularului; renuntarea la dreptul de a furniza serviciile media audiovizuale la cerere pentru care s-a eliberat avizul se realizeaza prin transmiterea la CNA a unei cereri de renuntare.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) lit. c) isi produce efectele de la data transmiterii catre CNA sau de la o data ulterioara, prevazuta in cuprinsul acesteia, iar CNA ii va confirma in scris furnizorului incetarea dreptului de a furniza serviciile media audiovizuale la cerere.
(3) Retragerea avizului se dispune prin decizie a CNA, care stabileste si data de la care inceteaza dreptul de a furniza serviciile media audiovizuale la cerere prevazute in aviz. Decizia se publica pe pagina de internet a CNA.
ART. 9
Drepturile prevazute in aviz nu pot fi transmise catre terti.
ART. 10
In scopul realizarii unei evidente oficiale a furnizorilor, CNA intocmeste si actualizeaza Registrul public al furnizorilor de servicii media audiovizuale la cerere, disponibil pe pagina de internet a CNA.

CAPITOLUL IV
Reguli aplicabile programelor audiovizuale difuzate in cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere

SECTIUNEA 1
Dispozitii generale

ART. 11
Prevederile Legii audiovizualului si ale Codului audiovizualului se aplica in mod corespunzator programelor audiovizuale difuzate in cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, tinand cont de specificul acestora de a putea fi vizionate la cererea si la momentul ales de catre utilizator.

SECTIUNEA a 2-a
Protectia minorilor

ART. 12
Regulile privind protectia drepturilor minorului in programele audiovizuale, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 2 – 8, art. 9 alin. (1), art. 10 si 11 din Codul audiovizualului.
ART. 13
(1) Regulile privind clasificarea programelor audiovizuale in vederea protectiei minorilor, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 13, art. 14 alin. (3), art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1) si (2), art. 19 – 21 si art. 27 alin. (1) din Codul audiovizualului.
(2) In functie de clasificarea programelor audiovizuale, prevazuta la art. 21 din Codul audiovizualului, acestea se difuzeaza insotite de unul dintre urmatoarele semne de avertizare:
a) programele AP, clasificate astfel potrivit dispozitiilor art. 21 lit. b) din Codul audiovizualului, se difuzeaza insotite de un semn de avertizare reprezentand un cerc de culoare alba, iar in interiorul acestuia, pe fond transparent, majusculele AP (acord parental) de culoare alba;
b) programele 12, clasificate astfel potrivit dispozitiilor art. 21 lit. c) din Codul audiovizualului, se difuzeaza insotite de un semn de avertizare reprezentand un cerc de culoare alba, iar in interiorul acestuia, pe fond transparent, numarul 12 de culoare alba;
c) programele 15, clasificate astfel potrivit dispozitiilor art. 21 lit. d) din Codul audiovizualului, se difuzeaza insotite permanent de un semn de avertizare reprezentand un cerc de culoare alba, iar in interiorul acestuia, pe fond transparent, numarul 15 de culoare alba;
d) programele 18, clasificate astfel potrivit dispozitiilor art. 21 lit. e) din Codul audiovizualului, se difuzeaza insotite permanent de un semn de avertizare reprezentand un cerc de culoare alba, iar in interiorul acestuia, pe fond transparent, numarul 18 de culoare alba.
ART. 14
Programele clasificate 18 se difuzeaza numai daca se asigura masurile de restrictionare a accesului prevazute la art. 13 din Codul audiovizualului.
ART. 15
Programele 18+, clasificate astfel potrivit dispozitiilor art. 21 lit. f) din Codul audiovizualului, precum si continutul audiovizual care, potrivit legii, este ilegal, cum ar fi materiale pornografice cu minori, nu pot fi difuzate de catre furnizorii de servicii media audiovizuale aflati sub jurisdictia Romaniei.
ART. 16
Semnul de avertizare corespunzator, conform clasificarii precizate la art. 21 din Codul audiovizualului, trebuie expus lizibil atat pe toata durata programului, cat si in cadrul anunturilor promotionale la aceste programe.
ART. 17
(1) Distribuitorii de servicii pot include in oferta lor servicii video la cerere tematice ce contin programe 18+, editate de furnizori aflati sub jurisdictia unui alt stat membru al Uniunii Europene, numai daca asigura masurile de restrictionare a accesului prevazute la art. 13 din Codul audiovizualului, adaptate platformei tehnice utilizate.
(2) Distribuitorii pot comercializa serviciile prevazute la alin. (1) numai contra cost, pe baza de abonament sau pe baza altei forme de autorizare individuala prealabila.
(3) Pachetele de servicii care includ programe 18+ nu pot fi comercializate in conditii mai avantajoase decat cele in care sunt comercializate pachetele de servicii care nu contin astfel de programe.

