Proiect de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal
Conform Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicat la rubrica Legislatie / Transparenta decizionala, proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal.
Din cuprinsul Referatului de aprobare:
Prin art.V al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.46/2009 privind imbunatatirea procedurilor fiscale si diminuarea evaziunii fiscale, au fost aduse completari legislatiei in vigoare privind cazierul fiscal, respective Ordonantei Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, pe langa inscrierea in cazierul fiscal al contribuabililor a faptelor savarsite de acestia, sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara, a fost prevazuta inscrierea in cazierul fiscal si a urmatoarelor situatii:
a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilita prin decizie a organului fiscal competent ramasa definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarare judecatoreasca, dupa caz;
b) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii.
Potrivit art.2 alin.(3) din ordonanta, inactivitatea fiscala se inscrie, atat in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate in inactivitate fiscala, cat si in cel al reprezentantilor legali ai acesteia.
De asemenea, potrivit art. VII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.46/2009, inscrierea in cazierul fiscal a starii de inactivitate fiscala, pentru persoanele juridice aflate in inactivitate fiscala la data intrarii in vigoare a acestei ordonante de urgenta, precum si pentru reprezentantii legali ai acestora, se realizeaza in termen de 60 de zile de la publicarea acesteia.
Avand in vedere aceste dispozitii legale, este necesara elaborarea unor proceduri de inscriere in cazierul fiscal a noilor situatii, respectiv de intocmire a fiselor de inscriere in cazier si de gestionare a acestor informatii.