Modificarea si completarea OUG nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura
In M. Of. nr. 389 din 29 iunie 2013 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 68/2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura.
Din cuprins:
Avand in vedere faptul ca aplicarea dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr 269/2009, cu modificarile ulterioare, a generat numeroase contestatii si litigii,
in considerarea faptului ca, in prezent, majoritatea institutiilor publice de cultura se confrunta cu dificultati in derularea actului managerial, generate, in parte, de interpretarea si de aplicarea neunitara a legii, precum si de existenta unor lacune sau inadvertente legislative,
in considerarea problemelor existente in reglementarea actuala, a controverselor aparute in aplicarea ordonantei de urgenta sus-mentionate, dupa modificarea acesteia prin legea de aprobare, care genereaza blocaje si litigii cu privire la: neclaritatea dispozitiilor referitoare la partile raportului contractual, conditiile de studii ce trebuie indeplinite de manager, nestabilirea clara a naturii remuneratiei managerului si a raporturilor de tip institutional cu autoritatea, dar si fata de institutia pe care o conduce; insuficienta reglementare a interimatului, a drepturilor, obligatiilor si limitelor de competenta ce revin, pe de o parte, autoritatii si, pe de alta parte, managerului interimar in asigurarea conducerii institutiei publice de cultura pana la organizarea unui nou concurs; componenta si atributiile comisiilor de concurs si a celor de evaluare anuala si finala a activitatii managerului; reglementarea ambigua si insuficienta privind clauzele contractuale, inclusiv in ceea ce priveste concediul de odihna si posibilitatea managerului de a participa, direct sau indirect, la realizarea unor proiecte sau programe culturale in cadrul institutiei pe care o conduce; competentele si rolul organismelor colegiale care asista managerul in indeplinirea sarcinilor de conducere ce ii revin; natura juridica a remuneratiei managerului,
consecinta grava a neadoptarii acestor masuri legislative este blocarea activitatii institutiilor publice de cultura, lipsa clarificarilor si modificarilor propuse de prezenta ordonanta de urgenta impiedica desfasurarea normala a activitatii multor institutii de cultura, care se regasesc astfel in imposibilitatea de a realiza scopul si obiectivele pentru care au fost infiintate. Totodata, lipsa unitatii de interpretare si de aplicare a dispozitiilor actului normativ creeaza premisa unor abuzuri sau a unor potentiale conflicte de interese.
De asemenea, in prezent, majoritatea institutiilor publice de cultura se confrunta cu dificultati in derularea actului managerial, mentinerea situatiei existente, in care subzista inadvertente si lacune cu privire la natura juridica a contractului de management, a remuneratiei managerului, a drepturilor acestuia, putand duce la inmultirea situatiilor litigioase.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
ART. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 817 din 5 decembrie 2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 269/2009, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta are ca obiect stabilirea cadrului juridic privind managementul institutiilor publice de cultura care organizeaza si desfasoara activitati cultural-artistice sau ofera servicii in domeniul culturii.
(2) Prevederile prezentei ordonante de urgenta pot fi aplicate, potrivit dispozitiei autoritatii, si in cazul institutiilor publice prevazute la alin. (1) care sunt finantate integral din venituri proprii.”
2. La articolul 2, literele a) – c), e), f) si i) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“a) autoritate – organ al administratiei publice centrale sau al administratiei publice locale, autoritatea deliberativa, reprezentata prin ministru, conducator sau autoritate executiva, in calitate de ordonator principal de credite pentru institutia publica de cultura, dupa caz;
b) manager – persoana fizica ce a castigat concursul de management si a incheiat un contract de management cu autoritatea, in conditiile prezentei ordonante de urgenta; managerul nu este functionar public, nu este angajat cu contract individual de munca si nu are statut de functie de autoritate publica;
c) management – organizarea, gestionarea si conducerea activitatii unei institutii publice de cultura de catre o persoana fizica, pe baza setului de cerinte definite de autoritate in caietul de obiective, in conditiile prezentei ordonante de urgenta;
(…)
e) plan de management – documentul elaborat de candidat, ca oferta, care cuprinde descrierea solutiilor concrete, a rezultatelor preconizate, precum si estimarea resurselor si mijloacelor necesare indeplinirii cerintelor stabilite de catre autoritate prin caietul de obiective;
f) contract de management – contractul incheiat pe durata determinata intre ordonatorul principal de credite si manager, prin care managerul se obliga, in schimbul unei remuneratii, sa asigure conducerea si buna administrare a activitatii institutiei publice de cultura, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta;
(…)
i) program minimal – parte din programul de management, care cuprinde un numar de proiecte realizabile in intervalul de timp si in conditiile negociate prin contractul de management, costurile fiind acoperite integral de catre autoritate din subventii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetul local, dupa caz, sau din veniturile proprii ale institutiilor prevazute la art. 1 alin. (2).”
3. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 3
Managementul institutiilor publice de cultura poate fi incredintat unei persoane fizice care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) are cetatenia romana sau a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene;
b) are capacitate deplina de exercitiu;
c) intruneste conditiile de studii universitare de licenta absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in domeniul de activitate al institutiei;
d) intruneste conditiile de pregatire sau experienta in management;
e) intruneste alte conditii solicitate de autoritate;
f) nu detine o functie de conducere la o alta institutie din Romania;
g) nu a implinit varsta legala pentru pensionarea pentru limita de varsta.”
4. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 4
(1) In vederea incredintarii managementului institutiilor publice de cultura, autoritatea organizeaza concurs de management, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) Castigatorul concursului prevazut la alin. (1) incheie contract de management cu autoritatea si este remunerat din bugetul institutiei in conditiile art. 28.”
5. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 5
Regulamentul-cadru de organizare si desfasurare a concursului de management, de solutionare a contestatiilor, precum si modelul-cadru al caietului de obiective, corespunzator specificului fiecarei categorii de institutii publice de cultura, sunt elaborate de catre Ministerul Culturii, dupa consultarea structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale, in calitate de ordonatori principali de credite, si se aproba prin ordin al ministrului culturii.”
6. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 7
(1) In vederea organizarii concursului de management, caietul de obiective se intocmeste de catre autoritate, pe baza modelului-cadru, si se aproba prin ordin sau, dupa caz, prin dispozitie a autoritatii.”
7. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 8
Conditiile de participare la concurs, caietul de obiective, regulamentul de organizare si desfasurare a concursului, de solutionare a contestatiilor, precum si datele pentru depunerea dosarelor de concurs, a planului de management si desfasurarea etapelor de concurs sunt aduse la cunostinta publica de catre autoritate, pe pagina de internet a institutiei publice de cultura si a autoritatii, dupa caz, precum si prin afisare la sediul autoritatii si al institutiei pentru care se organizeaza concursul.”
8. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 10
In vederea participarii la concurs, candidatii depun la sediul autoritatii planurile de management, in scris si in format electronic, precum si dosarele de concurs, cuprinzand, potrivit regulamentului-cadru, documentele solicitate in anuntul public.”
9. La articolul 11 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“a) misiunea institutiei publice de cultura;”.
10. La articolul 11 alineatul (2), literele a) si c) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“a) date despre activitatea, bugetul estimat sau cunoscut si specificul institutiei publice de cultura;
(…)
“c) sarcini pentru management.”
11. La articolul 12 alineatul (1), literele e) si f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“e) strategia, programele si planul de actiune pentru indeplinirea misiunii specifice a institutiei publice de cultura, conform sarcinilor formulate de autoritate;
f) o previziune a evolutiei economico-financiare a institutiei publice de cultura, cu o estimare a resurselor financiare ce ar trebui alocate de catre autoritate, precum si a veniturilor institutiei ce pot fi atrase din alte surse.”
12. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 16
(1) Pentru desfasurarea concursului de management, la nivelul autoritatii se infiinteaza comisii de concurs, in functie de specificul institutiei.
(2) Comisia de concurs este desemnata de autoritate prin ordin sau dispozitie, dupa caz, si este compusa din reprezentanti ai autoritatii si specialisti in domeniul de activitate al institutiei.
