Cat sunt de profitabile florariile online si ce trebuie sa stii inainte sa-ti deschizi o astfel de afacere

Multe femei care au o mica inclinare artistica si dragoste pentru frumos viseaza sa-si deschida o florarie online. Dar, doar pentru ca florile sunt frumoase, nu inseamna ca o astfel de afacere implica si o munca usoara. Dimpotriva! Avand in vedere perisabilitatea materiei prime cu care se lucreaza, dar si sezonalitatea acestui tip de business, nu este foarte usor sa transformi o florarie online intr-o afacere profitabila pe tot timpul anului.

 

De ce abilitati ai nevoie ca sa incepi o florarie online?

In primul rand de experienta in lucrul cu florile si de experienta in managementul stocurilor. Viata pe raft a florilor este relativ scurta si din aceasta cauza trebuie sa stii cum sa administrezi un astfel de stoc. Trebuie sa tii cont de sezonalitatea afacerii, sa stii care sunt perioadele cele mai aglomerate din an si cand sunt scaderi drastice din punct de vedere a vanzrilor.

Trebuie sa ai mana de lucru eficienta. Ai nevoie de floristi specializati, care sa cunoasca florile si sa stie cum sa le ingrijeasca. In plus de asta, ei au nevoie de creativitate in crearea buchetelor, de rapiditate si dexteritate. Atunci cand lucrezi cu volume mari, diferenta intre esec si succes vine din creativitatea si timpul de realizare a unor buchete complexe.

E absolut necesar sa-ti cunosti clientela. De exemplu, persoanele care comanda online sunt de obicei persoane cu un venit peste medie, care au gusturi din ce in ce mai rafinate si sunt din ce in ce mai pretentioase.

Sa fii inovator. Trebuie sa vii tot timpul cu ceva nou, sa te diferentiezi de competitorii tari. De exemplu, anul trecut se vindeau foarte mult aranjamentele complexe in diverse forme, anul acesta la mare moda sunt trandafirii criogenati.

Daca nu ai cunostinte de marketing online, de promovare si vanzare, daca nu ai un site prietenos si facil de utilizat, ai sanse foarte mici sa fii competitiv in acest domeniu.

Furnizori de flori si parteneri de livrare de incredere. Conditiile de transport al florilor, perioada de livrare sunt extrem de importante, ca la orice afacere online.

 

Cat de profitabila este o florarie online?

Asta depinde de fiecare antreprenor. Se pot inregistra incasari de mii de RON anual sau de milioane de EUR, depinde de resursele pe care le aloci unei astfel de afaceri, dedicatia si investitiile pe care esti dispus sa le faci intr-o astfel de afacere.

Iata trei exemple de florarii online, cu cifrele de afaceri si profiturile pe care acestea le-au inregistrat in 2017.

MAGNOLIA.RO (Comgaby Moln SRL)

In 2001 s-a deschis in Romania prima florarie online. Aceasta era magnolia.ro si era o afacere de familie cu sediul in Cluj-Napoca. Astazi compania detine 13 florarii fizice si 3 depozite in 10 mari orase din Romania, un magazin online, peste 100 de artisti florali prezenti in toata tara, parteneriate cu furnizori din peste 100 de tari si poate livra oriunde in lume buchete si aranjamente florale in cel mult 24 de ore de la plasarea comenzii.

Florile comercializate de lantul de florarii Magnolia sunt importate din strainatate, din tari precum Columbia sau Ecuador. In conditiile in care productia locala nu prea mai exista, iar in Europa costurile cu producerea si intretinerea florilor sunt destul de mari, este mai rentabil sa platesti inchirierea unui avion cu flori din America de Sud, unde productia si mana de lucru sunt ieftine.

De peste 20 de ani de cand este pe piata de flori din Romania, Magnolia si-a diversificat oferta de servicii, oferind atat flori si buchete de flori traditionale, cat si aranjamente mai speciale si plante ornamentale ideale pentru amenajari de interior.

