Nielsen: Romania, pe locul 5 in privinta cresterii increderii in economie

 

La fel ca Irlanda, Romania a inregistrat a cincea mare crestere a increderii populatiei in economie din 32 de state europene  in primul trimestru, potrivit unei cercetari realizate la nivel mondial de compania de de analiza si sondare Nielsen.

Indicele privind increderea populatiei in economie, calculat de Nielsen pentru primul trimestru, a crescut in Romania cu 5 puncte, la 67 de puncte, fata de ultimul trimestru al anului trecut.

La nivelul Europei, increderea consumatorilor s-a imbunatatit in 21 din cele 32 de state analizate, cele mai mari cresteri ale indicilor avand loc in ordine in Elvetia, (+10 la 104 puncte), Franta (+8, la 59 puncte), Grecia (+8 la 53 puncte), Portugalia (+7 la 51 puncte), Estonia (+6 la 79 puncte), Bulgaria (+6 la 68 puncte), Irlanda (+5 la 82 puncte) si Romania (+5 la 67 puncte). In cazul Spaniei, indicele a inregistrat o crestere de trei puncte, la 61 de puncte.

Perspectivele de angajare in Europa s-au imbunatatit pe 24 din 32 de piete. Cele mai mari cresteri ale optimismului au avut loc in Elvetia (+8 puncte), Austria, Irlanda, Grecia si Estonia (+6 puncte), Germania si Franta (+5 puncte). O imbunatatire a perceptiei s-a produs si in Marea Britanie, Rusia, Finlanda si Ungaria (+4 puncte), comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut. In Rusia, increderea populatiei in economie a avansat in primul trimestru cu patru puncte, la 83 de puncte, in timp ce in Ucraina indicele a scazut cu 7 puncte, la 56 de puncte, cel mai redus nivel de cand tara a fost inclusa in cercetarea Nielsen, in 2009.

“Scaderea increderii in economia Ucrainei nu este surprinzatoare, avand in vedere evenimentele provocate de conflictul din Crimeea, care creeaza incertitudini si teama in tara”, a declarat Svyatoslava Svyst, director la Nielsen Ukraine.

La nivel mondial, increderea consumatorilor a revenit in primul trimestru la nivelul anterior recesiunii, cu un indice de 96 de puncte (+2 puncte), cel mai ridicat dupa cel atins in primul trimestru al anului 2007. Cea mai mare incredere a consumatorilor a fost inregistrata in Indonezia (124 de puncte), urmata in ordine, in top zece, de India, Filipine, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, China, Thailanda, Brazilia, Elvetia si Arabia Saudita. Statele Unite se afla pe locul 12, cu 100 de puncte.

Studiul a fost realizat in perioada 17 februarie-7 martie 2014, prin sondarea online a peste 30.000 de persoane din 60 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Marja de eroare este de plus/minus 0,6%.
Sursa: Wall-street

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close