Comisionul pentru completarea si pastrarea carnetelor de munca nu se mai datoreaza
In M. Of. nr. 888 din 30 decembrie 2010 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 123/2010 pentru abrogarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca.
Din cuprins:
Intrucat, potrivit prevederilor art. 298 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, pe data de 1 ianuarie 2011 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 37 din 26 aprilie 1976, cu modificarile ulterioare,
avand in vedere faptul ca prin Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a stabilit ca, incepand cu data de 1 septembrie 2006, registrul general de evidenta a salariatilor sa se depuna in forma electronica,
in considerarea faptului ca, potrivit prevederilor art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, registrul general de evidenta a salariatilor se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, iar evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii, nu mai este necesara mentinerea obligatiilor angajatorilor prevazute la art. 1 din Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, referitoare la inregistrarea contractelor individuale de munca la inspectoratele teritoriale de munca.
Tinand cont de necesitatea asigurarii protectiei drepturilor salariatilor, in sensul gestionarii registrelor generale de evidenta a salariatilor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, prin intermediul bazei de date organizate la nivelul Inspectiei Muncii,
avand in vedere faptul ca Romania doreste sa implementeze principiile Strategiei pentru o mai buna reglementare (Better regulation),
intrucat cele mentionate mai sus vizeaza interesul public si constituie elementele unei situatii extraordinare ce nu sufera amanare, este obligatorie reglementarea unor masuri de natura a proteja drepturile salariatilor si a reduce birocratia, neadoptarea acestora avand drept consecinta negativa afectarea unui interes public, ceea ce impune promovarea prezentei ordonante de urgenta.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
ARTICOL UNIC
La data de 1 ianuarie 2011 se abroga Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 190 din 20 martie 2007, cu exceptia art. 2 – 16, care se abroga la data de 1 februarie 2011.
Aceasta ordonanta abroga sec Legea nr. 130/1999 fara a reglementa si situatiile tranzitorii, si aici ma refer la comisionul datorat ITM.
Conform acestei ordonante, incepand cu 1 februarie 2011 nu se mai datoreaza comision la ITM, ceea ce inseamana ca pentru luna decembrie cu termen de declarare si plata la 25 ianuarie 2011 se datoreaza comisionul.
Problema apare insa incepand cu 1 februarie 2011.
Ordonanta nu precizeaza ce se intamapla cu comisionul datorat pentru perioadele anterioare anului 2010 dar neachitat la data de 1 februarie 2011. Mai poate ITM sa pretinda comisionul? Mai poate ITM sa execute silit pe contribuabilii care au declarat comisionul dar nu l-au platit? Mai poate ITM sa efectueze controale cu privire la modul in care contribuabilii au stabilit comisionul?
Sunt cateva teme de reflectie pentru cei care au elaborat ordonanta si au vrut sa scape de acest comision care crea multe batai de cap ITM.