Suntem in graficul unei cresteri economice intre 1,5% si 2% pentru 2011, deci cu siguranta obiectivul de 1,5% este atins, a aratat premierul Emil Boc

Emil Boc: Trimestrul III arata foarte bine din punct de vedere economic. Asta ne arata ca se poate deja concluziona fara echivoc urmatorul lucru: avem patru trimestre consecutive de crestere economica: trimestrul IV de anul trecut, I, II si III de anul acesta, si asta e prima concluzie: patru trimestre consecutive de crestere economica. A doua concluzie: suntem in graficul unei cresteri economice intre 1,5% si 2% pentru 2011, deci cu siguranta obiectivul de 1,5% este atins. Undeva intre 1,5% si 2% se va duce cresterea economica in 2011. Depinde in acest grafic, de 1,5%-2%, ceea ce se intampla in trimestrul IV, adica acum. Iar Ministerul Transporturilor a dovedit si de aceasta data pragmatism prin faptul ca se lucreaza non-stop in perioada aceasta la toate lucrarile majore de infrastructura, la autostrazi si alte proiecte pe care le are in lucru. inca o data, datele de pe trimestrul III – care vor fi anuntate probabil azi sau maine de catre INS, aratandu-ne cea mai mare crestere din ultimii doi ani si ceva – ne arata faptul ca a fost corecta politica guvernului de orientare spre investitii si locuri de munca. Este singura cale si de a iesi din recesiune, si de a atenua efectele crizei economice, si de a pleca pe o crestere economica sanatoasa. Faptul ca in 2011 am avut mai multi bani pentru infrastructura decat in 2010, ca in 2012 vom avea mai multi bani pentru infrastructura decat in 2011 e o dovada a faptului ca am stiut sa luam deciziile corecte in interesul tarii si cu sprijinul romanilor. si vreau sa spun iarasi, inca o data, sincer si direct: fara suportul si sprijinul romanilor din acesti doi ani, Romania n-ar fi reusit sa-si consolideze stabilitatea macroeconomica si sa plece pe crestere economica – repet, cu pretul si efortul romanilor.
Redactor: Domnule prim-ministru, se duc foarte multi bani in infrastructura rutiera din Romania, si totusi nu se prea vad acesti bani. Din 2009 pana acum, pana in 2012, Ministerul Transporturilor are 12 miliarde de euro.
Emil Boc: Din ce pot sa spun acum, fara nicio hartie la mine: cati km de autostrada a facut guvernarea 2004-2008? 5 km de autostrada! Cati km de autostrada sunt astazi, pe care se circula? 90! Astazi se circula pe 90 de km. Vor mai fi gata inca 32 km, respectiv Arad-Timisoara. Deci vom avea, pana la sfarsitul anului, 122 km de autostrada pe care sa se circule. Asta inseamna ca s-au investit bani corect in infrastructura si in locuri de munca. Nu mai vorbesc acum de aceste santiere de autostrada care s-au deschis, iar doamna ministru va va spune pe cati km de autostrada se lucreaza in continuare. Eu vorbesc de cele pe care deja se circula. Nu mai vorbesc de centurile ocolitoare, de tronsonul Chitila-Voluntari, care face parte din centura Bucuresti, de centura ocolitoare a Ploiestiului, de o parte din centura ocolitoare a Timisoarei, de centura Clujului, de centura Sucevei, a Iasiului, a Constantei – la care, repet, se lucreaza sau unele s-au finalizat. Acestea sunt dovezi clare, directe, ale faptului ca eu am avut o politica corecta de sustinere a investitiilor. Repet, in conditiile in care, in 2008, am avut +8% crestere economica, in 2009 am avut -7% crestere economica, in 2010 am avut -1,3% crestere economica si am realizat aceste lucrari de investitii. Daca ar fi fost o asemenea politica in 2008, ganditi-va unde era Romania astazi? Numai ganditi-va la aceste lucruri si aveti deja un raspuns. Doamna ministru sa va dea detalii despre alte chestiuni.
Anca Boagiu: Da, ca o sa vorbim si despre autostrazi, ca se pare ca e nevoie de o mana de ajutor pentru cei care nu vor sa vada ce se intampla in Romania astazi. Iar eu am sa renunt la modestie, pentru ca constat ca foarte multi nu vor sa vada si nu vor sa auda. Astazi, in Romania, domnilor, sunt in constructie 434 de km de autostrada. Cei 434 de km de autostrada – si va arat si harta si v-o si daruiesc, ca sa ne urmariti, alaturi de prietenii nostri de la Skyscraper City, care ne trimit tot timpul stadiul lucrarilor – inseamna 4,095 miliarde de euro care sunt in executie. Va informez ca acesti 434 de km de autostrada creeaza, in Romania, circa 19.000 de locuri de munca. Pe langa acestea, sunt in curs de semnare alti 25,6 km de autostrada, in valoare de 134 de milioane de euro, si datorita economiilor pe care Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi le-a facut, adica alti 900 de milioane de euro, suntem pregatiti sa lansam alte trei tronsoane de autostrada, insumand alti 72 de km de autostrada – deci, total kilometri de autostrada in Romania, cu cei deja executati, care sunt 313, vor fi 845 de km de autostrada, insumand 5,1 miliarde de euro. Acesta este bilantul la sfarsitul anului 2011.
