Reuniunea Consiliului Competitivitate, sectiunea Piata Interna si Industrie

In data de 2 martie a avut loc la Bruxelles reuniunea Consiliului Competitivitate, sectiunea Piata Interna si Industrie la care a participat dl. Maricel Popa, Secretar de Stat in cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Turismului.

Reuniunea, la care au participat ministrii UE cu atributii in domeniul industriei si cresterii competitivitatii a fost coordonata de ministrul economiei lituanian, dna. Dana Reizniece-Ozola. Comisia Europeana a fost reprezentata de Jyrki Katainen, Vicepresedinte pentru locuri de munca, crestere, investitii si competitivitate, de Elżbieta Bieńkowska, Comisar pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMMuri si de Jonathan Hill, Comisar pentru stabilitate financiara, servicii financiare si uniunea pietelor de capital.

In cadrul reuniunii, au fost adoptate concluziile Consiliului privind politica referitoare la Piata Unica, participantii avand un schimb de opinii cu privire la acest subiect, dar si la politica industriala in cadrul viitoarei strategii a pietei unice digitale.

In context, oficialul roman a sustinut importanta aplicarii unor masuri menite sa inlature obstacole remanente pe piata interna, mai ales in ceea ce priveste sectoarele cu pondere economica majora, a caror dezvoltare implica crearea de noi locuri de munca.

Totodata, secretarul de stat in cadrul Ministerului Economiei, Cometului si Turismului a apreciat ca viitoarea strategie a Comisiei privind piata unica pentru bunuri si servicii ar trebui sa ofere un set de actiuni concrete care sa raspunda provocarilor actuale ale acesteia. Acestea presupun, pe langa actiunile de orientare a Comisiei, o conlucrare mai stransa cu statele membre pentru a preintampina potentialele situatii de incalcare a principiilor pietei unice. De asemenea, schimbul de bune practici poate fi un instrument util pentru identificarea solutiilor optime de inlaturare a barierelor din cadrul pietei unice.

Cu privire la politica industriala in cadrul viitoarei strategii a pietei unice digitale, dl. Maricel Popa a subliniat faptul ca apartenenta la o piata unica digitala europeana permite sectoarelor industriale sa-si imbunatateasca competitivitatea, simplifica transferul tehnologic si de cunostinte si asigura conditiile pentru a diminua costurile de informare, informatizare si de comunicare atat la nivel de firma, cat si la nivel individual.

Totodata, a apreciat ca o piata unica digitala implica investitii majore care necesita finantare substantiala. In acest sens pentru Romania sunt esentiale (1) dezvoltarea infrastructurii in banda larga, pentru care, prin Agenda Digitala, sa fie identificate cele mai bune modalitati de finantare si (2) sustinerea financiara pentru dezvoltarea competentelor digitale si pentru imbunatatirea procesului de digitalizare a industriei. In mod corespunzator se impune o adecvare a sistemului educational la cerintele agendei digitale.

Sursa: Ministerul Economiei, Comertului si Turismului

Adauga comentariu

*

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării presupune că ești de acord cu utilizarea cookie-urilor. Informații suplimentare

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close