Care e cel mai mare producator roman de cosmetice

Atentia deosebita pe care o acordam aspectului nostru exterior poate parea o preocupare superficiala, insa felul in care te ingrijesti arata respectul pe care-l ai pentru propria persoana. E adevarat ca interesul aratat frumusetii fizice este de multe ori exagerat, insa in epoca selfie-urilor si a retelelor de socializare, este oarecum de inteles sa se intample asa.

In fuga noastra pentru obtinerea tineretii fara batranete si a tenului perfect intins, suntem dispusi sa incercam orice, de la creme-minune care ne scapa de riduri pana la operatii estetice care ne modeleaza corpul dupa propriile dorinte. Venind in intampinarea nevoilor noastre, companiile din industria frumusetii se inghesuie sa ne ofere, sub diverse forme, iluzia tineretii vesnice si, de-a lungul anilor au avut numai de castigat in acest sens. Daca am vazut intr-un articol recent cat de profitabile sunt clinicile de chirugie estetica de la noi din tara, e cazul sa vedem cum stau companiile producatoare de produse cosmetice.

 

Cum arata piata cosmeticelor in Romania?

Comertul cu produse cosmetice de la noi din tara a cunoscut o dezvoltare extraordinara in ultimii ani, jucatorii importanti de pe aceasta piata fiind companii internationale de renume precum Interbrands, L’Oreal sau Sarantis. Publicitatea masiva si increderea enorma a romanilor in brandurile recunoscute pe plan international au facut ca in 2018 importurile de produse cosmetice sa creasca, produsele de machiaj, de ingrijire corporala si produsele de parfumerie fiind in topul preferintelor romanilor.

In ceea ce priveste productia locala de produse cosmetice, este extrem de dificil pentru companiile romanesti sa concureze cu aceste branduri internationale, insa premisele sunt bune, increderea romanilor in produsele autohtone incepe sa creasca, iar situatia financiara a producatorilor romani de produse cosmetice se imbunatateste de la an la an. Totusi, un singur producator domina piata cosmeticelor din Romania, si anume FARMEC SA, compania romaneasca cu o traditie indelungata in industria frumusetii care dateaza cu un secol in urma.

Iata cum arata in 2018 situatia financiara a trei companii producatare de produse cosmetice din Romania:

FARMEC SA

Pe piata producatorilor de cosmetice din Romania, FARMEC SA este lider incontestabil in ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul realizat de o companie romaneasca. Cu o traditie de peste 120 de ani in aceasta industrie, FARMEC SA a reusit sa reziste si sa se impuna intr-o perioada cand alte branduri romanesti s-au pierdut pe drum.

Dupa revolutie, multe companii romanesti de renume nu au putut face fata competitiei companiilor venite din Occident si, ori au dat rapid faliment, ori au fost absorbite de marile firme internationale. In tot acest timp, FARMEC SA, compania din Cluj a reusit sa se reinventeze si sa cucereasca nu doar piata din Romania, ci si pe cea din strainatate. Produsele FARMEC sunt exportate in tari din Asia (Japonia, China, Coreea), America (SUA si Canada), Australia, dar si Europa (Polonia, Spania, Germania, Italia, Grecia etc). Crema Gerovital H3 Prof. Dr. Ana Aslan este cunoscuta astazi in toata lumea, la fel si celelalte sute de produse cosmetice (de ingrijire a pielii si parului) adaugate in portofoliul companiei de-a lungul anilor.

Ascensiunea companiei a cunoscut o adevarata dezvoltare dupa anii 2000, atunci cand FARMEC SA a pus bazele propriei retele de distributie la nivel national, a lansat prima gama de produse cosmetice cu argila (Aslavital) si a modernizat gama Gerovital. In anii care au urmat, investitiile au continuat, iar compania si-a largit piata de desfacere si si-a marit vanzarile cu fiecare an care a trecut. Ca dovada, in ultimii 10 ani, cifra de afaceri a companiei a cunoscut doar un trend ascendent, ajungand aproape sa se tripleze din 2009 si pana in prezent. Astfel, in 2018 FARMEC SA a inregistrat o cifra de afaceri de 236.5 milioane de RON, o valoare mai mare cu 10.4% fata de cea obtinuta in anul anterior.

