Interdictia concedierii pe perioada concediului pentru cresterea copilului: Codul Muncii versus O.U.G. nr. 111/2010

feature photo

Autor:

Sorana Pintilie – Manager, Payroll & HR Services Coordinator, Mazars

Conform Legii 52/2003, Codul Muncii, concedierea salariatilor nu poate fi dispusa pe durata concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, sau, in cazul copilului cu handicap, pana la impinirea varstei de 3 ani.

            Conform O.U.G. 111/2010, este interzis angajatorului sa dispuna incetarea raporturilor de munca sau de serviciu in cazul:

–   salariatei/salariatului care se afla in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, respectiv 3 ani, in cazul copilului cu handicap;

–    salariatei/salariatului care se afla in plata stimulentului de insertie;

–   Interdictia prevazuta la alin. (2) se extinde, o singura data, cu pana la 6 luni dupa revenirea definitiva a salariatei/salariatului in unitate.

      In concluzie, in perioada acordarii concediului pentru cresterea copilului, salariatul nu poate fi concediat, beneficiind atat de prevederile art. 60 alin. (1) lit. e) din Codul muncii, cat si de dispozitiile art. 25 din O.U.G. nr. 111/2010. Masura concedierii va putea fi dispusa insa in cazul reorganizarii judiciare si a falimentului.

Pentru a putea solicita concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, salariatul dvs. va trebui sa parcurga urmatoarele etape:

  1. Incetarea acordarii concediului de maternitate, dupa efectuarea concediului post-natal obligatoriu de cel putin 42 de zile in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 coroborat cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2003, fapt care rezulta si din continutul adeverintei eliberate de angajator
  2. Evaluarea generala a indeplinirii conditiei de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului in care salariatul a realizat venituri impozabile, potrivit Codului fiscal. Astfel, angajatorul pune la dispozitie salariatului o adeverinta din care sa rezulte existenta si durata realizarii veniturilor salariale acordate de unitate, respectiv incadrarea intr-una din situatiile asimilate, potrivit art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005. Adeverinta va fi redactata potrivit unui model tip.
  3. Intocmirea dosarului in conditiile art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 si depunerea acestuia la primaria in a carei raza teritoriala se afla domici­liul angajatului.
  4. Transmiterea dosarelor de catre primarie, la directiile teritoriale de munca, ce vor analiza indeplinirea conditiilor de catre solicitant si vor emite si comunica solicitantului o decizie de admitere sau de respingere, supusa contestarii.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close