ANAF propune modificarea formularului 096

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul fiscal.

In cadrul referatului de aprobare se arata ca prin modificarile aduse Codului fiscal la inceputul anului 2012, s-a reglementat dreptul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, a caror cifra de afaceri realizata in anul precedent nu depaseste plafonul de scutire, sa solicite anularea inregistrarii in scopuri de TVA, daca nici cifra de afaceri realizata in anul in curs, pana la data solicitarii nu depaseste plafonul de scutire.

In vederea aplicarii acestor prevederi, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF 53/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul fiscal in cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153”, precum si ale „Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul fiscal”.

Prin OUG 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, a fost majorat plafonul de scutire de la 35.000 euro la 65.000 euro cu intrare in vigoare de la 1 iulie 2012.

De asemenea, au fost stabilite reguli tranzitorii pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care solicita, in anul 2012, anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Principalele prevederi ale proiectului de ordin

Avand in vedere aceste modificari, este necesara adaptarea atat a formularului de declaratie 096, utilizat de persoanele impozabile, cat si a formularului de decizie privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, utilizat de organele fiscale.

Se mai prevede, de asemenea, ca, in cazul adoptarii proiectului, de la data intrarii sale in vigoare se abroga Ordinul presedintelui ANAF 53/2012, publicat in Monitorul Oficial 60/20.01.2012.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea „Conf. Legii 52/2003”, la urmatoarele adrese:

• Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor, 17, sector 5, Bucuresti, 050741 – la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
• Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
• Prin fax la numarul: 021-319.98.57.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close