Regimul caselor de marcat electronice fiscale (II)

feature photo

Va prezentam procedura care trebuie urmata pentru procurarea, atribuirea numarului de ordine si fiscalizarea AMEF, precum si modul de corectare a unui bon fiscal.

Procurarea, atribuirea numarului de ordine si fiscalizarea AMEF

a) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizati. Distribuitorul autorizat are dreptul de a comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obtinut avizul, precum si obligatia sa asigure service la aceste aparate atat in mod direct, cat si prin alti operatori economici acreditati de catre acesta, denumiti unitati acreditate pentru comercializare si/sau service. In situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligati ca in momentul constatarii defectiunii sa anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea de service acreditata acestui distribuitor autorizat.

b) Documentele necesare atribuirii numarului de ordine:

  • cererea pentru atribuirea numarului de ordine, care se procura de la organul fiscal sau de la distribuitor;
  • copia facturii si a documentului de plata ce atesta achizitionarea AMEF, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar;
  • copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal transmis de distribuitor odata cu AMEF;
  • declaratia pe propria raspundere in care se mentioneaza adresa locului unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant sau in regim de taxi;
  • declaratia pe proprie raspundere privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de autorizatia de taxi;
  • certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului (ORC) care atesta deschiderea punctului de lucru;
  • copia certificatului de inregistrare al firmei, eliberat de ORC.

Documentele se depun la registratura DGFP Valcea pentru Biroul autorizari si gestionarea cazierului fiscal care atribuie numarul de ordine in termen de cinci zile de la data depunerii cererii.

c) Fiscalizarea AMEF

Ulterior obtinerii numarului de ordine, utilizatorii AMEF au obligatia de a se prezenta cu aparatul de marcat la distribuitorul de unde a fost achizitionat si in prezenta unui inspector fiscal vor proceda la fiscalizarea acestuia.

Fiscalizarea este operatiunea prin care se procedeaza la identificarea memoriei fiscale si a utilizatorului prin datele inscrise in aceasta, respectiv seria fiscala a aparatului, antetul bonului fiscal, data si ora la care se activeaza memoria si se efectueaza in momentul instalarii aparatului la utilizator.

Corectarea unui bon fiscal eronat

Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

  • sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
  • decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
  • copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in AMEF;
  • nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

  • nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
  • dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
  • factura sau factura fiscala in rosu, dupa caz.

Baza legala

  • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, republicata in Monitorul Oficial 75/2005;
  • HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial 348/2005.

Sursa: DGFP Valcea

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close