Procedura de transmitere a solicitarilor de ocupare a posturilor la nivelul ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale
In M. Of. nr. 274 din 19 aprilie 2011 a fost publicat Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 78/2011 privind procedura de transmitere a solicitarilor de ocupare a posturilor la nivelul ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
Din cuprins:
ART. 1
(1) In vederea obtinerii avizului prevazut la art. 22 alin. (2^5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, ordonatorul principal de credite al bugetului local intocmeste o nota motivata referitoare la posturile vacante unice pentru care se solicita avizul privind ocuparea acestora, pe care o transmite institutiei prefectului.
(2) Nota prevazuta la alin. (1) cuprinde informatii referitoare la:
a) justificarea necesitatii ocuparii posturilor vacante;
b) justificarea incadrarii in categoria de post unic;
c) posturile vacante unice, relevante pentru analiza indeplinirii conditiilor prevazute la art. 22 alin. (2^6) din ordonanta de urgenta;
d) incadrarea in plafonul anual maxim de cheltuieli repartizat conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 13/2011.
ART. 2
(1) In termen de 15 zile lucratoare de la inregistrarea notei prevazute la art. 1, institutia prefectului verifica respectarea prevederilor art. 1 alin. (2), analizeaza temeinicia informatiilor cuprinse in nota si comunica ordonatorului principal de credite al bugetului local punctul sau de vedere.
(2) Institutia prefectului intocmeste lunar o analiza a solicitarilor primite si o situatie centralizatoare pe judet, respectiv pe municipiul Bucuresti, dupa caz, a solicitarilor considerate ca fiind argumentate in mod corespunzator si care pot face obiectul ordonantei de urgenta.
(3) In primele 5 zile ale fiecarei luni, institutia prefectului transmite, in scris si in format electronic, Ministerului Administratiei si Internelor – Directia generala pentru relatiile cu institutiile prefectului situatia centralizatoare prevazuta la alin. (2), pentru luna anterioara, precum si o nota de prezentare a justificarii ocuparii posturilor cuprinse in situatia centralizatoare.
(4) Ministerul Administratiei si Internelor intocmeste o situatie centralizatoare la nivel national, precum si o nota de prezentare centralizatoare a justificarilor ocuparii posturilor in termen de 20 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (3).
ART. 3
(1) Ministerul Administratiei si Internelor prezinta Guvernului situatia centralizatoare la nivel national, precum si nota prevazuta la art. 2 alin. (4), in vederea emiterii avizului prevazut la art. 22 alin. (2^5) din ordonanta de urgenta.
(2) Avizul prevazut la alin. (1) se comunica institutiei prefectului, in termen de 3 zile lucratoare de la inregistrarea acestuia la Ministerul Administratiei si Internelor.
(3) Institutia prefectului comunica avizul favorabil sau nefavorabil fiecarui ordonator principal de credite al bugetului local, in termen de 3 zile lucratoare de la inregistrare.
(4) De la primirea avizului favorabil prevazut la alin. (3), unitatile administrativ-teritoriale au dreptul sa demareze procedura legala pentru ocuparea posturilor unice.
ART. 4
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.