Globalizarea si noile strategii de crestere

feature photo

Ernst & Young anunta clasamentul tarilor dupa indicele de globalizare pentru anul 2011

România se mentine la mijlocul clasamentului intre tarile cele mai deschise catre globalizare, in urma vecinilor Ungaria si Bulgaria, dar in fata unor tari precum Japonia sau China, conform Indicelui de globalizare calculat de Ernst & Young pentru 2011, in urma unui sondaj realizat in rândurile a 922 executivi de top implicati in afaceri internationale. Desi procesul de globalizare s-a relansat pe crestere dupa scaderea inregistrata in ultimii doi ani, tensiunile economice si sociale ameninta capacitatea statelor si guvernelor de a rezista presiunilor protectioniste. Totusi pietele emergente sunt cele care au cea mai mare nevoie sa continue procesul de globalizare pentru a atrage investitiile straine.

Patru provocari majore pentru companii in procesul de globalizare

1.    Este mai dificil in prezent sa reusesti pe pietele emergente

In trecut, companiile finantau investitiile in pietele emergente din profiturile semnificative obtinute pe pietele dezvoltate. Odata cu incetinirea cresterii acestora si cu nevoia mentinerii competitivitatii in tarile dezvoltate prin investitii dedicate, orientarea capitalului catre pietele cu crestere rapida nu mai este posibila in aceeasi masura. In plus, cresterea costurilor si intensificarea competitiei, atât din partea multinationalelor, cât si a companiilor locale de pe pietele emergente, necesita o noua abordare pentru cei care doresc sa intre pe aceste piete.  In loc sa transfere toate procesele operationale si modelele de business, corporatiile vor fi nevoite sa renunte la o parte din bagajul organizational si sa-si regândeasca abordarea de jos in sus, actionând ca un start up. Aceste constrângeri ofera insa managerilor sansa de a dezvolta modele de business inovative si solutii care sa permita un câstig mult mai rapid decât in cazul in care ar urma modelul corporatist standard aplicat in pietele dezvoltate.

2.    Aceeasi abordare nu se mai potriveste tuturor pietelor

Companiile multinationale fac eforturi sa gaseasca echilibrul intre dimensiunea globala si cea locala, astfel incât sa isi pastreze relevanta pentru consumatorii din fiecare piata. Aceasta abordare se traduce in regândirea intregului model operational intr-un mix care utilizeaza eficient resursele si lanturile de aprovizionare. Complexitatea operatiunilor creste intr-un context in care agilitatea si dinamismul devin foarte importante pentru a face fata volatilitatii pietelor. Din acest motiv, tot mai multe companii opteaza pentru o structura de costuri variabila, care sa le permita realocarea rapida a resurselor si un raspuns prompt la evolutiile din piata. Mai mult decât atât, 66% din respondenti se asteapta la cresterea numarului de colaboratori si furnizori in urma externalizarii unor operatiuni interne, in ciuda expunerii la un nivel crescut de riscuri privind lanturile de aprovizionare.

3.    Politicile publice devin tot mai importante

Având in vedere cât a avut de suferit majoritatea tarilor in urma recesiunii economice globale, este impresionant si de apreciat consensul liderilor politici de a evita masurile protectioniste. Cu toate acestea 90% din executivii intervievati se asteapta ca astfel de masuri sa devina realitate daca recesiunea se adânceste. Surprinzator este faptul ca doar 15% din companii sunt pregatite sa le faca fata, luând in calcul astfel de evolutii in strategiile de business planificate.

4.    Angajatii buni sunt mai greu de gasit

Companiile din intreaga lume spun ca au dificultati tot mai mari in a gasi candidatii potriviti pentru posturile disponibile. Iar aceasta problema este resimtita mai ales in pietele emergente, unde recrutarea resurselor umane specializate si a angajatilor din segmentul mediu si de conducere este mai dificila decât in pietele dezvoltate. Pe de alta parte, desi acorda importanta crescuta investitiilor in pietele cu crestere rapida, companiile multinationale nu se grabesc sa detaseze cei mai talentati oameni in aceste locatii, existând inca perceptia ca nu sunt necesare investitii in resurse umane similare cu cele din pietele mature.

 

Raportul poate fi consultat aici.

Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In România, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 450 angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close