(3) Etapa interviului din cadrul concursului are caracter public.”
13. La articolul 17, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“ART. 17
(1) Secretariatul comisiei de concurs este format din cate un reprezentant de la compartimentul de specialitate, daca acesta exista, de la compartimentul juridic, compartimentul economic si de la compartimentul resurse umane, din cadrul aparatului de lucru al autoritatii.
(…)
(3) Secretariatul comisiei elimina din concurs dosarele de concurs incomplete si pe cele care contin documente neconforme cu cerintele din anuntul public si ii instiinteaza pe candidatii in cauza.”
14. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 18
Comisia de concurs are urmatoarele atributii principale:
a) stabileste punctajul echivalent notelor pentru grila de evaluare a planurilor de management;
b) analizeaza planurile de management depuse de candidati, acorda punctajul potrivit grilei de evaluare, noteaza fiecare candidatura;
c) stabileste rezultatul concursului pe baza rezultatelor fiecarei etape notate, potrivit prevederilor regulamentului de organizare si desfasurare a concursului;
d) elaboreaza un raport asupra notelor acordate candidatilor si castigatorului concursului si face recomandari privind perioada pentru care se incheie contractul de management.”
15. La articolul 19, alineatele (3), (6) si (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“(3) Sunt declarati admisi pentru sustinerea etapei prevazute la art. 6 alin. (2) lit. b) candidatii care au obtinut in prima etapa a concursului nota minima 8.
(…)
(6) In cazul in care mai multi candidati obtin medii egale, este declarat castigator candidatul care a obtinut nota cea mai mare la interviu.
(7) In cazul in care niciun candidat nu a obtinut o medie de minimum 8, procedura de concurs se reia in termen de maximum 30 de zile, cu respectarea dispozitiilor art. 8 si 9.”
16. La articolul 20, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“(5) Rezultatul final al concursului, planul de management castigator si durata pentru care se va incheia contractul de management se aproba prin ordin sau, dupa caz, decizie a autoritatii.”
17. La articolul 24, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“(2) Contractul de management cuprinde, fara a se limita la acestea, clauze privind:
a) partile contractante;
b) obiectul contractului;
c) durata contractului;
d) remuneratia managerului;
e) drepturile si obligatiile managerului;
f) drepturile si obligatiile autoritatii;
g) limitele de competenta;
h) sarcinile specifice pentru institutia de cultura;
i) calendarul si modul in care se vor face evaluarile anuale, periodice si cea finala;
j) clauze speciale pentru deplasari profesionale;
k) clauze speciale legate de participarea directa sau indirecta la realizarea unor proiecte in cadrul institutiei;
l) clauze speciale legate de programul de activitate si timpul de odihna;
m) clauze speciale privind neindeplinirea celorlalte responsabilitati prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de reglementarile specifice institutiei de cultura, de regulamentul de organizare si functionare a respectivei institutii;
n) clauze speciale legate de neindeplinirea obligatiilor asumate de autoritate;
o) raspunderea contractuala;
p) conditiile de incetare a contractului;
q) solutionarea litigiilor;
r) modificarea contractului;
s) clauza penala si forta majora;
t) alte clauze speciale;
u) dispozitii finale.
(3) Modelul-cadru al contractului de management pentru institutiile publice de cultura, in functie de categoria si specificul acestora, este elaborat de Ministerul Culturii si se aproba prin ordin al ministrului culturii.”
18. La articolul 24, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
“(2^1) Contractului de management i se vor anexa, ca parti integrante, urmatoarele documente:
a) planul de management ca document de referinta;
b) programul minimal;
c) alte anexe, dupa caz.”
19. Articolul 26 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 26
(1) In functie de marimea, complexitatea si specificul institutiei publice de cultura, managerul este asistat in activitatea sa de organisme colegiale, dupa cum urmeaza:
a) un consiliu administrativ, cu rol deliberativ sau consultativ, in functie de reglementarile legale pentru fiecare categorie de institutie;
b) un consiliu de specialitate, cu rol consultativ, in functie de specificul activitatii institutiei.
