Industria de media globala creste cu motoare digitale

Directorii executivi din companiile globale de media si divertisment sunt optimisti in privinta viitorului digital. Ei se asteapta ca veniturile realizate din servicii digitale sa reprezinte, intr-un termen foarte scurt, un procent tot mai mare din veniturile globale ale companiei, se arata in cel mai recent studiu Ernst & Young – Opportunity and optimism: How CEOs are embracing digital growth.

Raportul arata ca aproximativ jumatate dintre directorii executivi intervievati considera ca media digitala va genera o crestere a veniturilor globale si a marjelor cu cel putin 10% in urmatorii trei ani.

Rezultatele raportului se bazeaza pe un sondaj realizat cu 34 de directori executivi din companii globale de media si de divertisment, cu venituri anuale de peste 300 de miliarde de USD. Companiile sondate provin dintr-o zona geografica vasta si cuprind o mare varietate de sectoare de activitati media si de divertisment, inclusiv divertisment video, televiziune, muzica, jocuri electronice, servicii de divertisment, retele de cablu, operatori prin cablu si satelit, internet si media interactiva, publicitate, edituri si trusturi mixte.

Intrebati care sunt tehnologiile care vor genera cresteri importante in urmatorii ani, 79% dintre directorii executivi au indicat tabletele.

“Directorii executivi sunt ferm convinsi de rolul important pe care il va juca digitalul in viitorul companiilor lor”, a declarat John Nendick, Global Media & Entertainment Leader al Ernst & Young. “Se inregistreaza un optimism crescut in randul liderilor din industrie fata de acum cativa ani, cand potentialul digitalului era privit cu oarecare neincredere. Toti directorii executivi cu care am discutat acum considera digitalul cel mai important factor care poate genera un impact considerabil asupra procesului de crestere, atat a veniturilor cat si a marjelor”.

Tehnologiile creeaza noi ecosisteme digitale accelerand ritmul cresterii in industria de media

Raportul abordeaza, de asemenea, impactul “ecosistemelor digitale”, prin care consumatorii vizualizeaza si distribuie mai departe continutul pe o multitudine de dispozitive interconectate. Ecosistemele accelereaza capacitatea consumatorilor de a descoperi si selecta informatia dorita, cu atat mai mult cu cat si companiile de media si de divertisment isi concep si isi promoveaza produsele si serviciile adaptate pentru aceste ecosisteme digitale individuale.

“Integrarea continutului media cu dispozitivele si retelele creeaza ecosisteme digitale autonome. Cu cat sunt mai multi utilizatori care interactioneaza cu continutul, cu atat e mai usor sa descoperi profilul acestora, de la obiceiuri, la informatii preferate, la publicitate si servicii care pot influenta aceste ecosisteme sa evolueze si sa creasca “, a declarat Howard Bass, Senior Partner, Global Media & Entertainment Advisory Services, Ernst & Young LLP.

Dispozitivele mobile devin cel mai important factor de crestere a consumului de continut

Intrebati care vor fi cei mai importanti trei factori de crestere a consumului de continut in urmatorii trei ani, directorii executivi au avut un singur raspuns. Ei considera, in proportie de 100%, ca dispozitivele mobile (inclusiv tabletele) reprezinta factorul cheie in stimularea cererii de continut. Directorii executivi sunt optimisti si in privinta pietelor emergente, unde cresterea numarului de utilizatori de dispozitive mobile coroborata cu imbunatatirea infrastructurii de banda larga pe suport wireless creeaza oportunitati semnificative de crestere pentru companii.

Abilitatea de a convinge clientii sa plateasca valoarea justa pentru continut digital – printre principalele provocari cu care se confrunta aceasta industrie

In ceea ce priveste cele mai mari provocari cu care se va confrunta industria media si de divertisment in urmatorii trei ani, respondentii considera, intr-o majoritate covarsitoare, ca incertitudine economica globala si incapacitatea de a convinge consumatorii sa plateasca valoarea justa pentru continutul digital reprezinta principalele doua ingrijorari. Acestora li se adauga eliminarea intermediarilor dintre companii si utilizatorul final, ceea ce va atrage dupa sine nevoia de a dezvolta o relatie directa business-to-consumer, ambiguitatea structurala si de reglementare, precum si reducerea si/sau realocarea bugetelor de marketing.

Alte date rezultate din raport:

– 84% dintre directorii executivi considera important rolul retelelor sociale pentru compania lor din perspectiva conectarii cu clientii; construirea audientei si promovarea marcilor devin secundare.
– 76% dintre directorii executivi considera ca rolul unei “app” este de a fi parte dintr-un pachet integrat care ofera continut si servicii noi sau permanent actualizate.
– 56% considera prioritara extinderea digitala si online, urmata de generarea de continut diferentiat (44%).
– 59% dintre directorii executivi considera companiile de social si interactive media ca fiind cel mai bine pozitionate, din punct de vedere al cresterii estimate pentru perioada urmatoare in industria de media si divertisment.

Sursa: Ernst & Young

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close