Formularele si documentele utilizate in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice
In M. Of. nr. 255 din 8 mai 2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 393/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice.
Din cuprins:
ART. 1
Se aproba modelul si continutul formularelor, rapoartelor si ale deciziilor intocmite in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice, prevazute in anexele nr. 1a – 13a, dupa cum urmeaza:
– Aviz de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 1a;
– Ordin de serviciu, prevazut in anexa nr. 2a;
– Nota explicativa, prevazuta in anexa nr. 3a;
– Minuta intalnirii, prevazuta in anexa nr. 4a;
– Aviz de refacere a verificarii fiscale, prevazut in anexa nr. 5a;
– Decizie de suspendare a verificarii fiscale, prevazuta in anexa nr. 6a;
– Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala, prevazuta in anexa nr. 7a;
– Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale, prevazuta in anexa nr. 8a;
– Raportul de verificare fiscala prealabila documentara, prevazut in anexa nr. 9a;
– Raportul de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10a;
– Invitatie, prevazuta in anexa nr. 11a;
– Proces-verbal, prevazut in anexa nr. 12a;
– Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri, prevazut in anexa nr. 13a.
ART. 2
Formularele, rapoartele si deciziile prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor stabilite in anexele nr. 1b – 13b, dupa cum urmeaza:
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Aviz de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 1b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Ordin de serviciu”, prevazute in anexa nr. 2b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Nota explicativa”, prevazute in anexa nr. 3b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Minuta intalnirii”, prevazute in anexa 4b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Aviz de refacere a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 5b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Decizie de suspendare a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 6b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 7b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului “Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale”, prevazute in anexa nr. 8b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala prealabila documentara, prevazute in anexa nr. 9b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului “Invitatie”, prevazute in anexa nr. 11b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului “Proces-verbal”, prevazute in anexa nr. 12b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului “Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri”, prevazute in anexa nr. 13b.
ART. 3
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c – 8c si 11c – 13c, dupa cum urmeaza:
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Aviz de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 1c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Ordin de serviciu”, prevazute in anexa nr. 2c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Nota explicativa”, prevazute in anexa nr. 3c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Minuta intalnirii”, prevazute in anexa nr. 4c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Aviz de refacere a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 5c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Decizie de suspendare a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 6c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 7c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale”, prevazute in anexa nr. 8c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Invitatie”, prevazute in anexa nr. 11c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Proces-verbal”, prevazute in anexa nr. 12c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului “Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri”, prevazute in anexa nr. 13c.
ART. 4
Anexele nr. 1a – 13a, 1b – 13b, 1c – 8c si 11c – 13c fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 5
Directia verificari fiscale, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.