Modificarea Regulamentului BNR 18/2009 privind cadrul de administrare a activitatii institutiilor de credit

In M. Of. 471 din 11 iulie 2012 a fost publicat Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei 10/2012 pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei 18/2009 privind cadrul de administrare a activitatii institutiilor de credit, procesul intern de evaluare a adecvarii capitalului la riscuri si conditiile de externalizare a activitatilor acestora.

Din cuprins:
ARTICOL UNIC
Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei 18/2009 privind cadrul de administrare a activitatii institutiilor de credit, procesul intern de evaluare a adecvarii capitalului la riscuri si conditiile de externalizare a activitatilor acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, 630 din 23 septembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 164 alineatul (9), articolul 165 alineatul (3) litera f) si articolul 168^1 alineatul (6), sintagma “planuri alternative de finantare” se inlocuieste cu sintagma “planuri de finantare pentru situatii neprevazute”.
2. La articolul 169 alineatul (2), sintagma “planuri alternative” se inlocuieste cu sintagma “planuri pentru situatii neprevazute”.
3. Articolul 170 va avea urmatorul cuprins:
“ART. 170
(1) Institutiile de credit trebuie sa dispuna de planuri de finantare pentru situatii neprevazute, formale, care sa stabileasca strategii de solutionare a deficitelor de lichiditate in situatii de criza, inregistrate atat la nivelul institutiilor de credit, cat si la nivelul generalizat al pietelor, pentru monedele in care institutiile de credit sunt active.
(2) In sensul alin. (1), un plan de finantare pentru situatii neprevazute trebuie sa includa politici de administrare a unei game de situatii de criza, sa stabileasca linii clare de responsabilitate si sa includa proceduri de solutionare clare.
(3) Planurile de finantare pentru situatii neprevazute trebuie sa corespunda complexitatii activitatii institutiilor de credit, profilului de risc al acestora si rolului acestora in cadrul sistemului financiar.
(4) Un plan de finantare pentru situatii neprevazute trebuie sa includa o descriere clara a unui set diversificat de masuri potentiale de finantare in situatii neprevazute care sa conduca la pastrarea lichiditatii si acoperirea deficitelor de fluxuri de numerar in situatii de criza, cu prezentarea surselor potentiale de finantare in situatii neprevazute disponibile si a sumelor care pot fi obtinute de la aceste surse.
(5) In sensul alin. (4), planurile de finantare pentru situatii neprevazute trebuie sa aiba in vedere cel putin sursele potentiale de finantare in situatii neprevazute disponibile in cazul unei reduceri a ofertei din partea unor categorii diferite de contrapartide.
(6) Planurile de finantare pentru situatii neprevazute trebuie sa aiba in vedere o gama de orizonturi de timp, inclusiv intraday, si trebuie sa fie integrate cu analizele continue ale riscului de lichiditate si cu rezultatele scenariilor si ipotezelor utilizate in simularile de criza.
(7) Planurile de finantare pentru situatii neprevazute trebuie sa fie aprobate de organele cu functie de conducere ale institutiilor de credit.
(8) Institutiile de credit trebuie sa testeze si sa actualizeze regulat planurile prevazute la alin. (1) pentru a asigura ca acestea sunt robuste din punct de vedere operational.
(9) In sensul alin. (8), institutiile de credit trebuie sa aiba in vedere fezabilitatea masurilor incluse in planurile de finantare pentru situatii neprevazute pentru cazul in care mai multe institutii de credit ar incerca sa le aplice in acelasi timp.”

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close