SECTIUNEA a 3-a
Protectia demnitatii umane si a dreptului la propria imagine

ART. 18
Furnizorii au obligatia sa respecte drepturile si libertatile fundamentale ale omului, viata privata, onoarea si reputatia, precum si dreptul la propria imagine.
ART. 19
Regulile privind protectia demnitatii umane si a dreptului la propria imagine, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 31 – 48 din Codul audiovizualului.

SECTIUNEA a 4-a
Dreptul la rectificare

ART. 20
(1) Orice persoana fizica sau juridica, indiferent de nationalitate, ale carei drepturi sau interese legitime, in special reputatia si imaginea publica, au fost lezate prin prezentarea de fapte inexacte in cadrul unui serviciu media audiovizual la cerere beneficiaza de dreptul la rectificare.
(2) Rectificarea nu poate fi solicitata in cazul in care eroarea nu este evidenta si semnificativa.
(3) In termen de cel mult 15 zile de la data accesarii/vizionarii programului in care s-a produs lezarea, solicitantul unui drept la rectificare va transmite in scris, la sediul furnizorului care a difuzat programul incriminat, o cerere care va contine, dupa caz, urmatoarele:
a) numele si adresa acestuia, numarul de telefon sau coordonatele oricarui alt mijloc care sa faca posibila contactarea sa rapida si eficienta;
b) denumirea programului audiovizual si data accesarii/vizionarii acestuia;
c) informatiile eronate pentru care se solicita rectificarea;
d) motivarea cererii.
(4) In cazul minorului in varsta de pana la 14 ani, cererea prevazuta la alin. (3) va fi semnata de parinti sau de reprezentantul legal; pentru minorul cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani, cererea va fi semnata de acesta si de parinti sau de reprezentantul legal.
(5) Cererea privind dreptul la rectificare va fi inregistrata de furnizor, cu precizarea datei si orei primirii, iar solicitantului i se va transmite o dovada scrisa in acest sens.
(6) In cazul in care furnizorul refuza sa inregistreze cererea prevazuta la alin. (3), solicitantul se poate adresa direct CNA, in termen de cel mult 30 de zile de la data accesarii/vizionarii programului care a produs lezarea.
(7) Furnizorul poate refuza exercitarea dreptului la rectificare in urmatoarele situatii:
a) cererea nu a fost trimisa in termenul si in conditiile prevazute la alin. (3) si (4);
b) furnizorul detine dovezi care probeaza adevarul faptelor prezentate sau, dupa caz, este indeplinita conditia prevazute la alin. (2).
(8) In termen de doua zile de la primirea cererii, furnizorul este obligat sa comunice, in scris, solicitantului fie acceptarea cererii, fie motivul refuzului. Refuzul motivat va preciza in mod obligatoriu posibilitatea solicitantului de a se adresa CNA in termen de cel mult 30 de zile de la data accesarii/vizionarii programului care a produs lezarea.
(9) Dreptul la rectificare se exercita prin postarea pe pagina web de start a serviciului, la loc vizibil, a textului rectificarii, in termen de maximum 3 zile de la data aprobarii cererii.
(10) Sesizarea CNA, prevazuta la alin. (6) si (8), se poate adresa in termenele si conditiile precizate la art. 59 – 62 din Codul audiovizualului.
ART. 21
(1) Furnizorii au obligatia sa publice, pe pagina web de start a serviciului, la loc vizibil:
a) informatiile, detaliate, clare si actualizate, precizate la art. 48 din Legea audiovizualului;
b) adresa postala si site-ul CNA.
(2) Furnizorii au obligatia sa asigure, pe pagina web de start a serviciului, un link catre formularul pentru sesizari si reclamatii.

