Germania ar putea introduce o taxa de autostrada doar pentru soferii straini

Conservatorii cancelarului german Angela Merkel si social-democratii au convenit introducerea unei taxe de autostrada pentru soferii straini, in cadrul acordului de formare a coalitiei de guvernare.

Planul a fost primit cu nemultumire de soferii din tarile vecine, care spun ca Germania submineaza libera circulatie. Chiar si germanii pun sub semnul intrebarii aceasta taxa care ar aduce venituri de circa 260 de milioane de euro, potrivit unei estimari a clubului auto german ADAC, suma insuficienta pentru acoperirea costurilor de imbunatatire a infrastructurii.

„Am transformat Europa intr-un loc in care traficul se desfasoara liber, iar acum il punem in pericol. Daca Germania introduce o astfel de taxa, alte tari i-ar putea urma exemplul, creand diviziuni si o posibila erodare a spiritului european”, a declarat Mike Pinckaers, purtator de cuvant al asociatiei soferilor olandezi, ANWB.

Ministrul Transporturilor din Austria, Doris Bures, a avertizat ca va da in judecata Germania la Curtea Europeana de Justitie, daca soferii straini vor fi discriminati, a relatat publicatia Kronen Zeitung la sfarsitul lunii noiembrie.
Prin sistemul german, care nu a fost inca stabilit, soferii germani ar putea primi o vigneta in cadrul taxei anuale de drum, in timp ce strainii ar trebui sa o cumpere separat.
„Soferii germani platesc aproape peste tot in Europa, asa ca este corect ca si strainii sa plateasca o taxa de drum in Germania. Avem nevoie de noi surse de finantare pentru intretinerea si imbunatatirea infrastructurii rutiere”, a declarat Juergen Fischer, purtator de cuvant al Uniunii Crestin-Sociale, aliat al conservatorilor din CDU.

Germania incearca sa incaseze bani de la cetateni straini, in timp ce statele europene indatorate aplica masuri de austeritate. Masura risca sa irite state vecine precum Franta, care are probleme bugetare.
 „Dorim sa o facem pentru ca avem nevoie de fonduri pentru infrastructura. Este important ca niciun german sa nu fie impovarat cu noi costuri”, a afirmat Merkel intr-un interviu acordat postului ZDF la sfarsitul lunii noiembrie.

Pentru ca economia sa se dezvolte in continuare, Germania are nevoie de investitii suplimentare de cel putin 6,5 miliarde de euro pe an pentru intretinerea retelei de transport, inclusiv a celor 13.000 de kilometri de autostrazi, potrivit unui studiu realizat de institutul DIW din Berlin.
Pe de alta parte, problemele sunt in mare parte autoprovocate. Astfel, soferii germani platesc deja circa 53 de miliarde de euro pe an, sub forma de taxe si comisioane legate de masini, dar numai 19 miliarde de euro sunt investite in infrastructura, potrivit ADAC. Asociatia anticipeaza ca planul noii coalitii va esua, astfel ca fie germanii vor fi nevoiti sa suporte o taxa suplimentara, fie taxa va fi anulata cu totul.

Sursa: Mediafax

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close