Dar as vrea sa ne intoarcem la lucrarea de astazi, care, din punctul meu de vedere, inseamna foarte mult: sunt alti 44 de km de autostrada care pornesc, este o valoare a investitiei de 280 de milioane de euro pe cele doua tronsoane, de la Orastie la Sibiu. Se creeaza prin cele doua santiere alte 900 de locuri de munca pentru cetatenii din zona, iar 60 de milioane din totalul lucrarilor sunt bani care se duc in materialele de constructii. Cele 900 de locuri de munca antreneaza pe orizontala cam cinci oameni la unul creat direct in santiere. Deci, daca facem un calcul, 900×5, sunt 4.500 de oameni care vor avea locuri de munca in Romania datorita acestor santiere.
Profit de aceasta ocazie pentru a mai spune un lucru: ieri am primit o alta veste buna de la Comisia Europeana: pe langa contractul de finantare pe care il avem deja semnat cu Comisia, de 724 de milioane de euro, am primit vestea ca ieri comisarul pentru dezvoltare regionala a mai semnat un alt contract de finantare, care este in valoare de 150 de milioane de euro – este vorba despre tronsonul de la Lugoj la Dumbrava. Deci, iata ca, pana la sfarsitul acestui an, vom avea chiar semnat direct cu Comisia un miliard. Pe proiectele de cale ferata, astazi avem deja evaluate si semnate o buna parte dintre contracte. Valoarea totala a ceea ce am licitat si evaluat este de 1,6 miliarde de euro. Deci acesta este, practic, volumul investitiilor pe care le-a facut Guvernul Romaniei, pentru ca la aceste sume nerambursabile de la Comisie se adauga partea de prefinantare, partea de TVA, pe care o asigura Guvernul Romaniei. Profit de aceasta ocazie pentru a multumi inca o data domnului prim-ministru ca ne-a investit cu increderea sa si a guvernului pentru a ne aloca sumele necesare pentru a desfasura aceste lucrari.
Pentru ca suntem la Alba – si imi imaginez ca toti ziaristii si cetatenii din judet ar vrea sa stie ce se intampla si ce avem in desfasurare pe raza municipiului si a judetului – vreau sa va spun ca avem deja in stadiu de executie 81%, DN 67C de la Bengesti la Sebes, si in egala masura sunt tronsoanele de cale ferata despre care tocmai v-am povestit, tronsoanele de la Simeria-Vintu de Jos, Vintu de Jos-Coslariu, care au valoare totala de 493 de milioane de euro si care strabat si judetul Alba. Deci iata ca este un volum foarte mare de investitii care vor crea nu numai locuri de munca, asa cum spuneam, vor aduce si plus in economia romaneasca, prin banii care sunt alocati pentru materialele de constructii.
Reporter: Doamna ministru, ce facem la contractul cu cel care a castigat licitatia pe tronsonul Timisoara-Lugoj?
Anca Boagiu: Care tronson Timisoara-Lugoj?
Reporter: De ce nu se semneaza?
Anca Boagiu: Am vorbit despre tronsoanele care strabat judetul Alba. Daca discutam despre Timisoara-Lugoj, lotul 1 este ok, lotul 2 este “beneficiarul” unei decizii de instanta care ne spune sa o adjudecam unui constructor care are un pret cu 35 de milioane mai mult decat pretul la care a fost adjudecat de catre comisia de licitatie.
Reporter: Bugetul pentru 2012 este cel mai mare din ultimii 20 de ani. Se va regasi acest buget in infrastructura rutiera din Romania?
Anca Boagiu: Bugetul Romaniei sau al Ministerului Transporturilor?
Reporter: Bugetul Ministerului Transporturilor.
Anca Boagiu: Este usor egal cu cel de anul trecut. Ceea ce este foarte important este faptul ca sunt finantate proiectele de investitii, si sunt finantate mult mai multe datorita economiilor pe care noi le-am facut si prin renegocierea contractului cu Bechtel, prin renegocierea contractului cu ALSTOM, prin introducerea standardelor de cost și prin renegocierea contractelor de mentenanta. Deci, practic, guvernul a acceptat ca, in spatiul fiscal pe care noi ni l-am eliberat, diminuand costuri care nu se justificau, sa primim bani pentru a face investitii care stagnau de ani de zile.
Reporter: Ce se intampla cu postul de la ANOFM, revine tot PDL Alba?
Emil Boc: Vom discuta acest lucru in partid.
Reporter: Presedintele Basescu era ingrijorat de cresterea numarului de corupti in administratiile publice locale.
Emil Boc: Noi, ca partid, am avut aceeasi atitudine dintotdeauna. Justitia isi urmeaza cursul, orice persoana beneficiaza de prezumtia de nevinovatie, si asta inseamna functionarea statului de drept.
Va multumesc mult.
Reporter: Luati in calcul o remaniere guvernamentala?
Emil Boc: Despre acestea nu se discuta, se fac.
Reporter: Ce le transmiteti constructorilor daca nu-si vor respecta termenul de executie?
Emil Boc: Acelasi mesaj pe care l-a transmis intotdeauna și doamna ministru.

Sursa : Guvernul Romaniei

 

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close