27 de programe destinate promovarii produselor agricole in UE si in tari terte

feature photo

Comisia Europeana a aprobat 27 de programe destinate promovarii produselor agricole in Uniunea Europeana si in tari terte. Programele, care in marea lor majoritate au o durata de trei ani, sunt prevazute cu un buget total de 77,4 milioane de euro, la care UE contribuie cu 39 de milioane de euro.

Programele selectate vizeaza diverse categorii de produse, cum ar fi fructele si legumele proaspete si prelucrate, produsele lactate, produsele de calitate superioara (DOP, IGP, STG si produse ecologice), florile, carnea de calitate superioara si, de asemenea, in premiera, carnea de oaie.

Comisarul UE pentru agricultura Dacian Ciolos a declarat: „Ma bucur sa confirm sprijinul nostru pentru aceste programe de promovare noi, care includ, pentru prima oara, carnea de oaie. Sper ca aceste programe vor stimula consumul si vanzarile in aceasta perioada dificila. In ultimii 5 ani, UE a devenit un exportator net de produse agroalimentare, iar valoarea exporturilor a crescut mai rapid decat volumul, deoarece consumatorii din alte parti ale lumii apreciaza traditiile, standardele de calitate si gusturile Europei. Aceste noi masuri ne vor spori si mai mult reputatia.”

In cadrul sistemului de informare si de promovare, in primul val de selectie de programe din 2014, serviciile Comisiei au primit, pana la data de 15 iunie 2014, 43 de propuneri de programe care vizau atat piata interna, cat si tari terte. Dupa evaluare, 27 de programe au fost alese pentru cofinantare, dintre care 21 vizeaza piata interna, iar 6 vizeaza tari terte. Tarile si regiunile terte vizate sunt: America de Nord, America Latina, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, Japonia, Africa de Nord si Turcia.

In plus, doua dintre programele acceptate sunt asa-zise programe multinationale, prezentate de organizatii care sunt situate in state membre diferite si care deruleaza impreuna o campanie de promovare. In contextul reformei politicii de promovare, in privinta careia s-a ajuns recent la un acord, campaniile de promovare de acest tip vor fi si mai puternic incurajate.

 Sursa: Comisia Europeana

 

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close