Smartree Romania: Acte supuse controlului ITM

feature photo

 

 

Controalele Inspectoratului Teritorial de Munca pot surveni in orice moment, fara o notificare prealabila. De aceea Smartree recomanda angajatorilor care nu doresc sa plateasca amenzi sa se asigure ca au in regula documentele care sunt supuse controlului.

Un audit intern cu privire la actele existente la nivelul societatii, urmat de rezolvarea eventualelor lacune, previn amenzile din partea ITM.

Documentele care pot fi solicitate deinspectori sunt:

  • Registrul unic de control;
  • Actele constitutive ale companiei angajatoare: contractul de societate, statutul acesteia, acte aditionale, certificatul de inregistrare;
  • Stampila societatii, copie carte de identitate a administratorului;
  • Delegatie cu drept de semnatura pentru persoana care reprezinta societatea, copie dupa cartea de identitate a imputernicitului;
  • Registrul general de evidenta a salariatilor (Smartree recomanda anexarea printscreen-urilor din depunerea online pentru salariatii nominalizati in informarea de control);
  • Statele de plata a salariilor, pontajele, dovada achitarii salariilor;
  • Programarea concediilor de odihna;
  • Regulamentul Intern si dovada comunicarii acestuia catre salariati
  • Contractul colectiv de munca sau dovada initierii negocierii contractului colectiv de munca;
  • Decizia de numire a persoanei care completeaza Revisal sau dovada inregistrarii la ITM a prestatorului, in situatia in care acest serviciu a fost externalizat;
  • Alte documente necesare efectuarii controlului in domeniul relatiilor de munca.
  • Dosarele de personal ale salariatilor.

 

HG nr. 500/2013 detaliaza ce trebuie sa contina un dosar de personal. Desi legea nu prevede toate documentele care se folosesc in practica, un dosar de personal realizat in mod profesionist si care nu ar trebui sa creeze niciun fel de probleme in cazul unui control din partea ITM va contine:

  • Copie a actului de identitate – buletin/cartea de identitate/pasaport sau dovada de rezidenta
  • Curriculum vitae, semnat si datat de catre angajat;
  • Contract individual de munca impreuna cu oferta de angajare, ambele semnate, datate si cu numar de inregistrare;
  • Copie a certificatului de nastere;
  • Adeverinta medicala eliberata de catre medicul de familie al angajatului, care sa ateste ca este apt de munca;
  • Avizul medicului de medicina muncii, ulterior acceptarii ofertei de angajare, dar inainte de inceperea efectiva a activitatii,;
  • Copie a permisului de conducere in cazul personalului care conduce masina de serviciu / a soferilor profesionisti;
  • Copie livret militar, daca este cazul;
  • Copie certificat de casatorie / hotarare de divort, daca este cazul;
  • Certificate de nastere ale copiilor, in copie, daca este cazul;
  • Copie a diplomei de absolvire a ultimei institutii de invatamant si copii ale altor diplome/documente de specializare / calificare / autorizare;
  • Declaratii la angajare (cont bancar, Casa de Sanatate, persoane in intretinere, functie de baza etc.)
  • Decizie de pensionare (acolo unde este cazul);
  • Fisa postului;
  • Copia autorizatiei de munca, a vizei de munca si a permisului de sedere (pentru angajatii straini cetateni ai tarilor non-UE);
  • Acte aditionale prin care a fost modificat/completat unul dintre elementele raportului juridic de munca;
  • Cererile de suspendare a raportului juridic de munca, actul juridic de aprobare/constatare a suspendarii, actul juridic prin care se dispune reluarea activitatii;
  • Actele juridice care atesta modificarile salariale;
  • Actul de incetare a raportului juridic de munca, cand este cazul;
  • Rapoartele de evaluare;
  • Alte documente (optionale) care pot face parte din dosarul angajatului: copie carnet de munca/copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare, cazierul judiciar in original pentru functiile ce implica gestiune.

 

Ce se verifica mai des in cazul unui control ITM

In cazul controlului de legislatia muncii, cel mai des se verifica urmatoarele aspecte:

  • Planificarea anuala a concediilor de odihna;
  • State de plata si pontaje;
  • Plata orelor suplimentare, a celor de weekend, de noapte sau orice alt tip de ore care necesita spor;
  • Dovada platii salariilor;
  • ReviSal;
  • Dosarul angajatului;
  • Protectia maternitatii la locul de munca (dosar complet, inregistrarea in termen la ITM, dovada comunicarii catre salariata).

Companiile angajatoare sunt obligate sa puna la dispozitia inspectorilor ITM documente si informatii, in functie de obiectul controlului. In caz contrar, risca amenzi de pana la 10.000 de lei.

Mai multe articole cu informatii din domeniul HR pot fi consultate in sectiunea de Noutati a site-ului www.smartree.com.

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close