Crearea Cerului Unic European ar putea scadea durata zborurilor si pretul biletelor

Comisia pentru Turism si Transport a PE a aprobat, joi, proiectul de rezolutie privind crearea Cerului Unic European, o initiativa avand ca scop scaderea pretului biletelor de avion, a duratei zborurilor si a consumului de combustibil, precum si reducerea emisiilor de carbon, anunta PE.

Uniunea Europeana a lansat initiativa Cerul Unic European ca urmare a aglomerarii spatiului aerian, cu 27.000 de zboruri zilnice pe intregul continent. In prezent, spatiul aerian european este neunitar, cu 28 de sisteme de control al traficului aerian si 60 de centre de trafic aerian, fapt ce-l face ineficient, ducand la costuri suplimentare de 5 miliarde de euro anual, suportate de pasageri, potrivit unui comunicat al PE.

Prin aceasta inititativa, UE isi propune reducerea zborurilor cu escala si a duratei curselor aeriene, scaderea consumului de combustibil si a emisiilor de carbon.

Primul pachet de masuri (SES1) a fost adoptat in 2004, dar nu a dat rezultate, iar SES2 a fost lansat in 2009, SES2+ avand scopul de a accelera reforma serviciilor in domeniul aviatiei.

SES2+ are doua elemente principale: inlaturarea barierelor nationale pentru crearea unor rute mai scurte, care inseamna si un consum mai mic de combustibil, si infiintarea a noua „blocuri de spatiu aerian” regionale, in locul celor 28 de sisteme de control al traficului aerian, pentru imbunatatirea performantelor.

„Autoritatile nationale de aviatie au un rol cheie in punerea in aplicare a Cerului Unic European. Prin urmare, Comisia si Agentia Europeana pentru Aviatie (EEA) ar trebui sa inlesneasca colaborarea dintre acestea, pentru a permite schimbul de bune practici si a dezvolta o abordare comuna, inclusiv prin intensificarea cooperarii la nivel regional, furnizandu-le o platforma pentru aceste schimburi”, se arata in proiectul de rezolutie al carui raportor este europarlamentarul PPE Marian-Jean Marinescu.

Autoritatile europene doresc asigurarea „transparentei bazei de calcul a tarifelor in functie de costuri”. In plus, tarifele stabilite trebuie sa incurajeze „furnizarea in conditii de siguranta, eficienta, eficacitate si durabilitate a serviciilor de navigatie aeriana in vederea realizarii unui inalt nivel de siguranta si rentabilitate”.

Proiectul de rezolutie urmeaza sa fie votat in plen, in cadrul sesiunii din martie.

Sursa: Agerpres

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close