Modificarea O.G. nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate

In M. Of. nr. 893 din 30 decembrie 2010 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 124/2010 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate.
Din cuprins:
Avand in vedere existenta unor factori de natura obiectiva care determina imposibilitatea introducerii, respectiv eliberarii si utilizarii cartilor electronice de identitate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, asa cum prevede Ordonanta Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
tinand seama de faptul ca factorii mentionati privesc necesitatea indeplinirii cumulative a etapelor privind reconfigurarea Sistemului national informatic de evidenta a populatiei si lipsa resurselor financiare pentru modernizarea acestuia,
avand in vedere importanta adoptarii unor reglementari care sa asigure atat cadrul institutional necesar, cat si posibilitatea implementarii unor solutii tehnice optime, anterior punerii in circulatie a cartii electronice de identitate,
luand in considerare faptul ca timpul ramas pana la sfarsitul actualei sesiuni parlamentare nu permite adoptarea unei legi in acest sens, nici macar cu procedura de urgenta prevazuta de art. 76 alin. (3) din Constitutia Romaniei, republicata, pana la implinirea termenelor prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 69/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu riscul neindeplinirii de catre autoritatile statului a unor obligatii fata de propriii cetateni, si anume imposibilitatea eliberarii actului electronic de identitate si crearii cadrului tehnico-institutional necesar utilizarii acestuia potrivit functiilor sale, cu consecinte in ceea ce priveste impiedicarea accesului la mijloace moderne specifice administratiei informatizate,
avand in vedere desele prorogari de termene si faptul ca situatia reclama o procedura simplificata in eventualitatea in care un alt termen stabilit prin lege nu ar putea fi respectat din aceleasi motive,
in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. I
Ordonanta Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (1) se abroga.
2. Articolul 3 se abroga.
3. La articolul 4, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
“(2) Asigurarea cu echipamente si programe informatice a autoritatilor si institutiilor publice se va realiza esalonat, astfel:
a) in municipiile resedinta de judet, in termen de 18 luni de la data punerii in circulatie a cartii electronice de identitate;
b) in celelalte municipii si orase, in termen de 3 ani de la data punerii in circulatie a cartii electronice de identitate;
c) in comune, in termen de 4 ani de la data punerii in circulatie a cartii electronice de identitate.”
ART. II
Guvernul va stabili, prin hotarare, data de la care se pune in circulatie cartea electronica de identitate, precum si data de la care se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic de emitere a cartii electronice de identitate.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close