Daca din punct de vedere al cifrei de afaceri, compania sta foarte bine, in ceea ce priveste profitul, FARMEC SA a inregistrat in ultimul doi ani (2017 si 2018) o scadere a valorii acestuia. Prin urmare, in 2018 valoarea profitului a fost de 9.2 milioane de RON, cu 12.38% mai putin fata de anul precedent.

 

Pe piata producatorilor romani de cosmetice s-au facut remarcate si companiile Ivatherm si Geroccosen. 

 

IVATHERM SRL

In 2005 a fost creat primul brand de dermo-cosmetice din Romania, Ivatherm, iar de atunci compania condusa de Rucsandra Hurezeanu se mentine in primii cinci jucatori pe piata producatorilor de cosmetice din tara noastra.

Produsele Ivatherm sunt destinate exclusiv ingrijirii pielii si au la baza apa termala Herculane, care este bogata in minerale si oligo-elemente esentiale sanatatii pielii. Ivatherm are in portofoliu o game de 50 de produse care se adreseaza persoanelor cu piele sensibila sau cu diverse afectiuni precum acnee, rozacee, dermatita seboreica, piele reactiva si deshidratata.

In ultimii ani, Ivatherm s-a orientat si spre piete de desfacere din afara Romaniei, iar astazi compania este prezenta in 15 tari din Europa, Asia si Orientul Mijlociu. Dezvoltarea companiei pe plan intern si international se vede si in situatia financiara a Ivatherm, aceasta imbunatatindu-se in ultimii doi ani, atat din punct de vedere a cifrei de afaceri, cat si din cel al profitului.

Daca in 2016 cifra de afaceri si profitul au scazut simtitor, in urmatorii doi ani consecutivi Ivatherm a reusit sa se redreseze si sa inregistreze cresteri semnificative, ascensiunea din 2018 fiind in mod special de mentionat. Astfel, in 2018 cifra de afaceri inregistrata de companie a fost de 20.6 milioane de RON, o valoare cu 53.7% mai mare fata de 2017.

Profitul Ivatherm a inregistrat si el acelasi trend pozitiv ca si cifra de afaceri, in 2018 compania obtinand o valoare a profitului de 4.1 milioane de RON, de 2.4 ori mai mult fata de anul precedent.

GEROCOSSEN SRL

Infiintata in 1990, Gerocossen este astazi una din companiile cunoscute pe piata produselor cosmetice din Romania. Produsele sale sunt destinate ingrijirii pielii si parului, iar gama este foarte variata, de la creme pentru fata si corp, la sampoane si vopsea de par.

Cu capital 100% romanesc, Gerocossen este prezenta atat pe piata din Romania, cat si in strainatate, in tari precum Italia, Grecia, Republica Moldova, Ungaria, Iraq, Qatar sau Maroc. Perioada 2011-2017 a fost una de bun augur pentru Gerocossen, compania bucurandu-se de o dezvoltare constanta si o crestere reala a cifrei de afaceri si profitului. In ultimul an insa, in 2018, Gerocossen a inregistrat o scadere a acestori indicatori economici, valoarea cifrei de afaceri scazand cu 6% (ajungand la 13.6 milioane de RON) si profitul cu 46% (ajungand la 0.7 milioane de RON) fata de anul anterior.

Ar trebui sa acordam o incredere mai mare brandurilor romanesti, pentru ca ele sunt cu adevarat competitive cu marcile internationale, din punct de vedere al calitatii. Chiar daca dezvoltarea din ultimii ani pe pietele din strainatate a companiilor romanesti producatoare de produse cosmetice demonstreaza gradul ridicat al calitatii produselor lor, este nevoie de o sustinere masiva pentru ca ele sa concureze cu gigantii internationali din aceasta industrie.

 

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet – Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookInstagramTwitter, sau LinkedIN

Autor: RisCo.ro

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close