Proiect de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr.101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire sau retinere la sursa

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat urmatorul proiect de act normativ:

Proiect de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire sau retinere la sursa.

Potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.87/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, dispozitiile referitoare la plata impozitului minim si-au incetat aplicabilitatea.

Totodata, potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, incepand cu data de 1 ianuarie 2011, a fost introdus impozitul pe veniturile microintreprinderilor, pentru persoanele juridice romane care indeplinesc conditiile prevazute la Titlul IV 1 din Codul fiscal si opteaza pentru plata acestui impozit si a fost reglementata modalitatea de declarare a impozitului pe venit si a contributiilor sociale pentru anumite categorii de venituri:

– venituri din salarii si asimilate acestora;

– venituri din pensii;

– venituri din drepturi de autor;

– venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil.

Astfel, platitorii veniturilor sus mentionate, au obligatia declararii impozitului si contributiilor sociale aferente acestor venituri in Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Ca urmare, o parte a obligatiilor cuprinse in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr.15 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare vor fi eliminate, prin preluarea acestora in Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

In sensul modificarilor legislative sus mentionate, a fost necesara adaptarea corespunzatoare a modelului si continutului formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”, a instructiunilor de completare a acestuia, precum si a Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat.

Astfel, prin prezentul proiect de ordin, se propune modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:

– modificarea formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“, prin eliminarea informatiilor referitoare la impozitul minim;

– modificarea Nomenclatorului privind obligatiile de plata la bugetul de stat, prevazut in Anexa nr.15, prin introducerea unor noi obligatii: impozitul pe veniturile microintreprinderilor si contributiile pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate, prevazute de Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare si eliminarea obligatiilor privind impozitul pe venit care au fost preluate in Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, respectiv impozitul pe veniturile din salarii si impozitul pe veniturile din pensii;

– modificarea instructiunilor de completare a formularului 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat“.

*

* *

Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala.

De asemenea, acestea pot fi consultate la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:

Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;

Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro

Prin fax la numarul: 021-319.98.57.

Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul Informatii / Comunicate si informatii de presa aflat pe site-ul institutiei.

Sursa: ANAF

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close