Modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii

In M.Of. nr. 84 din 30 ianuarie 2015 a fost publicata OG nr. 11/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

 

Din cuprins:

ART. I Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 175, alineatele (1) – (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„ART. 175
(1) Autorizatia sanitara de functionare se emite in conditiile stabilite prin normele aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si da dreptul spitalului sa functioneze. Dupa obtinerea autorizatiei sanitare de functionare, spitalul intra, la cerere, in procedura de acreditare. Procedura de acreditare nu se poate extinde pe o perioada mai mare de 5 ani. Neobtinerea acreditarii in termen de 5 ani de la emiterea autorizatiei de functionare conduce la imposibilitatea incheierii contractului de furnizare servicii medicale cu casele de asigurari de sanatate.
(2) Acreditarea reprezinta procesul de validare a conformitatii caracteristicilor serviciilor de sanatate, efectuate de catre unitatile sanitare, cu standardele de acreditare adoptate de catre Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate, in urma caruia unitatile sanitare sunt clasificate pe categorii de acreditare pentru a conferi incredere in competenta tehnico-profesionala si organizatorica a acestora. Pentru a intra in procesul de evaluare in vederea acreditarii se impune ca, in structura unitatilor sanitare, sa existe o structura de management al calitatii serviciilor medicale.
(3) Acreditarea unitatilor sanitare se acorda de catre Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate, institutie publica cu personalitate juridica, organ de specialitate al administratiei publice centrale in domeniul managementului calitatii in sanatate, infiintata prin reorganizarea Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor.
(4) Componenta, atributiile, modul de organizare si functionare ale Autoritatii Nationale de Management al Calitatii in Sanatate, conditiile de evaluare, reevaluare, acreditare, reacreditare si monitorizare a unitatilor sanitare, precum si modul de colaborare cu unitatile sanitare care solicita acreditarea se aproba prin hotarare a Guvernului initiata de Secretariatul General al Guvernului.”
2. La articolul 175, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
„(3^1) Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate functioneaza in subordinea Guvernului si coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria Primului-Ministru, este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, numit pentru un mandat de 5 ani, prin decizie a prim-ministrului. Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate este finantata din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.”
3. Articolul 177 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ART. 177
(1) Acreditarea este valabila 5 ani. Inainte de expirarea termenului, unitatea sanitara solicita evaluarea in vederea reacreditarii.
(2) Reevaluarea unitatii sanitare se poate face atat la initiativa Autoritatii Nationale de Management al Calitatii in Sanatate, cat si la solicitarea Ministerului Sanatatii, a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, a ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie sau, dupa caz, la solicitarea reprezentantului legal al unitatii sanitare private. Taxele legate de reevaluare sunt suportate de solicitant.
(3) Daca in urma evaluarii sau reevaluarii, dupa caz, se constata ca nu mai sunt indeplinite standardele de acreditare, Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate acorda un termen pentru conformare sau retrage acreditarea pentru categoria solicitata, in cazurile si conditiile stabilite prin hotarare a Guvernului.”
4. La articolul 212, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ART. 212
(1) Documentele prin care se atesta calitatea de asigurat sunt, dupa caz, adeverinta de asigurat eliberata prin grija casei de asigurari la care este inscris asiguratul sau documentul rezultat prin accesarea de catre furnizorii aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate a instrumentului electronic pus la dispozitie de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. Dupa implementarea dispozitiilor din cuprinsul titlului IX, aceste documente justificative se inlocuiesc cu cardul national de asigurari sociale de sanatate, respectiv cu adeverinta de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, pentru persoanele care refuza in mod expres, din motive religioase sau de constiinta primirea cardului national. Data de la care urmeaza a se utiliza cardul national de asigurari sociale de sanatate se stabileste prin hotarare a Guvernului.”
5. La articolul 319, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera b^1), cu urmatorul cuprins:
„b^1) adeverinta de asigurat cu o valabilitate de 3 luni – documentul prin care se atesta calitatea de asigurat, cu o valabilitate de 3 luni de la data eliberarii, pentru persoanele care refuza in mod expres, din motive religioase sau de constiinta primirea cardului national de asigurari sociale de sanatate, al carei model este stabilit prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate;”.
6. La articolul 330, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Cardul national de asigurari sociale de sanatate se emite pentru dovedirea calitatii de asigurat pentru furnizarea unor servicii medicale, iar realizarea si implementarea acestuia sunt un proiect de utilitate publica de interes national. Pentru persoanele care refuza in mod expres, din motive religioase sau de constiinta primirea cardului national pentru dovedirea calitatii de asigurat, se emite adeverinta de asigurat, prevazuta la art. 319 lit. b^1).”
7. La articolul 332, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
„(4^1) Cardurile care nu au ajuns la titularii acestora in conditiile alin. (4) se distribuie prin casele de asigurari de sanatate sau, dupa caz, prin medicii de familie, prin modalitatile si in conditiile stabilite in Normele metodologice prevazute la art. 331 alin. (6).”
8. La articolul 336, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Persoanele asigurate prevazute la alin. (1) au obligatia prezentarii cardului national de asigurari sociale de sanatate sau, dupa caz, a adeverintei de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, in vederea acordarii serviciilor medicale de catre furnizorii aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate. Neprezentarea cardului national de asigurari sociale de sanatate sau a adeverintei de asigurat cu o valabilitate de 3 luni conduce la acordarea acestor servicii numai contra cost, cu exceptia serviciilor prevazute la art. 220.”

ART. II (1) Certificatele de acreditare a spitalelor emise de Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor isi pastreaza valabilitatea.
(2) In tot cuprinsul actelor normative sintagma „Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor” se inlocuieste cu sintagma „Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate”.
(3) Hotararea Guvernului prevazuta la art. 175 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, se elaboreaza in termen de 60 de zile de la publicarea prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate preia de la Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, posturile si personalul aferent structurilor de personal, precum si intregul patrimoniu. Protocoalele de predare-preluare se incheie in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 175 alin. (4) din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Incadrarea personalului prevazut la alin. (4) se face in structura organizatorica cu respectarea termenelor si a conditiilor prevazute de lege pentru fiecare categorie de personal, si cu pastrarea drepturilor salariale avute la data preluarii.
(6) Autoritatea Nationala de Management al Calitatii in Sanatate se substituie in toate drepturile si obligatiile care decurg din acte normative, contracte, conventii, intelegeri, protocoale, memorandumuri si acorduri in care Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor este parte, inclusiv in litigiile aferente activitatilor acesteia.
(7) Pana la data incheierii protocoalelor, atributiile Autoritatii Nationale de Management al Calitatii in Sanatate sunt exercitate in continuare de catre Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor.
(8) Dupa incheierea protocoalelor Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor se desfiinteaza.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close