Protectia consumatorilor impotriva practicilor comerciale neloiale

Cu siguranța ați caștigat mai multe „premii” de-a lungul timpului pe care nu le-ați primit niciodata sau ați cumparat produse doar pentru ca a fost „ultima ocazie pentru a le achiziționa la acel preț”. De cate ori ați cazut victime practicilor comerciale neloiale? Ieri membrii Comisiei pentru Piața interna au analizat practicile comerciale neloiale din publicitate și efectul publicitații asupra comportamentului consumatorilor.
Cateva din practicile neloiale identificate sunt utilizate pentru produsele care pretind sa vindece boli, pentru pretinderea ca un comerciant este pe punctul de a-și inceta activitatea sau de a-și schimba locația atunci cand de fapt nu este adevarat, pentru vanzarea produselor care nu pot fi comercializate in mod legal și acordarea de premii in mod fals.

Raportul eurodeputatului Philippe Juvin (Grupul Partidului Popular European (Creștin Democrat) , Franța) examineaza eficacitatea și punerea in aplicare a directivei existente privind practicile comerciale incorecte. Acesta identifica, de asemenea, problemele legate de anumite practici utilizate pe internet referitoare la publicitatea inșelatoare precum publicitatea ascunsa pe rețele de socializare, forumuri sau bloguri. Domnul Juvin a prezentat raportul membrilor Comisiei luni 13 septembrie.

Mai multa putere pentru consumatori

Raportul analizeaza posibilele soluții care sa ajute consumatorul in „dezvoltarea unei abordari critice in ceea ce privește calitatea conținuturilor prezentate de mijloacele de comunicare in masa”. De asemenea solicita Comisiei Europene (care reglementeaza normele de publicitate) sa elaboreze campanii de informare privind drepturile consumatorilor in materie de publicitate și sa dezvolte materiale educaționale cu privire la tehnicile de protejare a vieții private pe internet.

Nu in ultimul rand, raportul dorește introducerea mențiunii „publicitate comportamentala” in anunțurile publicitare vizate de pe internet și analiza impactului publicitații inșelatoare asupra copiilor. Comisia Europeana ar trebui sa dezvolte unui program al Uniunii pentru familiarizarea cu instrumentul publicitar, destinat copiilor.

Cine ma poate ajuta in cazul in care am fost inșelat?

Comisia Europeana a creat un site special destinat practicilor comerciale neloiale, care prezinta o lista neagra a practicilor și ofera sfaturi despre cum puteți obține ajutor.

Pasul 1 Solicitați consiliere – Verificați daca reclamația dumneavoastra este valida din punct de vedere juridic și daca ați fost victima unei practici comerciale incorecte. Cel mai bine este sa luați legatura cu Asociația pentru Protecția Consumatorilor din țara dumneavoastra sau cu unul dintre centrele de consiliere ale ECC-Net pentru a primi consiliere.

Pasul 2 Depuneți o reclamație – Autoritațile naționale pentru protecția consumatorilor din țara dumneavoastra sunt in masura sa ia decizii privind reclamațiile sau sa instituie procedurile legale corespunzatoare. In funcție de legislația naționala, aceste autoritați sau instanțe judecatorești pot ordona incetarea practicilor comerciale incorecte.

Participați la discuțiile de pe pagina de Facebook a PE!

Ați fost vreodata victima unor practici comerciale neloiale? Puteți sa va impartașiți experiențele și sa va exprimați punctul de vedere pe pagina de Facebook a PE, accesand linkul de mai jos.

Raportul va fi votat in cadrul Comisiei pe 27 octombrie, urmand sa ajunga in plen in noiembrie 2010.

Sursa: site-ul Parlamentului European

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close