Generatia Y pune mai mult accent pe flexibilitatea programului si modului de lucru si pe recunoasterea contributiei muncii sale decat pe remunerare

Generatia Y (cei nascuti intre 1980 si 1995) pune mai mult accent pe flexibilitatea muncii si pe recunoasterea contributiei muncii sale decat pe remunerare, arata cea mai  recenta analiza a PwC, London Business School si a Universitatii South California, bazata pe un sondaj la care au participat peste 44.000 de respondenti din intreaga retea de firme PwC, atat din generatia Y cat si din generatia X.

Cei din Generatia Y solicita existenta unui echilibru intre timpul alocat vietii personale comparativ cu cea profesionala, 71% dintre respondenti indicand ca cerintele actuale ale locului de munca interfereaza cu sfera personala.

Mai mult, 64% dintre cei din Generatia Y si-ar dori sa munceasca ocazional de acasa, iar 66% dintre acestia vor un program de munca flexibil. Cei din Generatia Y nu cred ca productivitatea ar trebui masurata in numarul de ore petrecute la birou, ci prin rezultatele concrete ale muncii depuse. Ei vad munca drept o „actiune”, nu un „loc”. Un procent semnificativ dintre angajatii din Generatia Y (15% dintre barbati si 21% dintre femei) declara chiar ca ar fi dispusi sa renunte la o parte din remuneratie si sa accepte un ritm mai lent al promovarilor pentru a se putea bucura de un program mai scurt de lucru.

Flexibilitatea Generatiei Y reiese si din disponibilitatea catre o cariera internationala: 37% dintre cei din aceasta generatie si-ar dori sa profite de oportunitatile de cariera din strainatate.  Acestia spun ca formarea unei culturi a muncii orientata pe echipa si oportunitatile de munca interesante – inclusiv detasarile internationale – sunt importante pentru satisfactia lor profesionala.

Desi exista perceptia ca Generatia Y nu este la fel de dedicata muncii, comparativ cu colegii lor mai varstnici, studiul arata ca nivelul de dedicare este totusi similar. 

Horaţiu Cocheci, Senior Manager, Liderul Echipei de Consultanţă în Resurse Umane, PwC România

„Este vital sa intelegem ca desi motivele pentru ramanerea in organizatii sau parasirea acestora sunt aceleasi pentru angajatii de toate varstele, importanta lor relativa difera. Cei din Generatia Y au asteptari mai mari de a fi sustinuti si apreciati pentru contributia muncii lor, vor sa faca parte dintr-o echipa armonioasa si sa aiba parte de flexibilitate in programul si modul de lucru. Pe de alta parte prioritatile Generatiei X constau in crearea oportunitatilor de dezvoltare profesionala si remuneratie adecvata. Organizatiile trebuie sa isi modeleze strategia de managementul talentelor pentru a raspunde acestor nevoi si a se pozitiona cat mai bine pentru viitor”, a declarat Horatiu Cocheci, Senior Manager, Liderul Echipei de Consultanta in Resurse Umane, PwC Romania.

Studiul prezinta si cateva posibile cai de actiune pentru companii, pentru motivarea angajatilor din Generatia Y:

Crearea unei culturi a muncii flexibile: companiile pot adopta politici care sa ofere un echilibru mai mare intre viata personala si cea profesionala, oferindu-le angajatilor mai multa flexibilitate in alegerea locului de munca si a programului de lucru, fara a formaliza aceste acorduri.
Folosirea avantajelor tehnologiei moderne. Organizatiile se pot concentra pe accelerarea integrarii tehnologiilor moderne pentru a le permite angajatilor mai multa flexibilitate in munca si mai multa eficienta. Pentru Generatia Y acest lucru este un imperativ – acestia se asteapta sa aiba la dispozitie cele mai bune instrumente pentru colaborare si implementare.
Cresterea transparentei in materie de politici de remunerare si evolutie profesionala. Este nevoie de inlaturarea necunoscutului in legatura cu deciziile de recompensare si de oferirea unui grad mai mare de transparenta cu privire la traseul profesional al angajatilor. Companiile ar trebui sa creeze un sistem coerent de recompensare care sa recunoasca valoarea muncii angajatilor. 
Intretinerea unui sentiment de comunitate si apartenenta. Companiile pot pune accentul pe munca in echipa, sa ofere apreciere si sustinere din partea managerilor si sa le ofere angajatilor feedback onest, fata in fata si in timp real.
Introducerea sau accelerarea unui program de mobilitate la nivel global. Companiile pot lua in calcul programele globale de mobilitate, cu detasari in strainatate pe termen scurt sau lung. Oferirea unor astfel de oportunitati nu contribuie doar la dezvoltarea angajatului care beneficiaza de un astfel de stagiu, ci si la aparitia unui nucleu de viitori lideri cu o mentalitate cosmopolita.

Despre raport

Pentru a descarca raportul in integralitate, va rugam sa accesati urmatorul link:    http://www.pwc.com/gx/en/hr-management-services/publications/nextgen-study.jhtml

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close