Editorialul lunii octombrie 2012

Salonul auto Bucuresti a creat mediul propice pentru a se anunta de catre premier ca de la 1 ianuarie 2013 se va modifica taxa de mediu (sau taxa de prima inmatriculare sau taxa de poluare sau cum s-o mai fi numit ea). In ce se va schimba nu stim. Stim insa ca noua taxa va fi o taxa moderna, bazata pe principii mai bune (la fel s-a spus si despre toate variantele anterioare ale acesteia). Pana la urma stam sa ne intrebam: de unde a plecat aceasta taxa si care a fost rostul ei? De protejare a mediului, de protejare a productiei interne de autoturisme, de protejare a parcului auto intern de vechiturile din UE, de procurare de bani la buget? Nici nu cred ca mai conteaza.

In alta ordine de idei Ministerul Finantelor Publice a postat spre dezbatere publica un proiect de hotarare referitor la modificarea normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal. In sfarsit putem avea acces la amanunte privind optica Ministerului cu privire la aplicarea TVA la incasare si putem sa ne adaptam, in special, sistemele informatice pentru evidenta TVA. De asemenea, printre altele, proiectul de norme face referire si la facturare, accize etc.

Si, ca o ultima veste, in timp ce se tot vorbeste de reducerea TVA la alimente (dar nu se stie de cand), apar in contrapartida zvonuri cu privire la posibilitatea majorarii TVA la 25% in cazul in care criza din Europa se acutizeaza. Sa speram ca va ramane doar un scenariu de lucru si atat.

Redactia

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close