(2) Numarul membrilor consiliului de specialitate prevazut la alin. (1) lit. b) se aproba prin ordin sau dispozitie a autoritatii si nu poate depasi 5 membri.
(3) In functie de specificul si complexitatea activitatii institutiei, managerul poate delega personalului din subordine sarcini si responsabilitati, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.”
20. La articolul 27 alineatul (1), litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“f) dispune efectuarea evaluarilor anuale ale performantelor salariatilor, in conditiile legii;”.
21. La articolul 27, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“(3) In exercitarea atributiilor sale, managerul poate incheia contracte individuale de munca pe durata determinata, contracte incheiate potrivit Codului civil, precum si contracte privind dreptul de autor si drepturile conexe, fara ca durata acestora sa depaseasca cu mai mult de un an durata contractului de management.”
22. Articolul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 28
(1) Pentru activitatea depusa, managerul are dreptul la o remuneratie, in cuantumul si in limitele stipulate de lege, prevazuta in contractul de management.
(2) In cazul in care managerul are studii de specialitate corespunzatoare, acesta are dreptul sa participe, in mod direct sau indirect, la realizarea de proiecte in cadrul institutiei pe care o conduce, pentru care poate beneficia de remuneratie in conditiile Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Numarul maxim de proiecte care urmeaza sa fie realizate direct sau la a caror realizare urmeaza sa participe nemijlocit managerul, in conditiile prevazute la alin. (2), va fi stabilit de comun acord cu autoritatea si va fi prevazut in mod expres in contractul de management, potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (2) lit. k).
(4) Pentru proiectele ce urmeaza sa fie realizate in conditiile prevazute la alin. (2), autoritatea incheie anual act aditional la contractul de management, care va cuprinde denumirea si prezentarea proiectelor, bugetul alocat de autoritate in acest scop, precum si necesarul de venituri proprii, pentru managerul care poate primi o remuneratie in conditiile Legii nr. 8/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, care nu poate depasi 10% din incasarile nete corespunzatoare proiectelor respective.
(5) In cazul operelor de creatie intelectuala la a caror realizare managerul participa in mod direct sau indirect si pentru care sunt utilizate resursele institutiei, drepturile patrimoniale vor fi cesionate institutiei, conform contractului de cesiune incheiat intre manager si autoritate in conditiile Legii nr. 8/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.”
23. Articolul 29 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 29
(1) Remuneratia managerului, prevazuta in contractul de management, este asimilata salariului, din punct de vedere fiscal, respectiv al obligatiilor ce decurg pentru manager si autoritate din legislatia privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, inclusiv dreptul la asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, din legislatia privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, precum si din legislatia privind asigurarile de sanatate.
(2) Managerul beneficiaza prin contractul de management de timp de odihna anual, asimilabil concediului de odihna, si indemnizatia aferenta, diurna si cheltuieli de delegare in interesul serviciului, concediu medical potrivit legii si zile libere platite pentru sarbatorile legale, evenimente familiale deosebite, acordate prin similitudine cu cele prevazute in legislatia muncii.
(3) In cazul in care castigatorul concursului de management detine o functie de executie sau de conducere in aceeasi institutie ori in alta institutie de cultura, contractul individual de munca pentru functia respectiva se suspenda pe durata contractului de management.
(4) Suspendarea contractului individual de munca potrivit alin. (3) isi produce efectele de la data semnarii contractului de management pana la data incetarii acestuia in una dintre modalitatile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.”
24. Articolul 31 se abroga.
25. La articolul 32 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“a) rezultatul evaluarii anuale, periodice este sub nota 8;”.
26. La articolul 32 alineatul (1), dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:
“g) constatarea neindeplinirii obiectivelor, programului minimal din motive imputabile managerului, a nerealizarii indicatorilor de referinta stabiliti prin contractul de management sau a prejudicierii imaginii institutiei ori a autoritatii, precum si constatarea nerespectarii dispozitiilor legate de indeplinirea atributiilor prevazute la art. 27.”
