Studiu Ernst & Young: In 2011, companiile din Romania au mizat pe consolidarea relatiilor cu clientii si reducerea costurilor

feature photo

Un nou studiu realizat de Ernst & Young analizeaza strategiile de crestere aplicate in ultimii doi ani de companiile cu rezultate pozitive in Romania, precum si asteptarile lor pentru viitor. Intitulat O noua viziune de crestere, studiul evidentiaza strategiile pe care companiile performante de pe piata romaneasca le-au abordat in contextul crizei economice pentru a-si consolida pozitia pe piata si rentabilitatea, precum si masurile pe care le prevad pentru o mai buna adaptare la evolutiile pietei in viitor.

Cum au reusit sa creasca in criza companiile de top din Romania?
Cele mai performante companii din Romania au depasit efectele crizei, in majoritatea lor, prin reducerea costurilor si prin consolidarea relatiilor de afaceri cu clientii, furnizorii si partenerii, arata studiul Ernst & Young.

In ceea ce priveste sursele de finantare, peste 60% din respondenti au indicat creditul bancar ca prima optiune. Pe de alta parte, insa, conditiile tot mai restrictive din piata i-au impulsionat pe jucatori sa se orienteze si spre alte surse de finantare, cum ar fi sursele proprii, fondurile europene, sau chiar catre sursele de tip venture capital.

Printre principalele elemente de diferentiere fata de competitori, companiile incluse in studiu mentioneaza atentia dedicata clientului si calitatea produselor si serviciilor oferite, in conditiile in care principalul avantaj competitiv pe care a mizat competitia a fost cel de reducere a costurilor.

Toate companiile incluse in studiu, care au crescut si au avut succes in conditii de piata dificile, considera in unanimitate ca angajatii lor sunt foarte importanti si ca performantele obtinute de companie se bazeaza pe abilitatile si competentele echipelor lor.

O noua viziune de crestere pentru viitor: inovatie, adaptare a proceselor operationale si recalibrarea structurii organizationale
Asteptarile pentru viitor sunt relativ optimiste – 75% din respondenti prevad oportunitati semnificative pentru afacerile lor in Romania, iar 47% pentru pietele din Uniunea Europeana. In plus, acestia sunt de parere ca performanta companiilor lor se va imbunatati in continuare in urmatorii doi ani, privind notorietatea brand-ului pe piata locala si diversificarea portofoliului de produse si servicii.

Cu toate acestea, companiile performante sunt constiente ca schimbarile ce vor aparea in preferintele consumatorilor vor necesita raspunsuri substantiale si de impact: 42% cred ca inovatia va fi raspunsul, 35% estimeaza o nevoie de adaptare a proceselor operationale, impreuna cu recalibrarea structurii lor organizationale (27%).

In eventualitatea unor scenarii de stagnare sau declin al pietei, majoritatea companiilor de succes sunt pregatite sa-si mentina pozitia actuala, in timp ce 40% intentioneaza sa abordeze o strategie de transformare a pietei prin inovatie. Doar 3% se gandesc sa paraseasca piata in aceste conditii, in timp ce 8% ar apela la finantare externa, pentru a-si consolida pozitia.

Studiul O noua viziune de crestere, dezvoltat de Ernst & Young Romania impreuna cu Solutii Avansate si Griffiths Management School din cadrul Universitatii Emanuel din Oradea, ofera o noua perspectiva asupra companiilor de succes din Romania, prin ochii managerilor lor. Studiul se bazeaza pe un sondaj realizat la sfarsitul lunii octombrie 2011, in randul a 172 de companii cu performante notabile in industria lor sau in aria lor geografica (profit pozitiv in anul 2010). Dintre companiile intervievate, 47% sunt cu capital romanesc, in timp ce 53% sunt companii straine.

Studiul integral O noua viziune de crestere este atasat acestui comunicat si poate fi consultat in detaliu aici.

 

 

 

Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152,000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22.9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. În România, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close