Masuri de simplificare a documentatiei de preturi de transfer (II)






Vigi Radu

Tax & Accounting Consultant, Viboal Consulting

Articolul lunii in Curierul fiscal nr. 5/2012


Intr-un articol anterior am schitat principalale masuri de simplificare adoptate in domeniul preturilor de transfer de statele membre ale Organizatiei de Cooperare si Dezvoltare Economica si tarile cu statut de observatori in cadrul organizatiei. Articolul curent exploreaza cateva exemple de aplicare a masurilor de simplificare discutate anterior, pentru a dobandi o mai buna intelegere a acestora.

Masurile de simplificare discutate in cadrul articolului au avut la baza raspunsurile acordate de reprezentati ai autoritatilor fiscale din treizeci si trei de tari care au participat la un sondaj de opinie elaborat de Comisia pe Probleme Fiscale din cadrul Organizatiei de Cooperare si Dezvoltare Economica. Peste 80% dintre respondenti au indicat aplicarea unor masuri de simplificare privind preturile de transfer. Dintre masurile de simplificare adoptate, aproximativ 70% dintre acestea s-au concentrat pe reducerea costului si efortului de conformare fiscala pentru intreprinderile mici si mijlocii, pe documentarea tranzactiilor cu valori nemateriale sau a tranzactiilor implicand servicii cu valoare adaugata redusa. In continuare vom detalia masurile de simplificare implementate de diverse state, in linie cu cele mai importante arii de simplificare vizate.

Masuri de simplificare aplicabile intreprinderilor mici si mijlocii

In general, se porneste de la premisa ca intreprinderile mici si mijlocii sunt prea putin active la nivel international sau nu sunt implicate in tranzactii transfrontaliere. Masurile orientate spre intreprinderile mici si mijlocii vizeaza fie simplificarea modului de documentare si raportare a preturilor de transfer, fie exceptarea din aria de aplicabilitate a reglementarilor privind preturile de transfer. In ceea ce priveste definirea intreprinderilor mici si mijlocii, o serie de state au introdus propriile criterii de eligibilitate, in timp ce o mare parte din statele membre ale Uniunii Europene au adoptat definitia furnizata de Recomandarea Comisiei Europene 2003/361/EC.

In Danemarca, spre exemplu, pentru grupurile cu mai putin de 250 de angajati care au fie active cu o valoare mai mica de 125 milioane DKK, fie o cifra de afaceri de mai mica de 250 milioane DKK se prevede exceptarea de la obligatia de pregatire a documentatiei de preturi de transfer.

In Estonia, grupurile cu mai putin de 250 de angajati, cu o cifra de afaceri inferioara pragului de 43 milioane euro si care controleaza active cu o valoare mai mica de 50 milioane de euro sunt exceptate de la obligatia de pregatire a documentatiei de preturi de transfer.

In Finlanda, inreprinderile mici si mijlocii definite conform Recomandarii Comisiei Europene 2003/361/EC sunt exceptate de la obligatia de pregatire a documentatiei de preturi de transfer.

In Franta, societatile cu o cifra de afaceri inferioara pragului de 400 milioane de euro si care nu apartin unui grup economic sunt exceptate de la obligatia de pregatire a documentatiei de preturi de transfer.

In Ungaria, microintreprinderile, definite ca societati cu mai putin de 10 angajati si o cifra de afaceri si/sau active totale ce nu depasesc 2 milioane de euro sunt exceptate de la obligatia documentarii si de la obligatia includerii acestora in documentatia de preturi de transfer. De asemenea, legislatia ungara prevede exceptarea de la ajustari efectuate preturilor de transfer pentru societati cu mai putin de 250 de angajati, active cu valoare maxima de 43 milioane de euro si o cifra de afaceri sub 50 milioane de euro. Pentru cea din urma categorie de societati nu este necesara raportarea la o marja de piata.

In Irlanda, reglementarile privind preturile de transfer nu se aplica intreprinderilor mici si mijlocii, definite conform Recomandarii Comisiei Europene 2003/361/EC. Prevederile aplicate in Marea Britainie sunt similare.

In Italia, societatile care inregistreaza o cifra de afaceri mai mica de 50 milioane de euro sunt supuse unei documentatii simplificate, in sensul ca studiul de comparabilitate pregatit pentru un an fiscal nu trebuie actualizat pentru urmatorii doi ani, in contextul in care factorii de comparabilitate nu sufera modificari semnificative.

In Spania, societatile cu o cifra de afaceri mai mica de 10 milioane de euro pregatesc o documentatie simplificata si beneficiaza de un nivel redus al penalizarilor. Documentatia simplificata se refera la identificarea participantilor la tranzactii, a metodei aplicate pentru stabilirea preturilor de transfer si a pretului stabilit.

in extras

.

Puteti citi articolul integral achizitionand revista tiparita pe


sau abonandu-va la revista in format electronic pe

 

.

.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close