Imbunatatirea procedurii de rambursare TVA
Ordinul emis de Ministrul Finantelor Publice1 aduce modificari privind procedura de rambursare TVA solicitata prin intermediul decontului.
Sunt aduse urmatoarele precizari:
– Persoanele impozabile pot solicita compensarea sumei negative de TVA aprobata la rambursare cu anumite tipuri de creante fiscale;
– In cazul deconturilor cu sume negative de TVA incadrate la risc fiscal mare, rambursarea TVA se solutioneaza fara inspectie fiscala suplimentara doar daca suma TVA provine din perioade care au fost deja supuse unei inspectii fiscale;
– Deconturile cu sume negative de TVA prin care se solicita rambursarea unor sume mai mici sau egale cu 10.000 RON se solutioneaza prin emiterea deciziei de rambursare in maxim 5 zile de la data depunerii decontului. Aceasta procedura este aplicabila si in cazul deconturilor care, in functie de anumite criterii, sunt incadrate cu risc fiscal mic;
– Autoritatile fiscale pot efectua inspectia fiscala ulterioara acordarii deciziei de rambursare a TVA in termen de 4 ani de la data la care a fost aprobata cererea de rambursare. Pana acum termenul era de 2 ani;
– Plafonul prevazut pentru activitatile de export si/sau livrari intracomunitare de bunuri scutite de taxa care permite persoanelor impozabile sa beneficieze de regimul special de rambursare pentru exportatori a fost diminuat.
Prezentul Ordin se aplica incepand cu decontul aferent lunii aprilie 2011.
O parte din aceste modificari au un impact pozitiv asupra persoanelor impozabile care solicita rambursarea TVA.
Pentru informatii suplimentare sau asistenta privind procedura de rambursare TVA, va rugam sa ne contactati.
Detalii de contact
Pentru a obtine orice alte informatii suplimentare, va rugam nu ezitati sa ne contactati:
Pieter Wessel
Tax Partner
e-mail: pwessel@deloittece.com
1 Ordinul nr. 2017/2011 privind modificarea procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA si optiune de rambursare.