PwC: Modificari ale Codului de procedura fiscala
In data de 21 iunie 2011 a fost publicata Legea nr. 126 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta nr. 88/2010 a Guvernului privind modificarea si completarea Ordonantei nr. 92/2003 a Guvernului privind Codul de procedura fiscala („Legea 126/2011”).
Legea aproba Ordonanta de Urgenta nr. 88/2010 a Guvernului, cu unele modificari si completari, dintre care cele mai importante dintre ele se refera la urmatoarele aspecte:
- Sedii secundare
Legea 126/2011 aduce unele clarificari in privinta platitorilor de impozit pe venitul obtinut din salarii de catre contribuabilii care au sedii secundare, specificand expres ca impozitul se va plati de catre sediul secundar obligat potrivit legii sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor, obligatia de declarare a impozitului datorat revenind insa contribuabilului si nu sediului secundar.
Competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care a infiintat respectivele sedii, iar competenta pentru inregistrarea sediilor secundare ca platitoare de impozit pe venitul din salarii revine organului fiscal in a carui raza teritoriala sunt situate acestea.
- Desfiintarea sau modificarea actelor administrative fiscale
Legea 126/2011 dispune in mod expres faptul ca anularea sau desfiintarea irevocabila a unui act administrativ fiscal prin care s-au stabilit creante fiscale principale atrage anularea, desfiintarea sau modificarea corespunzatoare atat a actelor administrative fiscale prin care s-au stabilit creante accesorii, cat si a actelor administrative fiscale ulterioare emise in baza actului anulat sau desfiintat, chiar daca impotriva acestor din urma acte nu au fost exercitate cai de atac. Anularea,desfiintarea sau modificarea acestora se va realiza de catre organul fiscal prin emiterea unui nou act administrativ fiscal in acest scop.
- Depunerea declaratiilor prin mijloace electronice
Legea 126/2011 stabileste ca data de depunere a declaratiilor prin mijloace electronice data care rezulta din mesajul electronic de confirmare a validarii declaratiei, asa cum a fost transmis acesta de catre sistemul de validare si tranzactionare a informatiilor.
Aceasta prevedere se aplica in mod corespunzator si declaratiilor privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, declaratii care se depun la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii.
- Indreptarea erorilor materiale
Legea 126/2011 stabileste un nou termen pentru depunerea cererii de indreptare a erorilor materiale, respectiv cinci ani, care incep sa curga de la 1 ianuarie a anului urmator celui in care se face plata.
[Sursa: Monitorul Oficial al Romaniei nr. 433 /21.06.2011]
Pentru informatii suplimentare, va rugam sa-i contactati pe: Sorin David, Dan Dascalu, Anda Rojanschi sau Laura Toncescu.
PricewaterhouseCoopers Romania
Lakeview Building
Str. Barbu Vacarescu 301-311
Sector 2, Bucuresti
Tel.: + 40 21 225 3000
Fax: + 40 21 225 3600
Vezi Buletinul informativ juridic si fiscal
Download the English version