Incepand cu data de 1 februarie 2012 toate tipurile de situatii financiare si raportarile anuale se vor putea depune numai pe noile versiuni ale programelor de asistentă
Incepand cu data de 1 februarie 2012, pentru perioade de raportare incepand cu anul 2011, toate tipurile de situatii financiare si raportarile anuale se vor putea depune numai pe noile versiuni ale programelor de asistentă, in format PDF cu fisier xml atasat, indiferent de canalul de depunere ales (internet sau ghiseu).
Ministerul Finantelor Publice recomandă depunerea documentelor prin Internet.
Pentru a pregăti programele de generare automata, prin aplicatii proprii, a fisierului XML, consultati specificatiile tehnice si documentatia de ajutor accesibila pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice, subsectiunea Descarcare declaratii.
Noile versiuni ale programelor de asistentă (Soft A si Soft J) vor putea fi descărcate de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice – Descărcare formulare, unde se vor regăsi si prevederile legale, precum si instructiuni / documentatie de ajutor
In noile versiuni ale formularelor, acestea se vor putea depune prin Internet, semnate electronic cu certificat digital calificat, de pe pagina „de upload” a declaratiilor 100, 112, 300, 390, 710, accesibilă prin portalul www.e-guvernare.ro.
Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor, le vor putea depune la ghiseul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, insotite de rezumatul declaratiei (prima pagină) listat, semnat si stampilat.
Pentru perioadele de raportare anterioare anului 2011, formularele vor putea fi depuse doar la ghiseu, in vechile formate de raportare.
Sursa: Ministerul Finantelor Publice