Progrese importante in transformarea Romaniei in “Poarta” de intrare in Europa Centrala si de Est a bunurilor provenind din Asia

feature photo

Adoptarea unor politici adecvate in domeniul transportului si logisticii ar putea adauga pana la 25 de miliarde de Euro la Produsul Intern Brut al Romaniei pana in 2025, si ar putea duce la crearea a 150.000 de noi locuri de munca. Acestea sunt principalele concluzii ale seminarului de transport si logistica “Romania’s next step in becoming the Eastgate Trade Hub of Central and Eastern Europe”, organizat de Archicom, European Gateways Platform, Dutch-Romanian Network, Camera de Comert Romano-Olandeza si PwC Romania.

 Mai mult de 250 de experti si factori implicati au discutat in cadrul seminarului de astazi de posibilitatile de a spori competitivitatea Romaniei in Europa, pentru se transforma in centrul logistic al Europei Centrale si de Est, prin intermediul Portului Constanta.

 In cadrul conferintei s-a anuntat de asemenea crearea primelor facultati de logistica din Romania, deschise in parteneriat de Universitatile Politehnice din Bucuresti si Timisoara, Universitatea Ovidius din Constanta si Universitatea Fontys de Stiinte Aplicate din Venlo.

 „Acest program, finantat partial de catre statul olandez, este un pas important inainte in dezvoltarea capacitatii logistice si de transport a Romaniei, prin crearea unei noi generatii de specialisti in logistica cu o inalta calificare, care vor folosi practicile si capacitatile logistice de ultima generatie, similare cu cele utilizate in Olanda”, a declarata Gerard Kuijs, Proprietar si Director Executiv Archicom Romania.

 De asemenea, in cadrul conferintei s-a anuntat si crearea Romania Black Sea Gateway Association, o organizatie menita sa promoveze dezvoltarea potentialului Romaniei in domeniul activitatilor de re-export, transport si logistica, actionand ca un partener de dialog pentru autoritatile romane, dar atragand totodata investitorii interesati de oportunitatile comerciale, de asamblare, transport si logistica oferite de Romania. 

 „Noile State Membre ale Uniunii Europene, plus Austria, genereaza in prezent mai mult de 12% din PIB-ul UE, insa regiunea atrage mai putin de 1% din traficul maritim de marfa destinat Europei. Acesta este un dezechilibru major, estimat din calculele noastre la mai mult de 5 milioane de containere TEU per an si 20 de miliarde de tone de marfuri vrac, bunuri provenind in principal din Asia de Est si Orientul Mijlociu care ar trebui sa ajunga direct in regiune, dar tranziteaza in schimb statele din Europa de Nord-Vest”, a declarat Robin Martens, Directorul Executiv European Gateways Platform si Directorul General al Archicom Romania.

 „Acest lucru se datoreaza in principal faptului ca statele din nord-vestul Europei, asa cum sunt Olanda, Germania si Belgia, ofera un cadru fiscal foarte atractiv pentru transportatorii de marfa si operatorii logistici, avand totodata capacitati de infrastructura foarte bune, atat in ceea ce priveste infrastructura portuara, cat si coridoare logistice de interior, porturi interioare si sisteme de transport intermodal eficiente. Insa pentru bunurile venind dintre Asia, rutele mai lungi inseamna costuri mai mari, timpi de livrare mai lungi si emisii mai mari de gaze cu efect de sera”, a adaugat Martens.

 „Romania, cu pozitionarea sa geografica strategica, ar putea atrage o parte importanta a traficului de marfuri venind din Asia catre Europa Centrala si de Est, daca ar exista un regim fiscal si legislativ adecvat. Am observat deja o crestere solida a exporturilor Romaniei in ultimul an. Suntem increzatori ca daca s-ar adopta politicile necesare in domeniul transportului si logisticii, exporturile Romaniei ar putea sa creasca inca si mai mult, prin adaugarea bunurilor re-exportate provenind din Asia, sau chiar produse semi-fabricate si intermediare care ar fi asamblate in Romania si livrate la export”, a declarat Peter de Ruiter, Presedintele Camerei de Comert Romano-Olandeze si Partener, Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.

 Cele mai multe dintre imbunatatirile legislative necesare pentru a imbunatati statutul Romaniei de centru logistic al Europei Centrale si de Est sunt simplu de pus in practica si au costuri neglijabile pentru bugetul public pe termen scurt, dar ar putea genera beneficii majore pentru finantele publice chiar pe termen mediu si lung.

 Solutiile propuse de participantii la seminar au fost:

 Plata TVA la import prin decont pentru toate companiile, indiferent de valoarea importurilor;

  1. Reprezentarea fiscala globala;
  2. Oferirea de avantaje suplimentare pentru Agentii Economici Autorizati;
  3. Vamuirea marfurilor in interiorul tarii;
  4. O strategie de transport inter-modal in Romania;
  5. Educatia in domeniul logistic si al lanturilor de aprovizionare in cadrul Universitatilor din Romania;

 Despre European Gateways Platform

European Gateways Platform (EGP) este un parteneriat public privat dintre guvernul olandez si companiile romano-olandeze active in domeniul infrastructurii si logisticii. EGP vede combinatia romano-olandeza ca pe un parteneriat foarte puternic capabil sa genereze servicii logistice si comerciale eficiente Europei. Activitatile EGP din Romania sunt gestionate de Robin Martens, Director General al Archicom SRL. Mai multe informatii pe  www.europeangatewaysplatform.nl

 Despre Archicom SRL

Archicom este o companie de varf Romano-Olandeza specializata in domeniul logisticii si al lanturilor de aprovizionare cu o experienta de 20 de ani in sustinerea si consilierea companiilor din Europa, Asia si Statele Unite in domeniul logistic si imobiliar. Mai multe informatii pe www.archicom.ro

 Despre PricewaterhouseCoopers Romania

PricewaterhouseCoopers (www.pwc.com/ro) ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare pentru a contribui la crearea unui mediu de afaceri favorabil si a genera un plus de valoare pentru clientii sai si pentru toti factorii implicati. PwC Romania si firma sa corespondenta de avocatura D&B David si Baias au mai mult de 660 de experti la cele cinci birouri regionale din Romania si Republica Moldova din Bucuresti, Cluj, Timisoara si Chisinau.

Pentru serviciile de consultanta in domeniul lanturilor de aprovizionare ii puteti contacta pe Daniel Anghel si Peter de Ruiter.

Mai multe informatii pe www.pwc.com/ro

 Despre Camera de Comert Romano-Olandeza

Misiunea Camerei de Comert Romano-Olandeze este de a spori schimburile comerciale bilaterale si investitiile prin sustinerea, promovarea si apararea intereselor membrilor sai. Mai multe informatii pe www.netherlands.ro

 Despre Dutch-Romanian Network

Dutch-Romanian Network este o organizatie non-profit a carei misiune este de a promova investitiile bilaterale si contactele comerciale in Romania si in Olanda. Mai multe informatii pe www.dutchromaniannetwork.nl

Toate prezentarile / materialele informative le puteti descarca pe www.logisticsportal.ro

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close