GSK Consumer HealthCare, Adobe Systems si McDonald’s cei mai buni angajatori ai anului

Aon Romania, subsidiara locala a leaderului mondial in brokeraj de asigurari, consultant de risc si resurse umane si unul dintre cei mai mari brokeri din piata noastra de asigurari, a anuntat rezultatele cercetarii Best Employers Study 2014 in Romania.
Nominalizarile au fost facute pentru trei categorii de companii, in functie de numarul angajatilor, iar premiile au revenit urmatoarelor companii:
Categoria „Companii cu un numar de angajati intre 50 si 250”
GSK Consumer Healthcare
Autonom Services
Pfizer Romania
Categoria „Companii cu un numar de angajati intre 250 si 1000”
Adobe Systems Romania
Teamnet International
Categoria „Companii cu un numar de peste 1000 de angajati”
McDonald’s Romania
Best Employers Study (BES) organizat in 2014 include informatii colectate in urma participarii a 28 de companii, peste 200 executivi si 8.700 angajati, reprezentand peste 15.000 de angajati din Romania. Sondajul s-a derulat sub coordonarea diviziei Aon Hewitt, lider mondial in consultanta in domeniul resurselor umane, din cadrul Aon plc.
Conform cercetarii, nivelul mediu al engagement-ului (implicarea profesionala a angajatilor in raport cu munca lor), in Romania atinge in prezent 62%, fata de 57% inregistrat anul trecut.
De remarcat este distributia implicarii profesionale in functie de pozitia in cadrul companiei. Astfel, rezultatele inregistrate de media tuturor participantilor la studiu arata ca 59% din angajati (pozitii non-manageriale) sunt implicati profesional, in timp ce nivelul de implicare pentru middle si top manageri este de 74%. In schimb, companiile nominalizate “Cel Mai Bun Angajator” au urmatoarele rezultate: 78% angajati (non-manageri) sunt implicati profesional, 85% middle manageri si 93% top manageri.
In ceea ce priveste nivelul de implicare profesionala a angajatilor companiilor analizate pe categorii de varsta si vechime in cadrul companiei, cele mai mari diferente intre media participantilor si media companiilor nominalizate „Cel Mai Bun Angajator” se inregistreaza la categoria de varsta 45-54 de ani, unde engagement-ul Celor Mai Buni Angajatori atinge 92%, in timp ce media pe tara este de 56%, si angajatii care au peste 10 ani vechime in munca – 89% fata de 62% media pe tara.
In urma analizei datelor colectate cu ajutorul tuturor participantilor, au fost identificate cateva directii care ar trebui sa se afle pe lista scurta a fiecarui HR manager din Romania. Printre ariile esentiale pentru sustinerea implicarii profesionale a angajatilor sunt: alinierea la brand-ul companiei, mediul fizic de lucru, middle managerii, oportunitatile de invatare si dezvoltare. In schimb, un set de elemente cheie poate aduce cresteri ale implicarii profesionale daca se actioneaza asupra lor: recunoastere, reputatia angajatorului, salarizare, atentia acordata angajatilor.
„Constatam un interes crescut din partea companiilor romanesti pentru a-si evalua gradul de engagement din organizatie, prin prisma unui proiect profesional, derulat independent, cum este Best Employer Study, ceea ce ne bucura foarte mult. Acest lucru denota maturitate organizationala si acceptarea paradigmei ca fara angajati multumiti nu poti atinge performanta operationala dorita. Cred ca, incet, isi face loc si la noi conceptul de “fericire organizationala”, care este de fapt fundamentul unui atasament profesional sanatos – sau asa numitul “engagement”, a declarat Valentin Tuca, CEO Aon South Eastern Europe.
Best Employers Study a fost realizat pe o perioada de 9 luni si ofera o clasificare a companiilor din punct de vedere al imaginii pe care o au ca angajator in piata fortei de munca in baza opiniei propriilor angajati, identificand zonele cu cel mai mare impact in cresterea performantei angajatilor.