SECTIUNEA a 5-a
Asigurarea informarii corecte si a pluralismului

ART. 22
Furnizorii au obligatia sa asigure informarea obiectiva a publicului prin prezentarea corecta a faptelor si evenimentelor si sa favorizeze libera formare a opiniilor.
ART. 23
Regulile privind asigurarea informarii corecte si a pluralismului, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 64 – 75, art. 77 alin. (1) si art. 80 din Codul audiovizualului.
ART. 24
Furnizorii vor asigura accesibilizarea paginilor web proprii, in vederea imbunatatirii accesarii continutului audiovizual de catre persoanele cu handicap, vizual sau auditiv, potrivit standardelor internationale pentru accesibilitatea web.

SECTIUNEA a 6-a
Responsabilitati culturale

ART. 25
Regulile privind responsabilitatile culturale ale furnizorilor, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 83 si 84 din Codul audiovizualului.
ART. 26
(1) Furnizorii de servicii video on demand vor asigura in cadrul catalogului de programe un procent de minimum 20% rezervat operelor audiovizuale europene, cu exceptia programelor informative, a transmisiunilor sportive si a programelor de teleshopping.
(2) Furnizorii au obligatia de a promova pe pagina de start a site-ului web, in egala masura, si operele europene audiovizuale de fictiune disponibile in catalog.
(3) In scopul aplicarii dispozitiilor alin. (1) si (2), furnizorii au obligatia de a preciza tara de origine a fiecarui program audiovizual disponibil in catalog.
(4) Furnizorii de servicii video on demand prezinta anual CNA un raport privind operele europene difuzate, conform modelului prezentat in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta decizie.

SECTIUNEA a 7-a
Emisiuni interactive, jocuri si concursuri

ART. 27
Regulile privind emisiunile interactive, jocuri si concursuri, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 89 – 91 si art. 92 alin. (1) din Codul audiovizualului.

CAPITOLUL V
Reguli aplicabile comunicarilor comerciale difuzate in cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere

SECTIUNEA 1
Dispozitii generale

ART. 28
Prevederile Codului audiovizualului privind comunicarile comerciale se aplica in mod corespunzator in cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, tinand cont de specificul acestora, momentul vizionarii programelor audiovizuale fiind ales de catre utilizator.
ART. 29
In scopul unei informari corecte, orice informatie sau avertizare continuta intr-o comunicare comerciala audiovizuala se difuzeaza astfel incat aceasta sa fie clar perceputa de public, in special prin asigurarea urmatoarelor masuri:
a) sa fie prezentata static, lizibil si pe o durata suficienta, in cazul informatiei difuzate sub forma de videotext;
b) sa fie redata la viteza normala de citire.

SECTIUNEA a 2-a
Sponsorizare

ART. 30
Regulile privind sponsorizarea, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 97 alin. (1) si (2), art. 98 alin. (1), (2) si (4) si art. 99 din Codul audiovizualului.

SECTIUNEA a 3-a
Plasarea de produse

ART. 31
Regulile privind plasarea de produse, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 100 din Codul audiovizualului.

