Primul studiu despre responsabilitatea corporativa in Romania ca instrument strategic si parte a modelului de business

ernst-and-youngResponsabilitatea sociala corporativa (CSR) incepe sa imprumute din dinamismul domeniului de la nivel mondial, pe masura ce companiile romanesti si executivii devin mai constienti de relevanta acestuia pentru diferentierea companiilor, conform studiului Tendinte si realitati CSR in Romania, realizat de CSRMedia.ro si Ernst & Young Romania.

Astfel, 78% dintre respondenti au declarat ca firma pe care o reprezinta are o strategie dedicata CSR-ului, in timp ce 67% dintre ei considera ca interesul general pentru CSR a crescut in ultimele 12 luni. In sprijinul aceleiasi idei, mai mult de 3/4 dintre companiile care au raspuns spun ca au un buget dedicat anual actiunilor CSR. Dintre acestea, jumatate spun ca nivelul bugetului in 2013 este similar cu cel din 2012, in timp ce doar 16% dintre companii au marcat o crestere intre 5-10%. In ceea ce priveste sumele alocate, 66% dintre respondenti au declarat ca valoarea medie a unui proiect CSR nu depaseste 10.000 EUR.

“Chiar daca implicarea in CSR a fost o practica initiata de filialele companiilor multinationale, care o au ca parte a valorilor lor, ea nu mai este de mult timp un concept abstract pentru companiile din Romania. Pasul urmator este acum ca ea sa devina o arie stategica pentru cat mai multe companii private romanesti si pentru institutiile de interes public. Faptul ca 41% dintre respondenti sunt lideri de companie sau membri in consiliul de administratie, iar 82% dintre companii au liderii organizatiei implicati activ in eforturile de CSR, arata clar importanta pe care acestia o acorda responsabilitatii sociale corporative.” – Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young Romania

“Studiul vine in sprijinul tuturor factorilor de decizie din companii, in conditiile in care responsabilitatea sociala corporativa devine treptat o componenta importanta a strategiilor de afaceri. Aceasta nu mai intra in sarcina stricta a unei persoane (sau a unui departament) ci se extinde catre liderii de la toate nivelurile, concomitent cu cresterea importantei dialogului cu stakeholderii atat interni, cat si externi ai companiilor. Vorbim practic de adoptarea unui model de afaceri responsabil social atat fata de proprii angajati, cat si fata de parteneri, clienti, autoritati sau comunitati. Suntem martorii unei perioade in care o companie nu mai este evaluata doar dupa profitul realizat ci si dupa modalitatile prin care o parte a acestuia se intoarce in societate, altfel decat sub forma de taxe si impozite.” – George Carpov, consultant CSRMedia.ro

Studiul realizat de CSRMedia.ro si Ernst & Young Romania are la baza un chestionar aplicat in perioada 10 aprilie – 10 mai 2013. Acesta este primul studiu dedicat domeniului CSR din Romania privit ca instrument de pozitionare strategica si a avut ca respondenti mai ales reprezentanti de companii care au activitati CSR. In raport se analizeaza raspunsurile a 77 de manageri de top si specialisti din domeniu, in legatura cu proiectele initiate si derulate in domeniul responsabilitatii corporative in anul 2012 si perspectivele CSR-ului in perioada urmatoare. 54% dintre aceste companii au venituri de peste 10 mil EUR.

Sursa: Ernst & Young

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close