PwC Romania a lansat prima carte de strategie de afaceri care analizeaza modelul de dezvoltare al companiilor din Romania

feature photo

PwC Romania a lansat pe 5 iulie 2011 in cadrul unui eveniment special organizat la Banca Nationala a Romaniei, cartea de strategie de afaceri „Formule de succes pentru urmatorul deceniu. Companii care au invins criza”, prima astfel de lucrare publicata in Romania care include o analiza detaliata a strategiilor de succes aplicate de companiile internationale si cele locale din diferite sectoare economice.

 Cartea, aparuta la editura Publica, a fost scrisa de o echipa de consultanti din cadrul PwC Romania, condusa de Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC Romania si Managing Partner PwC South-Eastern Europe, si de Andrej Vizjak, Partner, PwC Romania si Consulting Leader, South-Eastern Europe.

 „In actualul context economic, in care se manifesta puternice tendinte de concentrare in toate sectoarele, accesul la finantare este destul de costisitor si dificil, iar globalizarea pune presiune asupra companiilor de a face fata concurentei la nivel mondial, aceasta carte identifica o serie de strategii prin care companiile pot, nu doar sa supravietuiasca, dar si sa prospere”, a declarat Andrej Vizjak.

 Ideea centrala a cartii este ca, in functie de gradul de internationalizare si de diversificare a produselor, companiile de succes pot fi impartite in patru mari categorii: local specialist, regional hero, international champion si industry shark, fiecare cu tipologia sa specifica de crestere.

 Companiile tip Local Specialist sunt de dimensiuni mai mici, avand un grad redus de internationalizare si diversificare a produselor.  Acestea achizitioneaza de cele mai multe ori societati pentru un pret de cumparare sub 3 miliarde USD, care opereaza in acelasi segment de piata si, de regula, in aceeasi tara sau arie geografica.

 Companiile Regional Hero au dimensiuni medii, un grad scazut de internationalizare – de regula cu prezenta nationala sau regionala – dar un nivel ridicat de diversificare a produselor sau serviciilor. Acestea achizitioneaza de cele mai multe ori societati cu pretul de cumparare sub 3 miliarde USD, din domenii diferite fata de cel in care activeaza, dar din aceeasi tara de origine sau regiune.

 International Champion defineste companii de dimensiuni medii, cu un grad crescut de internationalizare, dar unul scazut de diversificare a produselor sau serviciilor. Acestea achizitioneaza de cele mai multe ori societati straine din orice regiune geografica, cu pretul de cumparare sub 3 miliarde USD, dar din acelasi domeniu de activitate.

 Companiile Industry Shark sunt companii de dimensiuni mari, globale, cu un grad sporit de internationalizare si de diversificare a produselor. Acestea achizitioneaza de cele mai multe ori societati cu pretul de cumparare de peste 3 miliarde USD, cat si companii mai mici, din domenii de activitate diverse.

 „Am incercat sa definim stadiile de dezvoltare a mai multor companii importante din Romania, in functie de structura teoretica a cartii, sa identificam strategiile de succes care pot fi aplicate pentru ca aceste companii sa devina castigatoarele urmatorului ciclu de crestere economica, iar unele dintre ele sa se dezvolte in actori cu adevarat globali”, a declarat Vasile Iuga.

 „In lumea de azi, strategiile traditionale de afaceri au devenit irelevante, din moment ce cresterea organica nu mai este suficienta pentru a asigura succesul intr-o economie globala in plina concentrare. Criza financiara a accentuat aceasta presiune, iar in cele mai multe sectoare economice acest lucru duce la un nou val de fuziuni si achizitii. Aceasta carte demonstreaza ca invingatorii de viitor nu sunt doar cele mai mari companii, ci acelea care dezvolta profilul unui industry shark, local specialist, regional hero sau international champion in sectoarele lor de activitate”, a declarat Andrej Vizjak.

 Cartea propune un model de crestere care se bazeaza pe analiza a 600 de companii de succes selectate din cele mai mari 8000 ce companii din intreaga lume.

 „Speram ca aceasta carte va oferi un ghid util pentru companiile din Romania pentru a se pregati pentru competitia globala. Zilele copilariei capitalismului romanesc ar trebui sa se termine pe masura ce iesim din recesiunea din ultimii trei ani. Trebuie sa ne pregatim acum de o noua perioada de crestere si sa fim gata sa facem fata concurentei celor mai mari jucatori globali prin identificarea unor nise de piata in care putem excela”, a concluzionat Vasile Iuga. 

 Despre PwC:

 PwC (www.pwc.com/ro) ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare pentru a contribui la crearea unui mediu de afaceri favorabil si a genera un plus de valoare pentru clientii sai si pentru toti factorii implicati. Cei peste 161,000 de angajati ai firmei din 154 de tari isi valorifica gandirea, experienta si expertiza pentru a oferi perspective noi si solutii practice pietei.

 „PwC” semnifica reteaua de firme membre ale PricewaterhouseCoopers International Limited (PwCIL). Fiecare dintre acestea este persoana juridica cu statut independent si nu actioneaza ca agent al PwCIL sau a oricarei alte firme membre. PwCIL nu furnizeaza niciun fel de servicii clientilor. PwCIL nu este reponsabila pentru actele sau omisiunile niciunei alte firme membre si nici nu-si poate exercita controlul sau judecata profesionala pentru a le obliga in niciun fel. Nicio firma membra nu este responsabila sau raspunzatoare pentru actele sau omisiunile niciunei alte firme membre, nici nu poate sa-si exercite controlul asupra altei firme, sau sa oblige alta firma sau PwCIL in vreun fel.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close