Modificarea conditiilor pentru vanzarea unor imobile ale RAAPPS

In M.Of. nr. 1 din  6 ianuarie 2014 a fost publicata Legea nr. 382/2013 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 101/2011 privind reglementarea conditiilor pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”, a imobilelor proprietatea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”, pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile, pentru reglementarea cheltuielilor de cazare in unele situatii speciale, precum si pentru modificarea unor acte normative.

Din cuprins:

ARTICOL UNIC

Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 101 din 25 noiembrie 2011 privind reglementarea conditiilor pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”, a imobilelor proprietatea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”, pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile, pentru reglementarea cheltuielilor de cazare in unele situatii speciale, precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 851 din 30 noiembrie 2011, cu urmatoarele completari:

– Dupa capitolul I^2 se introduce un nou capitol, capitolul I^3, cuprinzand articolele 14^8 – 14^10, cu urmatorul cuprins:

 

“CAPITOLUL I^3

Masuri privind utilizarea imobilelor cu destinatia de locuinte, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea R.A.-A.P.P.S, propuse in vederea vanzarii

 

ART. 14^8

(1) Prin derogare de la prevederile Legii locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, imobilele cu destinatia de locuinte, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea R.A.-A.P.P.S. si propuse in vederea vanzarii, in conditiile prevazute la cap. I, pot fi atribuite temporar, cu destinatia de locuinte, persoanelor care ocupa functii de demnitate publica numite, respectiv viceprim-ministru, ministru de stat, ministru, ministru delegat, precum si functii asimilate celei de ministru, consilier de conturi, secretar de stat, subsecretar de stat, precum si functii asimilate acestora.

(2) De prevederile alin. (1) pot beneficia si magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, membrii Curtii Constitutionale, presedintii si vicepresedintii curtilor de apel, tribunalelor, judecatoriilor, precum si presedintii sectiilor din cadrul acestor instante, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si asimilatii acestora, procurorii-sefi ai directiilor si sectiilor din cadrul Ministerului Public si adjunctii acestora, procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel si adjunctii acestora, prim-procurorii parchetelor de pe langa tribunale si judecatorii si adjunctii acestora, precum si conducatori ai institutiilor publice si inaltii functionari publici, pe durata mandatului sau a raportului de serviciu, dupa caz.

(3) Persoanele prevazute la alin. (1) si (2) pot beneficia de imobile cu destinatia de locuinta din fondul locativ administrat de R.A.-A.P.P.S. de la data incetarii contractelor de inchiriere pentru locuintele de serviciu sau de la data expirarii perioadei pentru care au fost indreptatite sa ocupe locuinta de serviciu, dispozitiile art. 14^6 alin. (2) si (3) aplicandu-se in mod corespunzator.

ART. 14^9

(1) Atribuirea imobilelor de catre R.A.-A.P.P.S. se face la cererea beneficiarilor prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2), cu acordul prealabil al Secretariatului General al Guvernului si in limita fondului locativ existent.

(2) Costurile inchirierii se aproba de catre consiliul de administratie al R.A.-A.P.P.S. si includ obligatoriu contravaloarea impozitelor si taxelor locale, a amortizarii spatiilor atribuite, a altor cheltuieli indirecte, a cheltuielilor de intretinere si a serviciilor solicitate de catre locatari, precum si o cota de profit.

(3) R.A.-A.P.P.S., in calitate de locator, este autorizata sa incheie direct cu beneficiarii, in calitate de locatari, contracte de inchiriere pentru locuinte.

(4) In functie de disponibilitati, locuinta se poate pune la dispozitia beneficiarilor dotata, inclusiv cu piese de mobilier.

(5) Cheltuielile de cazare ale beneficiarilor prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2) se asigura din bugetele institutiilor publice in care acestia isi desfasoara activitatea, in limita plafonului prevazut la alin. (6), sau, dupa caz, de catre locatar.

(6) Plafonul maxim al cheltuielilor de cazare suportate de catre institutiile publice se stabileste in conditiile prevazute la art. 14^2 alin. (2).

ART. 14^10

(1) Contractele de inchiriere incheiate cu beneficiarii prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2) au o perioada de valabilitate de un an, cu posibilitatea de prelungire.

(2) Contractul de inchiriere inceteaza de drept la data incheierii mandatului sau incetarii raportului de serviciu, dupa caz, respectiv la data vanzarii imobilului.

(3) In termen de 15 zile de la data incetarii contractului de inchiriere, beneficiarul are obligatia de a preda locatorului locuinta in starea in care aceasta se afla la momentul preluarii.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close