Guvernul va reduce numarul administratiilor fiscale pana in 2015

Prin O.U.G. nr. 51/2012 Guvernul s-a angajat fata de BIRD sa restructureze ANAF, pentru perioada 2012-2015, astfel cum a hotarat prin Memorandumul Guvernului din data de 18 aprilie 2012.

In Monitorul Oficial nr. 669 din 24 septembrie 2012 a fost publicata O.U.G. nr. 51/2012 privind ratificarea Acordului de imprumut (Imprumut pentru politici de dezvoltare cu optiune de amanare a tragerii) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 11 septembrie 2012.

In cadrul Acordului de imprumut se arata ca:

Sumele trase din imprumut si virate in contul de valuta deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Banca Nationala a Romaniei se utilizeaza pe masura necesitatilor de finantare a deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice guvernamentale, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile ulterioare.

Plata serviciului datoriei publice aferent imprumutului, respectiv rambursarea capitalului, achitarea dobanzilor, comisioanelor si a altor costuri aferente imprumutului se asigura conform legislatiei in vigoare privind datoria publica, prin mecanismul aferent finantarilor rambursabile contractate de Guvern, prin Ministerul Finantelor Publice, in vederea finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice guvernamentale.

Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, conform termenilor si conditiilor stabiliti/stabilite sau la care se face referire in prezentul acord, suma de un miliard euro (1.000.000.000 euro), suma mentionata putand fi convertita periodic printr-o operatiune de conversie valutara.

Actiuni in cadrul programului

Imbunatatirea gradului de conformare fiscala, a colectarii veniturilor si a disciplinei fiscale si reducerea costurilor de administrare

Guvernul Imprumutatului a demarat procesul de modernizare a administrarii fiscale prin:

(a) reducerea numarului de administratii fiscale locale pentru contribuabili mici pana la nu mai mult de 221 (cu cel putin 39%), in baza Hotararii Guvernului nr. 564/2011 si a Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.180/2011, cu modificarile ulterioare;

(b) extinderea utilizarii depunerii electronice a declaratiilor pentru toti contribuabilii persoane juridice pana la cel putin 80%, in baza Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, a Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.520/2010 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2010, pentru declaratiile fiscale disponibile pentru depunere electronica;

(c) aprobarea planului de restructurare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru perioada 2012–2015 prin Memorandumul Guvernului din data de 18 aprilie 2012, in vederea reducerii in continuare a numarului de administratii fiscale locale pentru contribuabili mici pana la 47 si a extinderii depunerii electronice a declaratiilor pentru contribuabilii persoane juridice pana la 96%, pentru declaratiile fiscale disponibile pentru depunere electronica.

Sursa: Infolegal

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close