SECTIUNEA a 4-a
Publicitate si teleshopping

ART. 32
Regulile privind publicitatea, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 101 – 105, art. 108, 109, 114, 115, art. 117 – 119, art. 120 alin. (1) – (3), art. 121 – 123, art. 124 alin. (1) – (3), art. 125, 126, art. 127 alin. (1) si (2), art. 128 – 134 din Codul audiovizualului.
ART. 33
Regulile privind teleshoppingul, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 135 – 137 din Codul audiovizualului.
ART. 34
Regulile privind publicitatea politica, aplicabile serviciilor media audiovizuale la cerere, sunt cele prevazute la art. 139 si art. 140 alin. (2) din Codul audiovizualului.
ART. 35
(1) Emisiunile teledon trebuie sa precizeze la inceputul si sfarsitul acestora persoana/persoanele sub responsabilitatea careia/carora se colecteaza si se utilizeaza bunurile si fondurile banesti donate, precum si datele de contact ale acesteia/acestora.
(2) In cazul campaniilor care presupun colectarea de fonduri de la public pentru un obiectiv anume, furnizorii au obligatia de a informa publicul cu privire la rezultatele concrete ale acestor campanii.
ART. 36
Publicitatea si teleshoppingul la produse si tratamente pentru probleme de natura sexuala nu pot fi difuzate decat in programele 18, clasificate astfel potrivit dispozitiilor art. 21 lit. e) din Codul audiovizualului.

CAPITOLUL VI
Inregistrarea programelor difuzate in cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere

ART. 37
(1) Furnizorul trebuie sa pastreze o copie a fiecarui program inclus in serviciul media audiovizual la cerere cel putin 30 de zile de la data la care programul inceteaza sa fie disponibil pentru vizualizare.
(2) Face exceptie de la prevederile alin. (1) programul ce face obiectul unei solicitari privind acordarea dreptului la rectificare, situatie in care copia va fi pastrata timp de 45 de zile dupa data la care programul inceteaza sa fie disponibil pentru vizualizare.
ART. 38
(1) Furnizorii sunt obligati sa puna la dispozitia CNA, la cerere, in maximum 3 zile de la solicitare, copia programului intr-un format standard care sa permita vizualizarea programului asa cum acesta a fost pus la dispozitie publica pentru vizualizare.
(2) Copia programului, solicitat potrivit dispozitiilor alin. (1), se depune la CNA, personal sau de catre un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnatura, ori se transmite prin e-mail ca inscris in forma electronica caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii electronice.

CAPITOLUL VII
Obligatii de informare a publicului

ART. 39
(1) Furnizorul are obligatia de a pune la dispozitia publicului informatii detaliate, clare si actualizate privind preturile si tarifele aplicabile, precum si conditiile tehnice si comerciale de utilizare a serviciilor media audiovizuale la cerere, pentru a asigura posibilitatea utilizatorilor de a alege in cunostinta de cauza, in conformitate cu prevederile legislatiei privind protectia consumatorilor.
(2) Furnizorul are obligatia de a redacta si prezenta informatiile prevazute la alin. (1) intr-o maniera care sa le permita utilizatorilor parcurgerea cu usurinta a acestora. Conditiile sau termenele care afecteaza anumite oferte vor fi prezentate in acelasi format si cu aceleasi caractere grafice folosite pentru redactarea ofertelor.

CAPITOLUL VIII
Sanctiuni, dispozitii tranzitorii si finale

ART. 40
Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage sanctionarea conform dispozitiilor Legii audiovizualului.
ART. 41
(1) Pana la data de 3 septembrie 2012, toti furnizorii de servicii media audiovizuale la cerere au obligatia de a completa si de a transmite cererea de notificare, conform procedurii prevazute la cap. II.
(2) Nerealizarea notificarii in termenul si in conditiile prevazute la alin. (1) determina incetarea dreptului de a furniza servicii media audiovizuale la cerere.
ART. 42
In termen de un an de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei decizii, CNA va analiza evolutia pietei serviciilor media audiovizuale la cerere si va reevalua dispozitiile cuprinse in sectiunea a VI-a “Responsabilitati culturale” din cap. IV “Reguli aplicabile programelor audiovizuale difuzate in cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere”.
ART. 43
Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close