Unele masuri de informare a consumatorilor

In M. Of. nr. 164 din 15 martie 2010 a fost publicat Ordinul    presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor.
Din cuprins:
ART. 1 – (1) Pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a le da acestora posibilitatea sa afle informatii referitoare la modul in care pot face sesizari sau reclamatii cu privire la produsele si/sau serviciile care le sunt puse la dispozitie, operatorii economici au obligatia sa afiseze numarul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORULUI: 0800 080 999 – linie telefonica cu apelare gratuita din reteaua ROMTELECOM -, adresa si numerele de telefon/fax cu tarif normal si adresele de e-mail ale comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor, respectiv ale Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, in a carui raza teritoriala se afla operatorul economic, precum si adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro
(2) Adresele, numerele de telefon/fax si adresele de e-mail ale comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor, respectiv adresa, numarul de telefon/fax si adresa de e-mail ale Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti sunt prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
(3) Afisarea informatiilor prevazute la alin. (1) va fi realizata prin grija operatorului economic, conform modelului prezentat in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin, si se face in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion.
ART. 2 – Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C.
ART. 3 – Indicarea unor numere telefonice, cu sau fara taxa, pentru apelarea de catre consumatori a unor servicii de consiliere a consumatorilor oferite de catre operatorii economici sau de alte autoritati publice nu exclude informarea prevazuta de prezentul ordin.
ART. 4 – Reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor vor urmari ca informatiile oferite consumatorilor in baza altor dispozitii similare prezentului ordin sa fie corectate, actualizate si, dupa caz, completate in termen de 45 de zile de la publicarea prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART. 5 – Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART. 6 – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se abroga Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 433/2009 privind unele masuri de informare a consumatorilor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 444 din 29 iunie 2009.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close