Aprobarea Procedurii de inregistrare a acordurilor privind declararea si plata contributiilor sociale

Pe websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat Proiectul de Ordin pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a acordurilor privind declararea si plata contributiilor sociale, incheiate de angajatorii nerezidenti cu persoane fizice rezidente sau nerezidente care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri din salarii, precum si pentru reglementarea unor aspecte procedurale.

Prin O.G. 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial 621/2012, au fost introduse noi prevederi in ce priveste contributiile sociale obligatorii, aplicabile in cazul salariatilor care desfasoara activitate in Romania si obtin venituri din salarii de la angajatori nerezidenti.

Potrivit noilor prevederi, obligatiile fiscale declarative si de plata a contributiilor sociale obligatorii le revin fie salariatilor, fie anajatorilor nerezidenti, dupa cum urmeaza:

a) in situatia in care exista un acord, incheiat intre angajat si angajatorul nerezident, privind achitarea contributiilor sociale obligatorii, salariatului ii revine obligatia declararii si platii contributiilor sociale individuale si ale angajatorului;

b) in situatia in care nu exista un acord incheiat intre angajat si angajatorul nerezident care nu are sediul social sau reprezentanta in Romania si care datoreaza contribuțiile sociale obligatorii in Romania, potrivit instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte, angajatorului ii revine obligatia privind achitarea contributiilor sociale datorate in calitate de angajator, reținerea si virarea contributiilor sociale individuale, precum si declararea acestora la organul fiscal competent direct sau printr-un reprezentant fiscal/imputernicit.

Totodata, in mod similar au fost prevazute obligatiile persoanelor fizice romane care obtin venituri din salarii, ca urmare a activitatii desfasurate la misiunile diplomatice si posturile consulare acreditate in Romania, in cazul in care misiunile si posturile respective nu opteaza pentru indeplinirea obligatiilor declarative si de plata a contributiilor sociale, potrivit legii.

Avand in vedere cele de mai sus, pentru clarificarea noilor prevederi din legea fiscala si pentru a veni in sprijinul contribuabililor si al organelor fiscale teritoriale, a fost elaborat proiectul de ordin, prin care se propune:

a) aprobarea Procedurii de inregistrare a acordurilor privind declararea si plata contributiilor sociale, incheiate de angajatorii nerezidenti cu persoane fizice rezidente sau nerezidente care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri din salarii, care stabileste:

– obligatiile de inregistrare fiscala si cele declarative care le revin persoanelor fizice care au incheiat un acord, privind plata contributiilor sociale, cu angajatorul nerezident;
– organul fiscal competent pentru administrarea acestei categorii de salariati;
– pentru reducerea obligatiilor declarative pentru aceasta categorie de salariati, se propune ca, in formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, sa se declare si impozitul pe venitul din salarii datorat potrivit legii, fiind eliminata obligatia depunerii formularului 224 „Declaratie privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania”.

b) precizarea unor aspecte procedurale referitoare la obligatiile privind inregistrarea fiscala care le revin angajatorilor nerezidenti care nu au sediul social sau reprezentanta in Romania si care datoreaza contributiile sociale obligatorii in Romania, potrivit instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte si care nu au incheiat un acord privind plata contributiilor sociale, cu angajatii care desfasoara activitatea in Romania.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ pot fi transmise la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:
– prin scrisori, la adresa: ANAF – Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
– electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
– prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Sursa: DGFP Valcea

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close