Pe langa topul Celor Mai Buni Angajatori, acest studiu furnizeaza o serie de informatii atat despre angajatori, cat si despre angajati.
BES analizeaza nivelul de implicare profesionala a angajaţilor in baza a trei dimensiuni: „SAY” (angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucreaza, in discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii), „STAY” (angajaţii care vor sa ramana in companie pentru mai mult timp şi care nu se gandesc sa o paraseasca) şi „STRIVE” (angajaţii care depun un efort suplimentar pentru a ajuta la obţinerea de rezultate pentru companie).
Aceste dimensiuni sunt sustinute de 19 factori care influenteaza implicarea profesionala, dintre care enumeram: sentimentul implinirii, autonomia, resursele, oportunitatile de invatare si dezvoltare, echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, mediul de lucru, colegii, managementul performantei, reputatia angajatorului, atentia acordata angajatilor, beneficiile, recunoasterea, s.a.
Clasificarea companiilor se bazeaza pe calcularea unui punctaj obtinut pe baza opiniilor angajatilor, ajustat cu nivelul de aliniere dintre strategia angajatorului, stilul de conducere si tipurile de procese – metodologie dezvoltata de Aon in cei aproape 20 ani de cand efectueaza acest studiu la nivel mondial.
Aon Hewitt organizeaza anual studiul Best Employers pentru Europa Centrala si de Est inca din anul 2001. Studiul organizat in 2013 la nivelul CEE a inclus informatii colectate in urma participarii la sondaj a peste 360.000 de angajati din peste 430 de companii din regiune. Romania se afla pe lista tarilor participante la studiu incepand cu 2013, cand s-a clasat pe locul 4 intre tarile din Europa Centrala si de Est, ca nivel de implicare profesionala a angajatilor, dupa Ungaria, Cehia si Rusia.
Aon plc (NYSE: AON) este lider mondial in furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurari şi reasigurari, consultanţa resurse umane şi externalizare de servicii. Prin cei 66.000 angajaţi in toata lumea, Aon acorda cele mai bune servicii clienţilor sai din peste 120 de ţari, combinand soluţii de risc inovatoare şi eficiente cu expertiza tehnica a resurselor sale la nivel mondial. Aon a fost numit in mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurari, cel mai bun intermediar in reasigurari, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajaţi şi manager de captive de catre surse multiple din industria de profil. Vizitaţi www.aon.com pentru mai multe informaţii despre Aon şi www.aon.com/manchesterunited pentru detalii privind parteneriatul Aon cu Manchester United
Aon Romania, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare din Romania, ofera servicii profesionale de consultanţa in asigurari, reasigurari, managementul de risc şi beneficii pentru angajaţi, pentru companii, autoritaţi sau instituţii financiare. Companie infiinţata in 1991, subsidiara a grupului Aon din 2005, Aon Romania este cea mai mare operaţiune din Regiunea Europa de Sud-Est, din care mai fac parte Bulgaria, Serbia, Macedonia, Albania, Kosovo şi Moldova. Aon Romania deţine certificatul de management al calitaţii ISO 9001/2008. Pentru mai multe informaţii despre Aon, vizitaţi www.aon.ro
Best Employers Study (BES) ofera o clasificare a companiilor din punct de vedere al imaginii pe care o au ca angajator in baza informatiilor transmise de proprii angajati. Studiul se adreseaza companiilor cu peste 50 de angajati si cel putin doi ani de activitate pe piata din Romania. Pe langa un top al celor mai buni angajatori, care va fi publicat la nivelul Romaniei la sfarsitul lunii noiembrie si la nivel CEE in primavara anului viitor, acest studiu furnizeaza o serie de informatii atat despre angajati cat si despre angajatori. BES ii ajuta pe managerii de companii sa afle cum pot obtine rezultatele cele mai bune cu resursele pe care le au in companie si cum pot creste performanta afacerii prin optimizarea nivelului de engagement al angajatilor. Pentru mai multe detalii despre studiul Best Employers in Romania vizitati www.bestemployersromania.com