ANAF va suplimenta numarul de ghisee cu peste 1.000 de unitati in vederea depunerii declaratiei unice pentru luna ianuarie 2011

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) va asigura un numar suplimentar de ghisee astfel incat prima operatiune de depunere a declaratiei unice (Formular D112) sa nu ridice probleme de ordin administrativ. Astfel, pentru obligatiile declarative ale lunii ianuarie, cu termen limita de depunere 25 februarie, s-a procedat la redimensionarea ghiseelor existente la nivelul celor 424 de locatii din tara, in functie de numarul de contribuabili arondati, la suplimentarea numarului de ghisee existent cu inca 1.000 de unitati in incinta sediilor Trezoreriei si sunt in curs de perfectare protocoale de colaborare cu C.N.P.A.S si A.N.O.F.M. astfel incat sa se creeze oportunitatea depunerii declaratiei unice si la ghiseele acestor institutii. Totodata, s-a dispus ca in zilele de 24 si 25 februarie a.c. la toate unitatile A.N.A.F. de primire a declaratiilor sa se lucreze in doua schimburi in intervalul orar 08.00-20.00.

Aceste masuri au fost adoptate avand in vedere ca pana la data de 1 februarie 2011 au fost inrolate 17.000 de certificate digitale calificate pentru un numar de 70.000 de contribuabili dintr-un total de circa 470.000 de angajatori (contribuabili cu obligatia depunerii D112). Insa, din experienta anilor anteriori, s-a constatat ca 40% dintre contribuabili prefera depunerea in ultima zi.

Avand in vedere ca depunerea prin internet a declaratiei unice devine obligatorie, conducerea A.N.A.F. a decis stabilirea unei perioade de tranzitie de 6 luni in care administratia fiscala sa preia declaratiile si in forma fizica. Astfel, pana la data de 1 iulie

2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD). Totodata, in vederea perfectarii si adaptarii la noul sistem de depunere, conducerea A.N.A.F a dispus o perioada de testare a sistemului in intervalul 31 ianuarie (incepand cu ora 8.00) – 4 februarie (pana la ora 14.00), perioada in care contribuabilii pot simula depunerea D112, declaratia urmand sa fie procesata ca si cand operatiunea ar fi reala astfel incat sa se permita verificarea tuturor elementelor depunerii electronice, atat de catre contribuabili, cat si de catre functionarii A.N.A.F, C.N.A.S., C.N.P.A.S., A.N.O.F.M.

A.N.A.F. aminteste contribuabililor ca depunerea efectiva a declaratiei unice incepe cu data de 7 februarie 2011, ora 09.00, pentru obligatiile declarative aferente lunii ianuarie si pentru care termenul limita de depunere este 25 februarie. Orice operatiune realizata inainte de data de 7 februarie nu va fi considerata depunere efectiva. La incheierea perioadei de exersare, sistemul informatic va fi reinitializat, respectiv vor fi sterse fisierele si golite bazele de date create in perioada simularii. “Desi ritmul de achizitie a certificatelor digitale calificate este promitator, fiind inrolate, in medie, 200 de certificate zilnic, numarul de contribuabili care vor depune declaratia unica in forma fizica este inca ridicat si le recomandam acestora sa nu lase operatiunea de depunere pe ultima zi”, a declarat Mihai Gogancea-Vatasoiu, vicepresedinte A.N.A.F.

Implementarea declaratiei unice se inscrie intr-un amplu proces de debirocratizare inceput in administratia fiscala, constituind, deopotriva, si un mare avantaj pentru contribuabili: timp efectiv de depunere de numai 3 minute, facilitare a depunerii prin eliminarea obligativitatii listarii fiselor fiecarui asigurat (in unele cazuri fiind vorba de mii de fise), obligatia de a depune o singura declaratie in loc de patru declaratii, depunerea declaratiei la o singura locatie (in loc de patru locatii), eliminarea obligatiei de depunere in cazul sucursalelor. In plus, contribuabilii vor putea verifica stadiul procesarii declaratiei si daca aceasta a fost intocmita corect.

Declaratia D112 are un continut similar cu cel al declaratiilor ce se depuneau pana acum, cuprinzand obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Obligatia depunerii D112 o au contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilati acestora.

Reamintim ca depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificate digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie. Depunerea prin internet a D112 se incadreaza prevederilor legale privind semnatura electronica (Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica si celelalte acte normative de completare).

Procedura declaratiei unice a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2011 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar – fiscale si prin Hotararea Guvernului nr. 1397/2011 privind continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, publicata in M.O. nr. 897 din 31 decembrie 2010.

Sursa: ANAF

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close