Reducerile de costuri in industria bunurilor de larg consum trebuie integrate in strategii durabile pentru a produce rezultate

Companiile care opereaza in industria bunurilor de larg consum trebuie sa se concentreze pe trei arii majore de actiune pentru a-si asigura rezultate sustenabile atunci cand decid sa faca eficientizari de costuri:

1. Cunoasterea in detaliu a operatiunilor companiei – astfel incat sa se poata identifica la nivel tactic ce taieri de costuri vor aduce mai multa valoare.
2. Alinierea deciziilor cu strategia de business – astfel incat eforturile de reducere a costurilor sa se decida in concordanta cu strategia generala dar si cu modelul operational.
3. Aplicarea lentilei culturii organizationale – buna cunoastere a culturii organizationale permite evaluarea capacitatii echipei de a absorbi schimbarea si de a raspunde cat mai eficient la masurile de reduceri de costuri.

Aceasta este principala concluzie rezultata din ultimul studiu Ernst & Young Global Consumer Products Centre care abordeaza implicatiile pe care mediul economic volatil si schimbarile demografice le au asupra modelelor operationale si marjelor companiilor ce activeaza in domeniul bunurilor de larg consum. Studiul are la baza un sondaj realizat in randul a 285 de executivi si analisti din companii din intreaga lume.

Pentru a-si putea mentine marjele, companiile producatoare de bunuri de larg consum trebuie sa se concentreze constant asupra costurilor si eficientei. In ciuda anilor de efort, multe companii au descoperit ca strategia reducerii costurilor, fara a lua in considerare impactul lor diferentiat asupra functiilor/departamentelor sau asupra centrelor de cost, nu a functionat. Se impune, prin urmare, o mai buna abordare strategica care sa alinieze eforturile de reducere a costurilor cu obiectivele generale de business. Pentru a genera rezultate cu adevarat durabile, companiile au nevoie sa abordeze aceste masuri si dintr-o perspectiva culturala, astfel incat sa se asigure ca implementarea programelor de reducere a costurilor este potrivita atat pentru modelul lor operational si strategia companiei, cat si pentru angajatii sai.

– 74% dintre participantii la studiu cred ca sunt necesare schimbari majore in modelul lor de afaceri pentru a mentine nivele istorice ale marjelor companiei
– 47% considera ca imbunatatirea eficientei se afla in topul ariilor de activitate care genereaza majoritatea imbunatatirilor la nivelul marjelor
– mai mult de 33% sustin ca organizatia lor actioneaza foarte bine in cresterea eficientei si a productivitatii

Politica de reducere a costurilor trebuie integrata in strategia generala de afaceri

Studiul arata ca cele mai multe programe de reducere a costurilor nu reusesc sa se mentina dincolo de perioada initiala de lansare. Organizatiile se concentreaza, in primul rand, pe initiative strategice si tactice care pot schimba modelul operational si genera reducerea costurilor generale si administrative (SG&A). Insa, putine iau in considerare si schimbarile necesare in cultura organizationala care ar putea fixa aceste initiative in practica pe termen lung. In acest context, se impune ca organizatiile sa integreze politica lor de reducere a costurilor in strategiile generale de afaceri, precum si in cele individuale si de echipa ale angajatilor.

Astazi, sefii companiilor producatoare de produse de larg consum nu mai sunt interesati doar de reducerea drastica a costurilor, ci si de identificarea strategiilor care sa aduca, pe termen lung, valoare adaugata companiei. Pentru a crea valoare pe termen lung e nevoie ca strategia aleasa de management sa aiba sustinerea si implicarea angajatilor.

Schimbare trebuie vazuta prin lentila culturii organizationale

Pentru a lua deciziile corecte de reducere a costurilor, trebuie luate in considerare normele culturale ale angajatilor. Privita prin lentila culturii organizationale, definirea politicilor de reducere a costurilor trebuie sa tina cont de:
– Cunoasterea culturii organizationale si a capacitatii acesteia de a accepta schimbarea. Ce grad de schimbare vor genera deciziile de business? Vor fi modificari minore sau radicale? Cum vor reactiona angajatii in fiecare dintre aceste situatii?

– Identificarea masurilor de reducere a costurilor care s-ar alinia cel mai bine la cultura organizationala. Care dintre eforturile de reducere a costurilor vor aduce valoare adaugata mai mare si care nu.

– Schimbarea culturii organizationale, in mod deliberat, in vederea implementarii planului de reducere a costurilor. In acest caz, companiile trebuie sa se asigure ca aceste masuri vor fi sustinute de un program consolidat de management al schimbarii alaturi de un program amplu de comunicare.

– Alinierea schimbarii culturale la strategia de business, astfel incat deciziile luate sa aiba sens atat pentru business cat si pentru angajati. Aceasta implementare simultana va intari mesajele de reducere a costurilor generand implicarea angajatilor.

Presiunile de cost asupra companiilor de produse de larg consum vor continua pe termen lung. Pentru a avea succes pe termen lung, orice strategie trebuie sa ia in considerare cultura organizationala. Aplicarea lentilei culturii organizationale in luarea deciziilor si corelarea normelor culturale cu strategia de business pot ajuta angajatii sa ramana implicati si deschisi transformarilor companiei. Aceasta se va traduce in costuri mai mici, valoare adaugata companiei si resurse pentru investitii in proiecte de crestere. In acelasi timp, va atrage increderea investitorilor in capacitatea companiei de a-si atinge obiectivele strategice pe termen lung.

Sursa: Ernst & Young

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close