Dosarul preturilor de transfer
In M. Of. nr. 129 din 19 februarie 2008 a fost publicat Ordinul nr. 222 al presedintelui ANAF privind continutul dosarului pretului de transfer.
In vederea stabilirii preturilor de transfer, contribuabilii care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate au obligatia ca, la solicitarea organului fiscal competent, sa intocmeasca si sa prezinte, in termenele stabilite de acesta, dosarul preturilor de transfer. In functie de circumstantele fiecarui caz in parte, contribuabilul trebuie sa furnizeze si alte informatii, la cererea organului fiscal competent, in completarea dosarului preturilor de transfer.
Solicitarea organului fiscal competent de intocmire si prezentare, de catre contribuabil, a dosarului preturilor de transfer va fi efectuata in scris. Solicitarea de intocmire si prezentare a dosarului preturilor de transfer se va emite in cursul desfasurarii unei inspectii fiscale generale sau partiale.
Stabilirea termenului de catre organul fiscal competent, pentru punerea la dispozitie de catre contribuabil a dosarului preturilor de transfer, va avea in vedere numarul de persoane afiliate implicate in tranzactii, numarul de tranzactii efectuate si complexitatea acestora, precum si perioada de timp pe care se desfasoara tranzactiile. Termenul pentru punerea la dispozitie a dosarului preturilor de transfer va fi de maximum 3 luni calendaristice, cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea scrisa a contribuabilului, cu o perioada egala cu cea stabilita initial.
Inspectia fiscala poate fi suspendata pâna la punerea la dispozitie a dosarului preturilor de transfer, la propunerea organului de inspectie fiscala, aprobata de catre conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
Dosarul preturilor de transfer va contine:
Informatii despre grup:
1. structura organizatorica a grupului, legala si operationala, inclusiv participatiile, istoricul si datele financiare referitoare la acesta;
2. descrierea generala a activitatii grupului, strategia de afaceri, inclusiv schimbarile din strategia de afaceri fata de anul fiscal precedent;
3. descrierea si implementarea aplicarii metodologiei preturilor de transfer in cadrul grupului, daca este cazul;
4. prezentarea generala a tranzactiilor intre persoane afiliate, din Uniunea Europeana: modul de tranzactionare, modul de facturare, contravaloarea tranzactiilor;
5. descrierea generala a functiilor si riscurilor asumate de persoanele afiliate, inclusiv schimbarile intervenite in acest sens fata de anul precedent;
6. prezentarea detinatorilor de active necorporale, din cadrul grupului (patent, nume, know-how etc.) si redeventele platite sau primite;
7. prezentarea acordurilor de pret in avans incheiate de catre contribuabil sau de catre alte societati din cadrul grupului, in legatura cu acesta, cu exceptia celor emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Informatii despre contribuabil:
1. prezentarea detaliata a tranzactiilor cu persoanele afiliate: modul de tranzactionare, modul de facturare, contravaloarea tranzactiilor;
2. prezentarea analizei comparative: caracteristicile bunurilor sau serviciilor, analiza functionala (functii, riscuri, mijloace fixe utilizate etc.), termenii contractuali, circumstantele economice, strategii de afaceri specifice, informatii cu privire la tranzactii comparabile externe sau interne;
3. prezentarea persoanelor afiliate si a sediilor permanente ale acestora implicate in aceste tranzactii sau intelegeri;
4. descrierea metodei de calcul al preturilor de transfer si argumentarea criteriilor de selectie a acesteia:
a) in cazul in care nu se folosesc metode traditionale de determinare a preturilor de transfer se va justifica aceasta optiune;
b) in toate cazurile in care nu se aplica metoda de comparare a preturilor se va justifica aceasta optiune;
5. descrierea altor conditii considerate ca fiind relevante pentru contribuabil.
(Ordinul nr. 222 al presedintelui ANAF privind continutul dosarului pretului de transfer)