27. La articolul 32, dupa alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (3) – (6), cu urmatorul cuprins:
“(3) In cazul prevazut la alin. (1) lit. g), autoritatea va acorda managerului un preaviz de 15 zile, conform prevederilor contractului de management.
(4) Contractul de management se suspenda de drept in cazurile prevazute de lege sau cu acordul partilor, la cererea motivata a managerului.
(5) In cazul reorganizarii de catre autoritate a institutiei, managerul are dreptul sa depuna un nou proiect de management, adaptat noii forme organizatorice a institutiei, in termen de 45 de zile de la adoptarea actelor administrative sau normative de punere in aplicare a reorganizarii.
(6) Contractul de management inceteaza la data implinirii varstei de pensionare pentru limita de varsta de catre manager, daca autoritatea nu decide mentinerea valabilitatii acestuia, la propunerea motivata a consiliului administrativ, fara a depasi durata pentru care a fost initial incheiat.”
28. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 33
(1) In situatiile de incetare a contractului de management, autoritatea desemneaza prin ordin sau dispozitie o persoana competenta sa asigure managementul institutiei publice de cultura, in maximum 5 zile de la data constatarii incetarii contractului de management, si organizeaza un nou concurs de management in maximum 120 de zile calendaristice de la desemnarea managerului interimar.
(2) In cazul in care persoana astfel desemnata isi desfasoara activitatea in cadrul institutiei sau intr-o alta institutie publica de cultura, raporturile de munca ale acesteia cu respectiva institutie se suspenda pe intreaga perioada de exercitare a mandatului de interimat.
(3) Persoana care asigura interimatul managementului va fi remunerata la nivelul prevazut pentru manager.
(4) Prin exceptie de la prevederile art. 24, autoritatea va incheia cu persoana desemnata un contract de management pentru perioada asigurarii interimatului, in care se vor prevedea expres atributiile si limitele de competenta.
(5) Conducerea interimara se asigura pana la data inceperii executarii noului contract de management, dar nu mai mult de 120 de zile calendaristice.”
29. La articolul 34, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“(2) Contractul de management se incheie intre ordonatorul principal de credite si castigatorul concursului de management in urma negocierii, potrivit dispozitiilor art. 22.”
30. La articolul 36, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 36
(1) Evaluarea managementului se face, de regula, anual si periodic, ori de cate ori autoritatea considera necesar, pe baza Regulamentului-cadru de organizare si desfasurare a evaluarii managementului, elaborat de Ministerul Culturii, si reprezinta procedura prin care autoritatea verifica modul in care au fost realizate obligatiile asumate prin contractul de management, in raport cu resursele financiare alocate, potrivit procedurilor prevazute la art. 25 alin. (2) si (3).”
31. Articolul 37 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 37
(1) Termenele si modul in care se efectueaza evaluarile anuale si periodice sunt prevazute prin grija autoritatii in contractul de management.
(2) In cazul in care rezultatele evaluarilor anterioare sunt peste 8, autoritatea este obligata sa organizeze evaluare finala cu cel putin 90 de zile calendaristice inainte de expirarea duratei contractului de management.”
32. La articolul 38, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“(2) Comisia de evaluare este alcatuita potrivit prevederilor art. 16, care se aplica in mod corespunzator.
(3) Membrii comisiei de evaluare sunt numiti prin ordin sau dispozitie a autoritatii.”
33. Articolul 39 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 39
(1) In vederea efectuarii evaluarii, managerul are obligatia de a inainta, in termen de 30 de zile de la data depunerii situatiilor financiare anuale, un raport de activitate intocmit conform modelului elaborat de Ministerul Culturii si aprobat prin ordin al ministrului culturii.
(2) Dupa depunerea de catre manager a situatiilor financiare anuale si a raportului de activitate, ordonatorul principal de credite are obligatia sa organizeze, in termen de 60 de zile, evaluarea anuala, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(3) In cuprinsul raportului de activitate managerul are dreptul sa formuleze propuneri motivate privind modificarea si/sau completarea clauzelor contractuale, cu respectarea cadrului general instituit prin contractul de management incheiat cu autoritatea, si poate propune, pentru urmatoarea perioada de raportare, noi proiecte, conform bugetului aprobat.”
