Sa invatam din greselile altora: cele mai frecvente greseli in procesul de contractare a proiectelor POS DRU

feature photo

Autor:

 Aura Banica,

Coordonator Proiecte POS DRU, Bostina & Associates Financial Consulting

 Bostina & Associates Financial Consulting are deja o experienta suficient de indelungata si suficient de consistenta in domeniul proiectelor europene si al contractarii finantarilor de la Uniunea Europeana, experienta care ne-a permis sa intocmim un catalog al celor mai frecvente greseli comise de beneficiari in procesul de accesare a banilor europeni.

Cum intelepciunea inseamna abilitatea de a invata din greselile altora, iar prostia – inabilitatea de a invata din propriile greseli, am compilat o lista a celor mai des intalnite greseli comise de beneficiarii aflati in stadiul de contractare a proiectelor. Evident ca ea nu este nici definitiva si nici exhaustiva.

Va prezentam, sintetic, principalele greseli ale beneficiarilor in procesul de contractare a proiectelor finantate in cadrul POS DRU:

Certificat constatator ORC: 

  • copie simpla (desi se solicita in original),
  • formular incomplet,
  • cu perioada de valabilitate expirata la depunerea documentelor,
  • valabilitate sediu expirata;

Imputernicire Adunarea Generala a Actionarilor pentru persoana desemnata sa semneze contractul:

  • copie simpla (desi se solicita in original),
  • formular incomplet,
  • lipsa semnaturilor si/sau a stampilelor;

Contul rezultatului exercitiului financiar:

  • neconcordante intre inregistrarile din cererea de finantare si situatiile financiare prezentate,
  • documente nevizate de Administratia Financiara,
  • lipsa unor documente sau documente completate partial;

Certificate de atestare fiscala:

  • atestare datorii peste limitele admise,
  • decizii amanare/compensare/esalonare datorii,
  • valabilitate expirata la momentul depunerii documentelor,
  • copii simple, desi se solicitau originale;

CV-urile echipei de implementare a proiectului:

  • nerespectarea formatului transmis,
  • documente nesemnate, nedatate, neconcordante cu functiile mentionate in cererea de finantare,
  • neprezentarea functiilor/rolurilor in proiect, respectiv activitatea/activitatile pentru implementarea carora sunt responsabili sau contribuie la realizarea lor,
  • nerespectarea profilelor descrise in cererea de finantare, in ceea ce priveste experienta si pregatirea profesionala;

Documente suport (diplome, certificate, adeverinte) care sa certifice experienta declarata in CV:

  • lipsa documentelor suport,
  • documente incomplete,
  • documente necertificate cu originalul;

Declaratie privind existenta resurselor administrative:

  • lipsa unor documente,
  • copie simpla, desi se solicita documentul in original,
  • neconcordante cu mentiunile din cererea de finantare,
  • declaratiile privitoare la numarul de angajati nu concorda cu datele din situatiile financiare inregistrate;

Nerespectarea conditionalitatilor financiare in intocmirea bugetului cererii de finantare;

Raport de audit:

  • lipsa unui document,
  • transmitere raport de cenzori;

Extras din Registrul Asociatiilor si Fundatiilor:

  • lipsa unui document,
  • copie simpla, cand se solicita originalul,
  • inadvertente intre mentiunile certificatului si celelalte documente;

In cazul proiectelor cu parteneri transnationali:

  • documente netraduse,
  • documente incomplete.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close