Procedura de emitere a acordului de pret in avans (III)
Raportul privind modul de realizare a termenilor si conditiilor acordului va fi organizat si va cuprinde dupa cum urmeaza:
1. Identificarea acordului, cu urmatoarele informatii:
a) persoanele afiliate incluse in acord;
b) termenul de valabilitate a acordului;
c) termenul de la care acordul a fost aplicat efectiv;
d) daca acordul este unul modificat, in orice fel, si identificarea precedentului;
e) orice element din acord care a suferit schimbari fata de modul cum a fost emis initial.
2. Note explicative, care identifica, descriu, analizeaza si explica urmatoarele:
a) diferentele dintre modul de operare a activitatii contribuabilului (functii, riscuri, piete de desfacere, termeni contractuali, conditii economice, servicii, bunuri), in anul de raportare, fata de modul de operare a activitatii contribuabilului descris in cererea de acord. Daca nu exista astfel de diferente, se va specifica;
b) diferentele dintre modul de contabilizare si evidentiere a activitatii, in anul de raportare, fata de cel care exista in momentul depunerii cererii de acord. Daca nu exista astfel de diferente, se va specifica;
c) identificarea oricarui element care a condus la neindeplinirea prezumtiilor critice, precum si care dintre prezumtiile critice din acord au fost afectate. Noi elemente care ar conduce la identificarea de noi prezumtii critice care ar putea afecta acordul. Daca nu exista astfel de elemente, se va specifica;
d) orice schimbare cu privire la clasificarea contribuabilului in anul de raportare. Daca nu exista astfel de schimbari, se va specifica;
e) informatii cu privire la tranzactii de tip exceptional, respectiv de compensari, anulari de tranzactii, stornari partiale etc., in anul de raportare. Informatiile vor include cel putin contravaloarea, motivul, tipul de tranzactie (cheltuiala, venit, imprumuturi, capital social etc.), analiza impactului financiar;
f) situatii financiare sau orice detalii financiar-contabile, aferente anului de raportare, care sa sustina aplicarea acordului, avizate de un expert contabil;
g) situatii financiare sau orice detalii financiar-contabile, aferente anului de raportare, care sa sustina aplicarea acordului, suficient de detaliate astfel incat Agentia Nationala de Administrare Fiscala sa poata verifica metoda de calcul al preturilor de transfer;
h) schema organizatorica a persoanelor afiliate, la nivel mondial, actualizata, care sa reflecte participarile la capitalul social, identificarea detinatorilor de capital social, in legatura cu tranzactiile acoperite de acord;
i) alte elemente considerate relevante de contribuabil.
In situatia in care acordul nu mai este valabil intrucat prevederile legale de drept material fiscal in baza carora a fost luata decizia se modifica, contribuabilul poate solicita modificarea acestuia prin depunerea unei cereri in acest sens. In cazul solicitarii de modificare a acordului, cererea va fi insotita de prezentarea datelor si documentelor suplimentare referitoare la dispozitiile legale in vigoare la emitere si modificate ulterior.
(Procedura stabilita prin Hotararea Guvernului nr. 529/2007)