34. Articolul 40 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 40
(1) Evaluarea managementului este organizata in urmatoarele etape:
a) analiza raportului de activitate;
b) sustinerea raportului de activitate de catre manager in cadrul unui interviu, desfasurat la sediul institutiei al carei manager urmeaza sa fie evaluat.
(2) Cheltuielile ocazionate de aceste deplasari vor fi suportate din bugetul autoritatii.”
35. La articolul 41, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“ART. 41
(1) Comisia de evaluare elaboreaza un raport motivat asupra rezultatului obtinut de manager in urma evaluarii si face recomandari pentru continuarea sau incetarea managementului, respectiv rezilierea contractului de management incheiat cu respectivul manager.
(2) In cazul in care nota finala se situeaza sub 8, rezultatul evaluarii este nesatisfacator.”
36. La articolul 42, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“(4) Rezultatul final al evaluarii se aproba prin ordin sau dispozitie a autoritatii, dupa caz.”
37. La articolul 42, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
“(5) Rezultatul evaluarii finale reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la evaluarile anuale, periodice si a notei de la evaluarea finala.”
38. Articolul 44 se abroga.
39. Articolul 45 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“ART. 45
Autoritatea are obligatia sa organizeze concurs de management in urmatoarele situatii:
a) la expirarea duratei contractului de management, in termen de 30 de zile de la finalizarea evaluarii finale;
b) rezultatul evaluarii anuale sau periodice este sub nota 8;
c) intervine o situatie prevazuta la art. 32 alin. (1) lit. g);
d) in termenul de negociere stabilit potrivit prevederilor art. 22 alin. (1) partile nu convin asupra clauzelor noului contract de management.”
40. Articolul 51 se abroga.
41. In cuprinsul ordonantei de urgenta, urmatoarele sintagme se inlocuiesc astfel:
a) “concurs de proiecte de management” cu “concurs de management”;
b) “proiect de management” cu “plan de management”;
c) “mapa de concurs” cu “dosar de concurs”.
ART. II
Regulamentul-cadru de organizare si desfasurare a concursului de management, Regulamentul-cadru de organizare si desfasurare a evaluarii managementului, modelul-cadru al caietului de obiective, pe tipuri de institutii, modelul-cadru al raportului de activitate, precum si modelul-cadru recomandat pentru contractele de management se elaboreaza de catre Ministerul Culturii si se aproba prin ordin al ministrului culturii, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART. III
Pana la data intrarii in vigoare a ordinului privind aprobarea Regulamentul-cadru de organizare si desfasurare a concursului de management, a Regulamentului-cadru de organizare si desfasurare a evaluarii managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, pe tipuri de institutii, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum si a modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, prevazut la art. II, se vor aplica dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 1.301/2009 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si desfasurare a concursului de proiecte de management, Regulamentului-cadru de organizare si desfasurare a evaluarii managementului, modelului-cadru al caietului de obiective, modelului-cadru al raportului de activitate, precum si modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru institutiile publice de cultura.
ART. IV
Contractele de management incheiate conform dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 269/2009, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, si ale Hotararii Guvernului nr. 1.301/2009 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si desfasurare a concursului de proiecte de management, Regulamentului-cadru de organizare si desfasurare a evaluarii managementului, modelului-cadru al caietului de obiective, modelului-cadru al raportului de activitate, precum si modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru institutiile publice de cultura, aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pot fi modificate si/sau completate cu clauze noi, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordinului prevazut la art. II, fara a afecta durata initiala a acestora.
ART. V
In cazul institutiilor publice pentru care nu s-a realizat evaluarea anuala a managementului pana la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pentru care durata contractului de management expira in 90 de zile calendaristice de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatea este obligata sa realizeze evaluarea finala, care va include si evaluarea anuala nerealizata, in termen de maximum 60 de zile de la intrarea in vigoare a acesteia.
ART. VI
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 269/2009, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, dupa aprobarea acesteia prin lege, se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare.