Proiect normativ pentru modificarea formularului 112

feature photo

Pe websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro, categoria Legislatie/Transparenta decizionala, a fost publicat si poate fi consultat Proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului nr. 1045/2084/793/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.

Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice, ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si ministrului Sanatatii nr. 1045/2084/793/2012, a fost aprobat modelul si continutul „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, care se utilizeaza pentru obligatiile datorate incepand cu data de 1 iulie 2012.

„Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii, de catre casele de asigurari sociale, a stagiilor de cotizare si a drepturilor cuvenite asiguratilor, potrivit legii.

Avand in vedere modificarile aduse Codului Fiscal, prin Ordonanta Guvernului nr. 8/2013, unele propuneri primite de la reprezentantii institutiilor din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, precum si de la unele directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, proiect ul de ordin comun propune:

a) eliminarea din Nomenclatorul „Creante fiscale”, a doua tipuri de creante, respectiv: „contributia individuala de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitatile agricole prevazute la art. 71 lit. d) din Codul Fiscal“ precum si „impozitul aferent veniturilor din activitati agricole potrivit prevederilor art. 71 lit. d) din Codul Fiscal”;

b) completarea categoriilor de conditii de munca, din „Anexa Angajator” a declaratiei, cu o noua categorie, „alte conditii de munca”;

c) modificarea Nomenclatorului „Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului“,  prin:
– eliminarea tipului de asigurat care realizeaza venituri in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitatile agricole prevazute la art. 71 lit. d) din Codul Fiscal;
– completarea cu doua tipuri de asigurat si anume: „personal militar, politisti si functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, la trecerea in rezerva sau direct in retragere, respectiv la incetarea raporturilor de serviciu, fara drept de pensie, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale” si „persoane fizice care realizeaza venituri sub forma de salarii de la angajatori nerezidenti si care declara si achita contributiile sociale individuale potrivit art. 296^19 alin. (1^13) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare”.

d) completarea Nomenclatorului „Tip asigurat“ cu un nou tip de asigurat „Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati/numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie”;

e) adaptarea sectiunii C, din „Anexa Asigurat” a declaratiei, astfel incat sa permita declararea separata, pentru aceeasi persoana, a fiecarui tip de venit realizat pentru luna de raportare (sectiunea C devine repetitiva );

f) modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Formularul 112, astfel modificat, urmeaza sa fie utilizat incepand cu obligatiile aferente lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a proiectului de ordin.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ mai sus mentionat pot fi transmise la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:
– prin scrisori, la adresa: ANAF – Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
– electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
– prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Sursa: DGFP Valcea

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close