Afacerile merg foarte bine pentru ardelenii de la Magnolia, ei inregistrand cresteri ale vanzarilor in fiecare an. Conform declaratiilor fondatorului Magnolia, vanzarea offline aduce cele mai multe incasari pentru companie, cu toate acestea si vanzarile online au cunoscut o crestere semnificativa in ultimii ani.

In 2017 Magnolia a avut o cifra de afaceri de 24,2 milioane de RON, cu 12,5% mai mult fata de anul anterior si un profit de 506.000 de RON, in scadere cu 54% fata de 2016. Cel mai probabil aceasta scadere dramatica a profitului s-a inregistrat datorita investitiilor facute pentru extinderea lantului de florarii in tara si deschiderea unui nou depozit in Bucuresti.

Iata mai jos o imagine care ne arata cel mai bine cum a evoluat cifra de afaceri si profitul companiei in perioada 2014-2017.

FLORIA.RO (Floria Network SRL)

Daca Magnolia este prima florarie online, Floria.ro este cea mai buna florarie online, daca ne luam dupa premiile primite de aceasta de-a lungul anilor la Gala Premiilor de Ecommerce din Romania. De asemenea, Floria.ro este unul din furnizorii Casei Regale a Romaniei pentru flori si aranjamente florale. Deschisa in 2014, Floria.ro are astazi parteneri in peste 140 de localitati din tara, asigurand si livrarea in strainatate in maxim 24 de ore de la comanda online.

Spre deosebire de Magnolia, Floria.ro se bazeaza doar pe vanzarea online, neavand florarii fizice. Aceasta poate fi o explicatie pentru diferenta atat de mare intre vanzarile celor doua companii.

In 2017, Floria.ro a avut o cifra de afaceri de 5,5 milioane de RON, cu 18,9% mai mult fata de anul precedent. In ceea ce priveste profitul, Floria.ro nu poate spune ca o duce foarte bine, inregistrand scaderi semnificative de la an la an. In 2017 profitul generat de Floria.ro ajungea undeva la suma de 5000 de RON, in scadere cu peste 80% fata de acum 2 ani. Datele din graficul de mai jos sunt foarte graitoare.

FLORARIACUPOVESTI.RO (Flower Story SRL)

Cererea pentru flori este mare, ca dovada si competitia pe piata florariilor online este in continua crestere. In conditiile in care in fiecare an apar alte florarii online, cele existente trebuie sa gaseasca metode diverse pentru a se diferentia de restul competitorilor. Un exemplu in acest sens il ofera Florariacupovesti.ro care livreaza buchetele de flori impachetate in cutii speciale si insotite de mesaje scrise pe hartie pergament.

Prezenta pe piata din Romania din 2007, Florariacupovesti.ro livreaza doar in tara noastra si afacerile sale nu au ajuns niciodata la pragul de 1 milion de RON. Cea mai mare valoare a cifrei de afaceri inregistrata de aceasta florarie a fost in 2017 si era de aproximativ 666.000 de RON, in crestere cu 81,4% fata de 2016.

Uimitoare este pierderea uriasa in valoare de 109.000 de RON pe care a inregistrat-o floraria in 2017, in conditiile in care in ultimii ani compania era pe profit.

Sunt din ce in ce mai multe florarii online si consumatorii au de unde alege. Sunt deocamdata multe reticente fata de cumpararea florilor de pe internet, clientii temandu-se ca florile comandate sa nu fie la fel de proaspete si sa nu arate la fel de bine ca pe site. Astel, increderea in florariile mai putin cunoscute este deocamdata mai mica, iar acestea au nevoie de o calitate exceptionala a serviciilor combinate cu o strategie de marketing foarte bine pusa la punct pentru a supravietui marilor jucatori de pe piata de profil.

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet – Selectii Liste si Firme.  Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!

 

Autor: RisCo

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close