Restituirea diferentelor intre taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante la autovehicule si timbru de mediu

feature photo

Potrivit prevederilor O.U.G. nr. 9/2013, H.G. nr. 88/2013, Ordinului MFP nr. 407/2013, in cazul in care taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, achitata, este mai mare decat timbrul rezultat din aplicarea prevederilor ordonantei de urgenta privind timbrul de mediu, calculat in lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul inmatricularii sau al transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat, se pot restitui sumele reprezentand diferenta de suma platita, numai catre titularul obligatiei de plata.

Pentru restituirea sumelor, titularul obligatiei de plata va depune urmatoarele documente:
– cerere de restituire (model tip) aprobata prin H.G. nr. 88/2013;
– documentul doveditor al platii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule/taxei pentru emisii poluante, respectiv chitanta fiscala/ordinul de plata si extrasul de cont, dupa caz, care sa ateste efectuarea platii acesteia, in original sau in copie;
– copia cartii de identitate a vehiculului cu prezentarea in original a acesteia;
– copia certificatului de inmatriculare, cu prezentarea in original a acestuia;
– in cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a acestora sau anul fabricatiei, dupa caz, in copie si in original;

In cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, la cererea de restituire se anexeaza, in copii conforme cu originalul pe baza declaratiei proprii, documentul doveditor al platii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule/taxei pentru emisii poluante precum si cartea de identitate a vehiculului si certificatul de inmatriculare.

Documentele in original se restituie contribuabililor ulterior verificarii conformitatii si inscrierii pe copiile care raman la organul fiscal a vizei „conform cu originalul”.

Restituirea sumelor se face de catre organul fiscal competent, in maxim 45 de zile de la depunerea documentatiei complete de la bugetul Fondului pentru mediu sau bugetul de stat din contul de venituri bugetare in care a fost incasata suma in contul bancar indicat de catre solicitant prin cererea sa de restituire numai dupa efectuarea compensarii cu eventuale obligatii fiscale restante conform art. 117 alin. (6) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii care solicita restituirea in numerar, vor primi de la organul fiscal competent,Instiintare de restituire a unor sume reprezentand diferente de sume platite/valoarea reziduala a timbrului, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si irevocabile, prevazuta in Anexa nr. 2 din Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 407/2013, urmand a se prezenta la Trezoreria de domiciliu la data la care sunt programati pentru ridicarea sumelor cuvenite.

Prin organ fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se intelege:
– in cazul persoanelor juridice, al persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere – unitatea fiscala teritoriala la care persoana este inregistrata ca platitor de impozite si taxe;
– in cazul persoanelor fizice – unitatea fiscala in a carei raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul fiscal.

Sursa: DGFP Valcea

Imagine via Shutterstock

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close