Procedura de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal ar putea fi modificata

feature photo

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului MFP 2696/ 2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.

In cadrul referatului de aprobare se arata ca prin O.G. 25/2011 pentru modificarea art. 7 din O.G. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, au fost aduse modificari ce vizeaza conditiile de scoatere din evidenta cazierului a datelor sau faptelor inscrise in bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale, prin circumstantierea acestor conditii in functie de natura faptelor inscrise.

Pentru aplicarea unitara a acestor modificari a fost aprobat Ordinul MFP 2696/2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.

Prin Legea 113/2012 privind aprobarea OG 25/2011 a fost reglementata scoaterea din evidenta cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice inactive a mentiunii privind inactivitatea fiscala, in situatia in care persoana juridica inactiva este radiata din Registrul contribuabililor.

Astfel, potrivit noilor prevederi legale, inactivitatea fiscala inscrisa in cazierul fiscal al reprezentantului legal al unei persoane juridice aflate in inactivitate fiscala si radiata se scoate din evidenta la data implinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice.

Avand in vedere aceste modificari legislative, a fost considerata necesara modificarea si completarea Ordinului MFP 2696/2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.

Modificarile propuse vizeaza:
a) completarea Procedurii de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal cu dispozitii speciale privind scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala;
b) modificarea formularului 508 „Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala”.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea „Conf. Legii 52/2003”, la urmatoarele adrese:

• Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor, 17, sector 5, Bucuresti, 050741 – la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
• Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro
• Prin fax la numarul: 021-319.98.57.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close